AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #41 Skrevet 26. august 2015 Hvordan går det med deg? Anonymous poster hash: 6822b...4ff
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #42 Skrevet 26. august 2015 Takk som spør dere har nå blitt innlagt på obs-posten. Fikk riedempende og har fått beskjed om å ligge mest mulig. Det er veldig strengt "regime" her om hva jeg får lov til og ikke. Tror min samboer nå skjønte at jeg må ta det med ro. Vi har ikke fått pratet noe mer om "oss" og situasjonen hjemme. Du som sier jeg må skaffe meg en bil: tja, joda. Kan jo alltids det, men det er ikke så lenge siden jeg solgte bilen min fordi jeg synes det var unødvendige utgifter. Jeg liker å mosjonere, men jeg merker at det tar på nå. Som nevnt før (tror jeg har nevnt det..? Er ikke helt stabil i tankene) så er det jeg som eier boligen vi bor i, så dersom det blir slutt, må han flytte ut. Vil jo heller ikke at han skal stå på bar bakke med 2 barn, men nå må jeg nesten bare ta en dag av gangen Anonymous poster hash: d668c...3ae
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #43 Skrevet 26. august 2015 Hjelpes.. Trist å høre at det gikk så langt at du ble innlagt. Samtidig er det godt at du blir tvunget å ta en pause når du ikke klarer å sette grenser selv. Dette er tiden for ultimatum. Still krav eller be han flytte ut for godt. Foreslår at du kommer med helt konkrete krav. Feks ikke "bidra mer hjemme" det er for ullent og dessuten et definisjonsspørsmål om hva "mer" er. Still heller krav om at fra nå av skal han hente og levere i barnehagen hver dag, lage middag hver dag til kl. X osv. Anonymous poster hash: c7391...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #44 Skrevet 26. august 2015 Dersom det blir slutt? Du har jo sagt han må flytte ut. Og du trengte mosjon, så du solgte din bil som høygravid slik at du må gå en time hver vei til barnehagen, mens mannen din kjører alene til sin jobb? Dere er ingen familie. Det er ikke noe "oss" å snakke om. Jeg tror mindre og mindre på det het. Syns du ikke han trenger søvn nå da lengre? Anonymous poster hash: 6822b...4ff 2
appelsinjuice Skrevet 26. august 2015 #45 Skrevet 26. august 2015 Jeg blir nesten målløs. Hvorfor har du tatt på deg så mye?? Ta sykmeldingen, reis på besøk til familie eller venner i en uke, evt. ta inn på hotell. La mannen få all jobben med hus og barn. Når du kommer tilbake setter du ultimatum om at han må levere og hente i barnehagen, lage matpakker, lunsj og middag, støvsuge og rydde. Du kan faktisk ikke gjøre alle disse oppgavene nå. Gi mannen tydelig beskjed om at dersom disse tingene ikke blir gjort EN dag vil han komme hjem til en dør nøkkelen hans ikke lenger passer i. Og følg opp! Dersom mannen din ikke bidrar har du faktisk ikke bruk for han. Hvor han og stebarna skal bosette seg er faktisk hans problem, ikke ditt. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #46 Skrevet 26. august 2015 God kveld, dere. Ts her Kjenner det gnager på samvittigheten med å la barna stå på bar bakke. Og når jeg leser det dere skriver om at han skal levere og hente hver dag pluss lage middag tok jeg meg selv i å tenke: "stakkars mann, skal han gjøre ALT dette", deretter gikk det opp for meg at jeg faktisk gjør alt dette pluss litt til (uten bil). Jeg har problemer med å sette grenser for meg selv, det er jeg enig i. Men nå må jeg det. Prøver ikke å spille martyr og jeg synes overhode ikke synd på meg selv for dere som tror det. Jeg har tatt på meg for mye og det er helt og holdent min egen feil. Når det gjelder barna hans, så var jeg med på avtalen om 50/50. Han har ikke mulighet til å ha de 50/50 alene, så jeg får veldig dårlig samvittighet av å tenke på at jeg nå kommer til å bryte en avtale jeg i utgangspunktet sa ja til. Moren til disse barna har selv sagt hun trenger avlastning. Når jeg sier at jeg ikke solgte bilen for så lenge siden, så mener jeg ikke 3 dager siden. Jeg solgte den da jeg var ca 12 uker på vei. Slet en del med oppkast og andre ting, men jeg klarte å overleve. Lite visste jeg at ting skulle bli verre etter hvert i svangerskapet. Anonymous poster hash: d668c...3ae
