Gå til innhold

Fordekt info

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor skal en ha mere informajon?? Betyr det at man i enkelte tilfeller faktisk KAN fordekke sannheten?

Var det så vanskelig å skjønne DETTE siste spørsmålet?

Må en alltid forklare alt så grundig?

Enkelte spørsmål bør man faktisk klare å svare på uten å få en hel utredning av saken først. Jeg skjønte det slik at man kunne skjule(fordekke) sannheten i enkelte tilfelle siden man ikke sa at dette aldri kunne skje.

Vel, vel..jeg tar nå ikke dette forumet så seriøst heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nehei nei. Derfor du ikke ble noe fornærmet over svarene heller går jeg ut fra!

Skrevet

Var det så vanskelig å skjønne DETTE siste spørsmålet?

Må en alltid forklare alt så grundig?

Enkelte spørsmål bør man faktisk klare å svare på uten å få en hel utredning av saken først. Jeg skjønte det slik at man kunne skjule(fordekke) sannheten i enkelte tilfelle siden man ikke sa at dette aldri kunne skje.

hei

jeg syns det er litt vanskelig når du blir sur bestandig og når en prøver og gå mot deg og hjelpe deg det var litt vanskelig og skjønne hva du mente for de som ville hjelpe deg og meg men jeg tror jeg har ksjønt det men jeg skjønner ikke det siste sprøsmålet utenfor sammenhengen

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Nehei nei. Derfor du ikke ble noe fornærmet over svarene heller går jeg ut fra!

Nei, jeg ble ikke fornærmet. Dere sitter jo bare og applauderer hverandre....må føles trygt det. Rotte dere sammen.

Som jeg skrev kan jeg få svar andre steder. Av og til glemmer jeg hvilke folk som finnes her inne, og stiller de merkeligste spørsmål. Beklager bryderiet.

Jeg tror faktisk ikke mange barnehagefolk er særlig intelligente...sorry!

Skrevet

Nei, jeg ble ikke fornærmet. Dere sitter jo bare og applauderer hverandre....må føles trygt det. Rotte dere sammen.

Som jeg skrev kan jeg få svar andre steder. Av og til glemmer jeg hvilke folk som finnes her inne, og stiller de merkeligste spørsmål. Beklager bryderiet.

hei

det der var en stygg generalisering og jeg har ike applaudert det de andre har gjort jeg syns de var dume, vis du hadde hat en annen holdning til oss så hadde vi kanskje hat en annen holdning til deg

hilsen

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Neivel. Da er vel du en av de som mener at butikkansatte er til for å tjene deg og at svarte mennesker er gangstere. Jeg går ut fra at du aldri ville finne på å overlate ungene dine til en gjeng mindre intelligente mennesker i flere timer om dagen - tenk om de plukket opp noe der!

Når det gjelder intelligens er det å kunne uttrykke seg forståelig i et skriftlig medium sett på som en fordel. Hvis du har lyst til å diskutere EQ i tillegg til IQ, er jeg redd du kommer til kort der også. Det er ikke spesielt smart å prøve å nedverdige folk som ønsker å hjelpe deg - du hadde kommet så mye lengre ved å forklare litt i stedet for å spy galle over alle som faktisk tok seg bryet med å lese innlegget ditt, og tydeligvis også ville svare deg seriøst.

Ang. å rotte seg sammen - hvis det er det det kalles å være enig i noen andres synspunkter og formuleringer, så jada, vi rotter oss sammen alle sammen. Vi har en egen rotteklubb her på KG, som vi helst vil stenge alle ute fra. Alt vi sier og gjør er for å skremme de mistilpassede vekk, sånn at vi kan rotte oss i fred. :roll:

Hovedpoenget mitt: Som du roper i skogen, får du svar!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå kan jeg komme med følgende antakelse om "fordekket" problem.

Slik det ser ut for meg oppmelder man barn for å få tilført flere ressurser(økonomiske ??) til en barnehage. Dette begrunner jeg med at man ikke undersøker saken skikkelig før man setter i gang. Man bruker sine metoder til å fastslå det man antar, man gir ingen faglige begrunnelser, alt virker forutbestemt. Det har heller aldri fremkomme at barnet har hatt problemer tidligere.....og man ber foreldrene hjelpe barnehagen.

