Gå til innhold

Fordekt info

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en barnehage rett til å opptre fordekt, oppmelde barn under falske hovedbekymringer? Hvor langt kan en barnehage gå i å fordekke? Om foreldrene oppdager dette; hvordan bør en tolke en slik fordekkethet? Klagemuligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal en ha mere informajon?? Betyr det at man i enkelte tilfeller faktisk KAN fordekke sannheten?

Mer informasjon fra deg!

Skjønner ikke hva du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke hva jeg mener; hvorfor svarer man da??

Skjønner man ikke mitt spørsmål så ser jeg ikke noen grunn til å fremlegge flere opplysninger. Jeg forventer at de som svarer har tilstrekkelig intelligens til å skjønne hva jeg spør etter. Og det er ikke nødvendig å svare om man ikke har noe å fare med. Jeg kan alltids spørre andre..tenkte bare dette kunne være en LETT vei å gå.

Innlegget er endret. Se våre regler, spesielt

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent.
~Sissan-mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Skjønner ikke hva jeg mener; hvorfor svarer man da??

Skjønner man ikke mitt spørsmål så ser jeg ikke noen grunn til å fremlegge flere opplysninger. Jeg forventer at de som svarer har tilstrekkelig intelligens til å skjønne hva jeg spør etter. Og det er ikke nødvendig å svare om man ikke har noe å fare med. Jeg kan alltids spørre andre..tenkte bare dette kunne være en LETT vei å gå.

:riste:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Har du akkurat lært deg masse nye ord?

Vel, for å svare på spørsmålet ditt. Så har barnehagene lov til å melde fra til ulike distanser ( som barnevernet for eksempel), om de tror det er omsorgssvikt inne i bilde.

Deretter blir det barnevernet som tar over saken, og er den de foresatt må forholde seg til.

En kan jo alltid klage på barnehagen, men er ikke sikker på hvor du eventuelt må gjøre det.

Håper det var svar på spørsmålet ditt, som jeg faktisk måtte tolke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bekymringsmelding du mener, er barnehagen faktisk forpliktet til å sende inn bekymringsmelding dersom de mener det foreligger omsorgssvikt, barnemishandling o.l.

Så blir det opp til barnevernet å vurdere om det er behov for tiltak eller om meldingen er grunnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en barnehage rett til å opptre fordekt' date=' oppmelde barn under falske hovedbekymringer? Hvor langt kan en barnehage gå i å fordekke? Om foreldrene oppdager dette; hvordan bør en tolke en slik fordekkethet? Klagemuligheter?[/quote']

Dette er det umulig å motstå. Søkte i bokmål og nynorskordlista på noen utvalgte ord her:

Oppmelde = Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'oppmelde' i bokmålsdatabasen

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'oppmelde' i nynorskdatabasen

hovedbekymringer= Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'hovedbekymringer' i bokmålsdatabasen

Fordekke=Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'fordekke' i bokmålsdatabasen.

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'fordekke' i nynorskdatabasen.

Og du kjefter når vi ikke skjønner hva du mener????? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å svare, men vet ikke helt om jeg svarer på det du lurer på..

Klagemuligheter?

Snakk med barnehagen først. Så evt med barnehage/oppvekst kontoret. Og kommer du ingen vei kan du sende en klage til Fylkesmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Vimsevips!

Og til dere andre....

Om det er ord dere ikke forstår så hvorfor svare og latterligjøre? Må alle ord være nedtegnet i ordlista?

Ja, jeg vil faktisk si at den som skjønte hva jeg skrev - med litt velvilje kanskje - er et ganske oppegående menneske. Og dere trenger da ikke å bli så hårsåre; var det slik at dere trodde dere kunne hjelpe meg, eller svarte dere bare for å si at dere ikke skjønte noenting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk slik at jeg trodde jeg kunne hjelpe deg, men trengte litt mer inngående forklaring. Det var mange av ordene dine jeg rett og slett aldri hadde hørt før.

Når jeg da ber om litt bedre forklaring og du svarer som du gjør, ja beklager, men da klarer jeg ikke å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal prøve å svare, men vet ikke helt om jeg svarer på det du lurer på..

Snakk med barnehagen først. Så evt med barnehage/oppvekst kontoret. Og kommer du ingen vei kan du sende en klage til Fylkesmann.

hei

er den en begrensening på en gan for ppt anonymt det viste jegi kke når det gjelder det med barnevernet aå er vel det feil en barnehage må vel opptre med navn vis den bruker meldeplikten det blir vel litt annerledes en om en privat person melder en bekymringsmelding

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vimsevips!

Og til dere andre....

Om det er ord dere ikke forstår så hvorfor svare og latterligjøre? Må alle ord være nedtegnet i ordlista?

Ja, jeg vil faktisk si at den som skjønte hva jeg skrev - med litt velvilje kanskje - er et ganske oppegående menneske. Og dere trenger da ikke å bli så hårsåre; var det slik at dere trodde dere kunne hjelpe meg, eller svarte dere bare for å si at dere ikke skjønte noenting??

Du hadde kanskje fått flere og andre svar hvis du hadde tatt deg bryet med å gi litt mer inform,asjon så vi visste hva du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk slik at jeg trodde jeg kunne hjelpe deg, men trengte litt mer inngående forklaring. Det var mange av ordene dine jeg rett og slett aldri hadde hørt før.

Når jeg da ber om litt bedre forklaring og du svarer som du gjør, ja beklager, men da klarer jeg ikke å ta deg seriøst.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vil bare si at når det gjelder det med barnevernet så må barnehagen si navn vis dem elder fra det erslik at ledelsen i barnehagen må vere med på meldingen den enkelte kan ikke melde fra de har taushetsplikt, banrhagen må som sådan bestemme at det skal meldes fra ta og ledelsen må bestemme og avgjøre det kan bli den som har gjort opservasjonen som melderfra barnehagen har meldeplikt ivs den opservere noe men ledelsen må vere med meldingen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...