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #47 Skrevet 26. august 2015 Virker ikke som du har skjønt at du må ta det ro. Hvorfor disse smilefjesene, er ikke akkurat noe å smile over her er det vel? Du er bekymret for mannen din som ikke eier bolig, ikke din babys og egen helse....Anonymous poster hash: 6822b...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #48 Skrevet 26. august 2015 Barna står ikke på bar bakke, de har sin far og mor. Og det er helt og holdent faren som har satt dem i denne situasjonen, ikke deg. Anonymous poster hash: 6822b...4ff 5
Solstrålen. Skrevet 26. august 2015 #49 Skrevet 26. august 2015 Virker ikke som du evner å se at han må gjøre sin del også. Du er en enabler for hans oppførsel når du aldri stiller krav. Det skulle du ha gjort helt siden dag 1! 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #50 Skrevet 27. august 2015 Håper du syns det var verdt det da, når babyen fødes 2 mnd for tidlig og må ligge i lyskasse og slite med prematuritet i årene fremover. Håper det var verdt det for å kunne fortsette med å skjemme bort en voksen mann og for å kunne si at du måtte ta hele verden på dine skuldre. Selv om du overhodet ikke trengte det. Og at mannen skal "hjelpe til", det er hans ANSVAR, han er ikke en tenåring selv om du liker å behandle ham sånn. Hvordan klarer du i det hele tatt å tenne på og ha sex med en så evneveik og tafatt tosk.Anonymous poster hash: daad3...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #51 Skrevet 27. august 2015 Herremin, dette kan du ikke finne deg i! En ordentlig mann oppfører seg ikke sånn, han tar vare på familien sin! Mannen min hadde akkurat 4 uker ferie og jeg foreldrepermisjon. Mannen min stod opp de fleste dagene med barnet og tok det med ut og på besøk til venner. Han lot meg få tid til litt hobbyer da jeg sjeldent rekker det ellers. Han legger han også hver kveld fordi han vil ha mest mulig tid med han. I tillegg bidrar han til husarbeid, men jeg gjør selvsagt mest. Vi har skaffet vaskehjelp annenhver uke da. Når jeg var gravid og hadde bekkenløsning og svangerskapskvalme tok han vare på meg, hus og hund. Det var det viktigste. Jobben kommer etter familien. Han stod for alt husarbeid hele svangerskapet fordi jeg klarte det ikke grunnet bekkenet. Til og med nå når han blir sendt på jobbreise en uke vil han at vi skal bli med for å være sammen med oss på kveldstid og i helgen. Du burde finne ut hvordan en ekte mann oppfører seg og prioriterer i livet. Det du har er bare en dust. Aldri i verden om jeg hadde funnet meg i det.Anonymous poster hash: 2b8b7...04c 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #52 Skrevet 27. august 2015 Herremin, dette kan du ikke finne deg i! En ordentlig mann oppfører seg ikke sånn, han tar vare på familien sin! Mannen min hadde akkurat 4 uker ferie og jeg foreldrepermisjon. Mannen min stod opp de fleste dagene med barnet og tok det med ut og på besøk til venner. Han lot meg få tid til litt hobbyer da jeg sjeldent rekker det ellers. Han legger han også hver kveld fordi han vil ha mest mulig tid med han. I tillegg bidrar han til husarbeid, men jeg gjør selvsagt mest. Vi har skaffet vaskehjelp annenhver uke da. Når jeg var gravid og hadde bekkenløsning og svangerskapskvalme tok han vare på meg, hus og hund. Det var det viktigste. Jobben kommer