Skrevet

Slik det ser ut for meg oppmelder man barn for å få tilført flere ressurser(økonomiske ??) til en barnehage. Dette begrunner jeg med at man ikke undersøker saken skikkelig før man setter i gang. Man bruker sine metoder til å fastslå det man antar, man gir ingen faglige begrunnelser, alt virker forutbestemt. Det har heller aldri fremkomme at barnet har hatt problemer tidligere.....og man ber foreldrene hjelpe barnehagen.

heiu

det er ille vis det er slik jeg syns du kunne kommet med dette før

hilsen

Gjest Far til 2
Skrevet

Vi er nok uenig i mye tror jeg. Men litt støtte skal du likevel få av meg. Jeg er enig med deg i at en del komunale etater (relatert til barn) har forhåndsbestemt seg mht saken før den er undersøkt, dvs alt er forutbestemt. Om om det senere skulle fremkomme informasjon om at de tok feil "tilpasser" de informasjonen slik at den støtter deres vedtak.

Det er ikke uten grunn at stadig flere setter spørsmålstegn ved en del avgjørelser. Avgjørelser som for folk flest (naboer, venner og familie) er totalt uenig i fordi etaten påstår å kjenne saken bedre enn alle andre eller fordi de mener at alle andre (inkl eksterne psykologer) er partiske i saken (unntatt de selv som har tilpasset informasjonen slik at den passer deres behov).

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare få pressiere at det ser ut som mye av bakgrunnen for "hjelpen" ligger i et ønske om tilførsel av ressurser, altså økonomiske slik jeg tolker det.

Jeg tror man er vant med at foreldrene her godtar alt, og at man trodde vi - "enkle sjeler" - ville gjøre likedan. Vil også si at jeg ikke har noe imot å ta imot hjelp, men da skal det ligge faglige grunner bak.

(og jeg er ikke interessert i å gi folk jobb når jeg selv må flytte)

Skrevet
Må bare få pressiere at det ser ut som mye av bakgrunnen for "hjelpen" ligger i et ønske om tilførsel av ressurser, altså økonomiske slik jeg tolker det.

Jeg tror man er vant med at foreldrene her godtar alt, og at man trodde vi - "enkle sjeler" - ville gjøre likedan. Vil også si at jeg ikke har noe imot å ta imot hjelp, men da skal det ligge faglige grunner bak.

(og jeg er ikke interessert i å gi folk jobb når jeg selv må flytte)

hei

det er ille men det er slik blir slik når barnehagene for for lite tilskudd det blir som med rikshospitalet når de får barn med hjertefeil da oppgir de at de også har respirasjonssvikt dette er ikke så ilkle fordi mange barn som har hjertefeil også får respirasjonsvikt og da får de mere pneger de får ikke mye penger når det er hjertefeil jeg skjønner ikke hvorfor du må flytte hva er det som gjør det og vordan kan du gi job, vis de harbedt om noe må de ha gitt en faglig begrunnelse vis ikke er det feil jeg syns du skal be om begrunnelsen jeg syns det du kan jo bare se på det som at de må ha penge det kan jo eller bli dyrere jeg syns det

hilsen

Skrevet
Takk Vimsevips!

Og til dere andre....

Om det er ord dere ikke forstår så hvorfor svare og latterligjøre? Må alle ord være nedtegnet i ordlista?

Ja, jeg vil faktisk si at den som skjønte hva jeg skrev - med litt velvilje kanskje - er et ganske oppegående menneske. Og dere trenger da ikke å bli så hårsåre; var det slik at dere trodde dere kunne hjelpe meg, eller svarte dere bare for å si at dere ikke skjønte noenting??

Hårsår???? :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hårsår???? :klø:

Det er så morsomt med folk som absolutt må henge seg opp i usaklige momenter for å henge ut folk.....lurer på hva motivet er.

Jeg får vel vurdere klagesak, det er ihvertall ikke meg imot. Her er man ikke engang istand til å skjønne at folk er forskjellige individer, og kan ha ulike meninger, og ikke bare en saueflokk. Man trenger ikke engang "bevise" slike holdninger....

Skrevet

Det er så morsomt med folk som absolutt må henge seg opp i usaklige momenter for å henge ut folk.....lurer på hva motivet er.

