Gå til innhold

Dere som har barn i bhg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei. Vi vasker de godt to ganger om dagen, og så bader de når de har vært med i fjøset eller er ekstra skitne. Blir ca 2 ganger i uka. 

Anonymous poster hash: f832c...5eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, alle bades to ganger i uken.

Skrevet

Akkurat nå på sommeren hender det at han må dusjes hver dag, ja. Han kommer hjem fra bhg med sand i håret og i ørene, og er helt svart ellers. Om han ikke er synlig møkkete, dusjer han en gang i uka.

Skrevet

Ser an hvor skitten han er, siden han har atopisk hud prøver vi å ikke bade han for ofte. Så vi bader han aldri hver dag nei, vasker han godt (hender, ansikt/nakke, føtter).

Skrevet (endret)

Vanligvis dusjer de 2 ganger i uka ca. Nå når det er så varmt, de svetter, solkrem og sand, så dusjer de hver kveld. Deilig for dem å legge seg ren også. Minste har atopisk hud, men bruker solkrem med næring og smører hver kveld med lotion, så tåler det. Han bruker ikke såpe da, oljevask på huden og bare vann i håret.

Endret av ViljaH
Skrevet

Ser an hvor skitten han er, siden han har atopisk hud prøver vi å ikke bade han for ofte. Så vi bader han aldri hver dag nei, vasker han godt (hender, ansikt/nakke, føtter).

Jeg har skjønt det slik at det er godt for atopikere å få av solkremen om kvelden og få på vanlig krem. Dusjing er jo kjappere enn bading også.

Skrevet

Nei, jeg putter henne i vaskemaskinen!  :wow:

Skrevet

Jeg har skjønt det slik at det er godt for atopikere å få av solkremen om kvelden og få på vanlig krem. Dusjing er jo kjappere enn bading også.

Vi vasker selvfølgelig av solkrem. Men bruker også minst mulig solkrem da det er noe av det huden reagerer mest på. Bruker heller lett, langermet tøy og solhatt.

Skrevet

Denne uka har hun badet hver dag, har ikke hatt noe valg. Hun kommer hjem som et sandtroll. 

Men ellers så er ikke det noen ønskesituasjon. Hun har altfor tørr hud til å bade hver dag. 

Skrevet

Vi vasker selvfølgelig av solkrem. Men bruker også minst mulig solkrem da det er noe av det huden reagerer mest på. Bruker heller lett, langermet tøy og solhatt.

Vanskelig dette. Sol er jo bra for atopisk hud. Min er vel ikke av de hardest angrepne. Men fant ut han tåler laroche posay solkrem, og den har mye godt fett så er egentlig hudkrem+solkrem. Den har også høy faktor, mitt barn har lys hud som lett blir rød. Jeg tror også det hjelper med sommer, i den tørre vinterlufta har han mye mer tørrflekker og får fort utbrudd i albuer og knehaser. Bare å glemme ull, får illrød hud av nærkontakt.

Skrevet

Vanskelig dette. Sol er jo bra for atopisk hud. Min er vel ikke av de hardest angrepne. Men fant ut han tåler laroche posay solkrem, og den har mye godt fett så er egentlig hudkrem+solkrem. Den har også høy faktor, mitt barn har lys hud som lett blir rød. Jeg tror også det hjelper med sommer, i den tørre vinterlufta har han mye mer tørrflekker og får fort utbrudd i albuer og knehaser. Bare å glemme ull, får illrød hud av nærkontakt.

Skrevet

Skrevet

Nei:) 2-3 ganger i uken; og ved ekstra behov type gjørmebad.

Skrevet

Vil anbefale å dusje/bade barnet hver dag. Jobber i barnehage og foruten synlig skitt , så er i allefall de små barna utsatt for mye usynlig gris i løpet av en dag. F.eks. snørr og siggel fra et annet barn som sitter nærme å leker og som tar med fingre i sidemannens ansikt og hår...eller står over et annet barn som sitter på gulvet...

Fiskepålegg , leverpostei og kaviar i hår og div. andre steder er også litt ekkelt spør du meg...da er ikke "kattevask" bra nok.

Større barn som går på do selv , men som ofte treffer setet uforskyldt med litt tissedråper, vil jo nestemann sette seg på...i en dokø på stor avdeling kan man ikke kontrollere dette for hvert barn..

Jeg har alltid badet mine barn konsekvent etter jeg hva jeg har opplevd selv. Bakterier flommer ja,,men det gjør ikke noe å avgrense noe av disse! Når det gjelder eksem er det også mange gode produkter å få kjøpt til vask av sensitive barn. Så om man bruker bare liten dose , så kan mange flere barn tåle en fort dusj.

Anonymous poster hash: aabdd...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...