AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #21 Skrevet 17. august 2015 Jeg synes vi skylder ungene våre å gi dem litt slakk om det går an. Materielle goder er virkelig mindre verdt enn hverdagen til ungene. Jeg er heller ingen "mammaperson", men har fri en dag i uka for at ungene skal få være hjemme. Dette er bare mine tanker, sier ikke at det er det riktige. Vi er alle ulike.Anonymous poster hash: 326cd...9e7 De materielle godene vil vi få mye kos med sammen. Du er ikke noe mamma-person, men likevel har du mer enn et barn forstår jeg. Det blir ikke flere barn på meg, for det vil jeg rett og slett ikke takle.Anonymous poster hash: 83edb...4e1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #22 Skrevet 17. august 2015 Spør de mannen din om det samme? Har mannen din kvaler for at han ikke jobber redusert? Trodde ikke det, nei.Anonymous poster hash: d49f8...18c Nei, min samboer har aldri fått spm om det.Anonymous poster hash: 83edb...4e1 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #23 Skrevet 17. august 2015 Pffft, du velger for deg og andre velger for seg. Punktum. Hvis du trives med å jobbe fullt, kjør på! Vi har jo et flott barnehagetilbud og datteren din har en fornøyd mor som elsker henne. Og jeg ønsket meg alltid hytte på landet når jeg var liten, men vi hadde ikke råd. Syns du er flink jeg! Takk Anonymous poster hash: 83edb...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #24 Skrevet 17. august 2015 Forresten så får jeg utbetalt i overkant av kr. 20 000 per måned. Så jeg lever ikke i luksus når alle kostnader er trukket fra.Anonymous poster hash: 83edb...4e1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #25 Skrevet 17. august 2015 Jeg synes du skal gjøre det som er riktig for dere, og ikke la andre dømme dette. Men merker at du er litt dømmende selv. De som jobber 80% er ofte desto mer vekke i helgene og om kvelden, mens du er hjemme med barna? Tviler sterkt på at dette har noen sammenheng. At de som jobber redusert er mer borte ellers. Jeg jobber 80%. Jeg har kortere dager i stedet for en dag fri. Dermed kan ungene kose seg i barnehagen og bli hentet tidlig så vi har masse familietid etterpå. Ikke er jeg mer "ute" om kveldene enn folk som jobber 100% heller Ikke en løsning for alle, men vi merket at det var veldig godt for barna våre. Ja, for hele familien, rett og slett. Anonymous poster hash: 8d83f...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #26 Skrevet 17. august 2015 De materielle godene vil vi få mye kos med sammen. Du er ikke noe mamma-person, men likevel har du mer enn et barn forstår jeg. Det blir ikke flere barn på meg, for det vil jeg rett og slett ikke takle.Anonymous poster hash: 83edb...4e1 Tror du barnet ditt heller vil ha båt og hytte på sikt enn en mor som har tid til å gi det en mer avslappende oppvekst..? Jeg har ikke fasiten.Anonymous poster hash: 326cd...9e7 2
Hoppestrikk Skrevet 17. august 2015 #27 Skrevet 17. august 2015 (endret) . Endret 17. august 2015 av Hoppestrikk 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #28 Skrevet 18. august 2015 Jeg synes du skal gjøre det som er riktig for dere, og ikke la andre dømme dette. Men merker at du er litt dømmende selv. De som jobber 80% er ofte desto mer vekke i helgene og om kvelden, mens du er hjemme med barna? Tviler sterkt på at dette har noen sammenheng. At de som jobber redusert er mer borte ellers. Jeg jobber 80%. Jeg har kortere dager i stedet for en dag fri. Dermed kan ungene kose seg i barnehagen og bli hentet tidlig så vi har masse familietid etterpå. Ikke er jeg mer "ute" om kveldene enn folk som jobber 100% heller Ikke en løsning for alle, men vi merket at det var veldig godt for barna våre. Ja, for hele familien, rett og slett.Anonymous poster hash: 8d83f...f7f Mulig jeg skrev litt uklart. Jeg mente slett ikke at alle som jobber redusert er mye borte. Men de i min vennekrets som jobber redusert er mye borte ukedager og helger. Hva andre som jobber redusert gjør vet jeg jo ikke. Vi forsøker med korte dager. Hun leveres mellom 8 og 8.30 og hentes igjen kl 15.Anonymous poster hash: 83edb...