etter familien. Han stod for alt husarbeid hele svangerskapet fordi jeg klarte det ikke grunnet bekkenet. Til og med nå når han blir sendt på jobbreise en uke vil han at vi skal bli med for å være sammen med oss på kveldstid og i helgen. Du burde finne ut hvordan en ekte mann oppfører seg og prioriterer i livet. Det du har er bare en dust. Aldri i verden om jeg hadde funnet meg i det.Anonymous poster hash: 2b8b7...04c Det handler jo ikke bare om mannen , men om TS! Hun ville jo ikke ha sykemelding engang! Og svarene hun gir her inne, er fulle av smilefjes, selv om hun og hele situasjonen hennes er kritisk...Hun klarer jo ikke å sette grenser for seg selv, DET er hovedproblemet her, ikke mannen! Anonymous poster hash: b3ad1...602 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #53 Skrevet 27. august 2015 Virker ikke som du har skjønt at du må ta det ro. Hvorfor disse smilefjesene, er ikke akkurat noe å smile over her er det vel? Du er bekymret for mannen din som ikke eier bolig, ikke din babys og egen helse....Anonymous poster hash: 6822b...4ff Enig, det er faktisk provoserende med folk som slenger på smilefjes ved enhver anledning, når de beskriver et stort problem, en vanskelig situasjon de er i...Som om de fornekter problemet, men det er vel akkurat det ts gjør... Anonymous poster hash: b3ad1...602
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #54 Skrevet 27. august 2015 Enig, det er faktisk provoserende med folk som slenger på smilefjes ved enhver anledning, når de beskriver et stort problem, en vanskelig situasjon de er i...Som om de fornekter problemet, men det er vel akkurat det ts gjør... Anonymous poster hash: b3ad1...602 Passivt-agressivt Er konstant utslitt, har lavt stoffskifte, går på krykker inni mellompga bekkenløsning og har vært kvalm hele svangerskapet. Jeg kaster opp fremdeles og er i uke 30..Vi har bare 1 bil nå og siden han trenger den til jobb, leverer jeg ungene i bhg/skole og da går vi. Det er mange oppoverbakker på veien, så harde kynnere kommer og går ofte. Vi bruker 1 time på et relativt kort stykke fordi jeg må ta så mange pauser. Og Jeg solgte bilen selv, jeg trengte mosjon Og jeg klager ikke, er ikke ute etter sympati, men jeg har vært utbrent før, og stakkars barna er på bar bakke uten meg og mannen trenger søvn og jeg er nå innlagt på sykehuset, men jeg ville ikke sykmelde meg, neida, trenger bare 1 dags pause der jeg ikke står opp klokken 04. Osv osv i det uendelige. Anonymous poster hash: 6822b...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #55 Skrevet 27. august 2015 TS, har du gjort deg noen tanker for hvordan du skal sette grenser og verne om ditt ufødte barn fremover? Anonymous poster hash: c7391...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #56 Skrevet 27. august 2015 Passivt-agressivt Er konstant utslitt, har lavt stoffskifte, går på krykker inni mellompga bekkenløsning og har vært kvalm hele svangerskapet. Jeg kaster opp fremdeles og er i uke 30..Vi har bare 1 bil nå og siden han trenger den til jobb, leverer jeg ungene i bhg/skole og da går vi. Det er mange oppoverbakker på veien, så harde kynnere kommer og går ofte. Vi bruker 1 time på et relativt kort stykke fordi jeg må ta så mange pauser. Og Jeg solgte bilen selv, jeg trengte mosjon Og jeg klager ikke, er ikke ute etter sympati, men jeg har vært utbrent før, og stakkars barna er på bar bakke uten meg og mannen trenger søvn og jeg er nå innlagt på sykehuset, men jeg ville ikke sykmelde meg, neida, trenger bare 1 dags pause der jeg ikke står opp klokken 04. Osv osv i det uendelige. Anonymous poster hash: 6822b...4ff Passiv aggressiv og selvutslettende... Anonymous poster hash: b3ad1...602
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå