Gå til innhold

Si fra at man er arbridsledig

la_luz

Anbefalte innlegg

Ble akkurat ferdig med studie i utlandet. Tjente derfor ikke over 100 000 og har ikke krav på arbeidsledighets trygd. Er det noe vits å melde seg arbeidsledig hos aetat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har studielån er det viktig å melde seg arbeidsledig fra dag 1.... Man slipper renter på studielånet når man er arbeidsledig.

Endel folk (tro det eller ei) får faktisk jobb ved å registrere cv'en sin på Aetat.no eller ved at Aetat ringer og tilbyr dem jobb. Så det er jo ialleflal ingen grunn til å IKKE melde seg arbeidsledig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du melder deg hos Aetat' date=' så har du ihvertfall noe konstruktivt å gjøre en hel dag... :roll:[/quote']

:hoho::hoho:

Alternativt kan du jo forsøke å søke etter jobber på aetat.no

Aetat passer også på at du ikke får forstyrret nattesøvnen - siden er nemlig ikke tilgjengelig mellok kl. 2300 og 0700. Sikkert for at vi jobbsøkere ikke skal sitte oppe hele natten og sove bort dagen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gud forby at man måtte søke jobb midt på natten!

Er ikke annonsedatabasen stengt i helgene også?

Men jeg lurer egentlig på det samme som la_luz. Jeg har heller ikke tjent nok til å få dagpenger. Og det er litt fortvilende, for jeg vet ikke hvor pengene skal komme fra etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde seg som vikar? Hva er du utdannet som? Det kan jo hende at det går ann å melde deg som vikar innenfor det du er utdanna som.

Ellers er manpower en grei ting dersom du ikke vet hvor pengene skal komme fra :) Spør venner og bekjente om de vet om noen ledige jobber - det er ofte gjennom venner og bekjente at en får jobber nå for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...