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #29 Skrevet 18. august 2015 Tror du barnet ditt heller vil ha båt og hytte på sikt enn en mor som har tid til å gi det en mer avslappende oppvekst..? Jeg har ikke fasiten.Anonymous poster hash: 326cd...9e7 Det vet jeg jo ikke. Men hverdagen hennes er etter mitt syn ikke masete, selv om hun går i barnehage hver dag. Vi gjør det vi kan for at hun skal få ganske korte dager. Og det er ikke mas og kjas for å komme seg rundt på ting etter barnehagen.Anonymous poster hash: 83edb...4e1 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #30 Skrevet 18. august 2015 Det går da an med korte dager selv om begge jobber fullt? Feks kan en starte på jobb i 9-tiden og levere i bhg. Og en kan starte i 7-tiden og hente tidlig. Sånn tenker jeg at vi skal gjøre det iallefall Vet om mange som gjør det slik. TS: I min vennegjeng er alle høyt utdannet og jobber fulltid. Det er normalen i min omgangskrets iallefall. Anonymous poster hash: bc225...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #31 Skrevet 18. august 2015 Her jobbet mamma fullt mens pappa var i Nordsjøen. Vi hater ikke foreldrene våre av den grunn. Bare nikk og jatt med når disse damene skravler også prater du om noe annet. Og hvis de lager en stor sak ut av det så kutter du kontakten med de. Tror du må lære deg å ikke bry deg om hva andre sier. Hadde du tvilt på deg selv om venninnene dine var overbevist om at barn ikke skal feire jul? Nei. Så hvorfor skal du la de overbevise deg om noe du ikke syns er viktig?Anonymous poster hash: ba739...54f 3
Anglofil Skrevet 18. august 2015 #32 Skrevet 18. august 2015 Jeg tenker at det er det ingen andre som har noe med. Personlig ønsker jeg å jobbe fullt, selv når jeg får barn, også fordi jeg elsker jobben min. Og det er jo ikke uvanlig å jobbe fullt, det er det jeg er vokst opp med, og ser virkelig ikke et problem med det. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #33 Skrevet 18. august 2015 Det er fint med Tilbakemeldinger av alle slag Jeg tenker også litt på pensjon O.l. Den blir ganske mye redusert ved deltidsstillinger. Anonymous poster hash: 83edb...4e1
sukkerspinnn Skrevet 18. august 2015 #34 Skrevet 18. august 2015 (endret) Hvor gammel er du, ts? Gikk du i barnehage selv? Selv er jeg fra den første generasjonen hvor "alle" gikk i barnehage. Moren min går fortsatt rundt og unnskylder seg og har dårlig samvittighet for at hun jobbet fulltid da vi var små, men det blir helt fjernt for meg. Det virker som den generasjonen av mødre nesten føler at det er en plikt å skamme seg, siden det var et helt nytt fenomen de ikke kjente til fra sin egen barndom. Men mange glemmer nok hvor mye man faktisk er sammen med barna sine, selv om man er borte fra dem fem dager i uka. Når jeg tenker tilbake til min egen barndom husker jeg det som at mamma og pappa alltid var tilstede og det var de jo, bortsett fra noen timer på dagen. Jeg elsket å gå i barnehagen og kan ikke huske å noen sinne ha savnet å være mer hjemme. De dagene jeg hadde fri husker jeg derimot som kjedelige og at jeg bare ville til barnehagen og leke med de andre barna. Så nei, du trenger IKKE ha dårlig samvittighet for å ønske å jobbe fulltid. I ettertid vil nok datteren din være takknemlig for å ha hatt en mor med høy arbeidsmoral, som likte å jobbe og tok jobben seriøst. Endret 18. august 2015 av sukkerspinnn 4
