Gå til innhold

Dere som har barn i bhg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bader dere dem hver dag?

Anonymous poster hash: 03730...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor det? Bakteriene har dem jo fått i seg. Bader to ganger i uka. Vasker dem godt de andre dagene

Anonymous poster hash: fba2e...ece

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 6e0a0...74e

Skrevet

Skjønner spørsmålet, for min blir vanvittig mye mer møkkete nå som barnehagen er igang igjen, enn hva han ble da han var hjemme med meg hver dag i sommer...! Noen ganger ser det ut som om han har badet i sandkassa :ler:

Men til spørsmålet, så bader jeg han maks annenhver dag, for han får ellers så utrolig lett tørr hud/eksem. De andre dagene vasker jeg over med en klut ved kveldsstellet, sånn at vi får bort den verste skitten før han legger seg i senga. Skifter uansett sengetøy en gang i uka, så jeg synes ikke det er krise om han innimellom er litt møkkete når han legger seg.

Anonymous poster hash: 1a2e1...bdb

Skrevet

I sommerhalvåret: ja. De er møkkete fra topp til tå etter flere timer i sanden.

I vinterhalvåret: nei. 2-4 ganger i uken.

Skrevet

Bader dere dem hver dag?

Ikke hele tiden nei, kommer an på hva de har gjort i bhg. I perioder på sommer/høst blir hun såpass møkkete at det må til. Vanligvis dusjer/bader hun (med hårvask) 2-3 ganger i uka. Vasker nedentil og bytter truse hver dag, hender og ansikt flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 39550...f44

Skrevet

Barn blir skitne i barnehagen, det tyder på at de har lekt og moret seg! Jeg jobber i en barnehage hvor nesten alle barna er skitne når de skal hjem  :fnise: de ser ut som små troll alle sammen, men veldig søte troll da!

Når det gjelder hvor ofte barna bør bades, så er jeg enig i det de andre har skrevet før meg. Barn utvikler immunsystemet ved å faktisk eksponeres for rusk og rask (selv om det er grenser for hvor mye de skal tåle da). 

Anonymous poster hash: a9002...4c1
  • Liker 1
Skrevet

Bader barna hver kveld fordi de liker å bade. Om sommeren trengs det, barnehage eller ikke barnehage, for da er de ute og herjer hele dagen, går gjerne barbeint og sitter i sandkassa. :)

• Liker 1
Skrevet

Deilig å legge seg innsmurt i solkrem, så ja, de skyldes raskt i dusjen hvis de er klissete.

Anonymous poster hash: 0d545...dff

Skrevet

Bader 2 ganger i uka, ekstra hvis mer skitten, ellers vask fast hver kveld og vasker underlivet en ekstra gang om morgenen da hun fortsatt bruker bleie og blir klam Ila natten.

Anonymous poster hash: de316...8ce

• Liker 1
Skrevet

Minstemann på 1 år bades omtrent hver eneste dag. Hun kommer hjem innsmurt i sand og solkrem, i tillegg til kaviar/spagetti/makrell i halve håret. Jeg føler at hun blir ikke ren av vask med klut, sint blir hun også, så da er det behagelig å bade. Fint å lufte rumpa litt også.

Størstemann bades ved behov. Han blir ikke så skitten lenger, men han er jo også innsmurt i solkrem og han svetter mye, særlig når han sover.

Skrevet (endret)

Ja, bader hver kveld før sengetid. Ikke alle dager det egentlig er behov, men mini liker å bade og det er en fin stellestund. Bruker nesten aldri såpe. Kanskje kun 1 gang i uka eller sjeldnere. Hun sitter først i balja og leker litt. Deretter skyller vi av med dusjen.

Endret av Semydfe
Skrevet

Bader dere dem hver dag?

De bader 2 ganger i uken. Kveldsstellet hver kveld innebærer vasking med klut. Hender og ansikt vaskes med såpe og vann.

Skjer det ulykker ift møkk dusjes/bades de selvsagt ekstra.

Vår lege mener dette er perfekt.

Svært, svært vennskapelig og positiv ydmyk hilsen gjest :-) :-) :-) :-) :-)

Anonymous poster hash: cd035...862

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 1b820...9d5

Skrevet

Nei. Ca annenhver dag. Hvis ikke kan det være at hun får litt tørr hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...