Jeg får vel vurdere klagesak, det er ihvertall ikke meg imot. Her er man ikke engang istand til å skjønne at folk er forskjellige individer, og kan ha ulike meninger, og ikke bare en saueflokk. Man trenger ikke engang "bevise" slike holdninger....

Ærlig talt, ro deg ned litt..

Vi skjønner alle at dette er noe som opprører deg. Det hjelper allikevel ikke å ta det ut på oss.

Tule ba deg om å skaffe deg alle fakta. Gjør det. Barnehagen kan nemlig ikke sende en sak videre til PPT, uten en faglig begrunnelse. Denne skal dere som foreldre skrive under på. Så lenge dere ikke skriver under/ser noe til dette papiret, vil ikke PPT ha mulighet eller hjemmel for å vurdere om noen form for tiltak vil være mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ærlig talt, ro deg ned litt..

Vi skjønner alle at dette er noe som opprører deg. Det hjelper allikevel ikke å ta det ut på oss.

Tule ba deg om å skaffe deg alle fakta. Gjør det. Barnehagen kan nemlig ikke sende en sak videre til PPT, uten en faglig begrunnelse. Denne skal dere som foreldre skrive under på. Så lenge dere ikke skriver under/ser noe til dette papiret, vil ikke PPT ha mulighet eller hjemmel for å vurdere om noen form for tiltak vil være mulig.

Selvsagt kommer jeg til å innhente alle fakta. Selv om de forsøker å forhindre meg i å få tilgang til de. Synes det er ganske morsomt jeg at de har så liten peiling....

Og jeg er ikke opprørt. Jeg skriver her for at også andre som kommer i samme situasjon skal vite hva en kan møte når det gjelder slike saker.

Jeg hadde aldri giddet å ta opp dette her om jeg ikke hadde vist svarene på forhånd. Dessuten har jeg vel lov til å svare........Jeg ler godt av den holdningen man møter her inne..om å gjør å drite ut folk.

Skrevet

Eller kanskje om å gjøre å vite mest mulig så vi kan svare best mulig. Noe ikke alle svarene fra din side har oppfordret mest til. Og da blir vi lett provoserte.. Og så baller ting på seg.

Uansett er det fint at du kan smile litt av situasjonen. Om du ikke får fakta kan de heller ikke søke om ressurser utenfra. Så fremt det ikke går på større/bedre ressurser på gruppa som helhet, og ikke på enkelt barn. Så om du ikke får noe å skrive under på, vil heller ingenting skje.

Gjest Anonymous
Skrevet
[Tule ba deg om å skaffe deg alle fakta. Gjør det. Barnehagen kan nemlig ikke sende en sak videre til PPT' date= uten en faglig begrunnelse.

Hva menes med en faglig begrunnelse? Hvordan fremgår det at det er en faglig begrunnelse? Kan de skrive akkurat hva de vil, noe svada som en" ikke- faglig" ikke skjønner noe av? Skal en skjønne de faglige vurderingene før en underskriver? For hvem er det en barnehage kan oppmelde; for seg selv, for barnets skyld, eller foreldrenes?

Jeg spør fordi det hadde jo vært litt kjekt om du også kunne forklare litt bedre.

Skrevet

Altså: Jeg er Pedagogisk leder i en barnehage og har sittet og lest om dette idag, fordi vi muligens må gå til det skritt videre til andre instanser...

Hmm. Hvor skal jeg begynne??

Barnehagen kan diskutere anonymt med politi, PPT, eller barnevernstjeneste. DVS fotelle historien til barnet, observasjoner og annen dokumenatsjon man har gjort. Uten at foreldre godkjenner dette. Men altså UTEN navn, alder o.l. til barnet!

Barnehagen KAN også uten forelder samtykke gå videre med saken, hvis de mener det er særskilt grunn for det. Men da skal det være alvorlig.(Feks, svært dårlig utvikling hos barnet)

Begrunnelse kan være observasjoner som er gjort over tid (dato, klokkeslett), tester som man fyller ut (vurderes utfra alder, modning) Det er pedagogisk leder som sammen med styrer som sender informasjon videre. Helst med foreldres samtykke... Hvis du er usikker på hva som menes i papirene, be om samtale med Styrer i barnehagen. Samarbeid er best for alle parter - også barnet!!

Barnehagen skal melde fra til gjeldene instanser utfra BARNETS behov og beste interesse. Punktum. Ikke for barnehagens skyld, eller foreldres skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...