Gjest O.G. Skrevet 18. august 2015 #35 Skrevet 18. august 2015 De er hjemme,men har de tenkt over at en dag er ekteskapet slutt. Hva med pensjonspoeng?Anonymous poster hash: 7bf1f...01a Godt spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #36 Skrevet 18. august 2015 Hva med ikke å kjøpe båt og hytte? Når får dere tid til å bruke det når dere jobber så mye? Tenk så mye penger dere sparer på ikke kjøpe slike `luksus` ting. Norge går nedover, så ville heller hatt pengene i banken, og vært mye mer sammen med datteren. Anonymous poster hash: fb287...120 1
Jeane Skrevet 18. august 2015 #37 Skrevet 18. august 2015 Jeg hadde blitt kjempeprovosert hvis jeg hadde hørt noen si noe sånt. Som om det å jobbe fulltid gjør deg til en dårlig mor. Begge deler har sine fordeler og ulemper, begge deler kan ungene ta lærdom av på godt og vondt, og ingen av dem har noe å si for hvordan du er som forelder. Man må gjøre det som er rett for seg selv og sin familie. Å jobbe deltid er jo et økonomisk tap, og det er også gambling med egen fremtid (pensjon), men til gjengjeld får man mer tid sammen med barna. Forresten så har det ingenting å si hva du ønsker å bruke lønna di på. Om det er hytte, båt eller middagsmat, så er ikke det noe du trenger å forsvare. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #38 Skrevet 18. august 2015 Jeg hadde blitt kjempeprovosert hvis jeg hadde hørt noen si noe sånt. Som om det å jobbe fulltid gjør deg til en dårlig mor. Begge deler har sine fordeler og ulemper, begge deler kan ungene ta lærdom av på godt og vondt, og ingen av dem har noe å si for hvordan du er som forelder. Man må gjøre det som er rett for seg selv og sin familie. Å jobbe deltid er jo et økonomisk tap, og det er også gambling med egen fremtid (pensjon), men til gjengjeld får man mer tid sammen med barna. Forresten så har det ingenting å si hva du ønsker å bruke lønna di på. Om det er hytte, båt eller middagsmat, så er ikke det noe du trenger å forsvare. Når man har utrolig god økonomi og eneste grunnen til å jobbe fulltid er fordi man heller vil være på jobb enn å tilbringe tid med barnet så jo. Anonymous poster hash: 91212...419
Maleficenta Skrevet 18. august 2015 #39 Skrevet 18. august 2015 Selv om disse mødrene som jobber 80 % er borte fra barna en kveld eller to i uka så er jo faren hjemme. Poenget er vel å kunne gi små barn en pust i hverdagen. Jeg skjønner veldig godt at ikke alle har samvittighet til å ha små barn på 3-4 år 40 timer i bhg hver uke når de faktisk ikke må. Jeg må innrømme at jeg syns du prioriterer feil som heller vil spare til hytte og båt enn å gi 4-åringen din et pusterom en dag i uka. Du skriver at du ikke blir noen flink mamma om du ikke får jobbet. Men det å jobbe 80 % er da ikke det samme som å ikke jobbe? Og om du jobber 80 % i fem år så mister du faktisk ikke mer enn ett års ansiennitet, du har tydeligvis ikke tenkt å få flere barn så jeg syns du argumenterer svært tynt.Anonymous poster hash: 5623f...b3a Hvorfor kan ikke faren bare jobbe redusert da? 2
Peter007 Skrevet 18. august 2015 #40 Skrevet 18. august 2015 Jeg støtter deg og synes det er merkelig at noen kommenterer dine valg. Din omgangskrets må være et spesielt miljø. Men det er kanskje vanlig der du bor. Stå på du TS. Du opparbeider deg blant annet pensjonspoeng. Som mann ville jeg vært stolt over deg. Du viser selvstendighet. Slike damer er tiltrekkende på menn . 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå