Gå til innhold

Anbefaler tilfluktsrom i norske tunneler

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Anbefaler tilfluktsrom i norske tunneler

Da Gudvangatunnelen var fylt av brannrøyk, søkte turister etter evakueringsrom. Trafikkforsker Gunnar D. Jenssen ber om «ulovlige» tilfluktsrom i norske tunneler."

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anbefaler-tilfluktsrom-i-norske-tunneler-3417468.html

Jeg håper at dette med tilfluktsrom i tuneller blir en realitet.

Jeg har også hørt flere si at de tror at dette allerede  finnes i norske tuneller

Hva tror du, vil det bli dette i fremtiden?

Anonymous poster hash: dadce...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nyere tunneler med to løp er der gjennomgsnger mellom tunelløpene. Gudvangatunnelen er der bare t løp i, mener jeg?

I ny tunnel under sjøen utenfor Stavanger bygges der gjennomgang på hver 250 meter. De viste det på nyhetene for noen dager siden.

Anonymous poster hash: 425e8...8e7

• Liker 1
Skrevet

I nyere tunneler med to løp er der gjennomgsnger mellom tunelløpene. Gudvangatunnelen er der bare t løp i, mener jeg?

I ny tunnel under sjøen utenfor Stavanger bygges der gjennomgang på hver 250 meter. De viste det på nyhetene for noen dager siden.

Anonymous poster hash: 425e8...8e7

Så bra! Takk for ditt svar! :)

Anonymous poster hash: dadce...162

Skrevet

Det burde definitivt være fluktveier eller tilfluktsrom. Men mesteparten av de norske tunellene er bare et høl i fjellet. Så primitive og billige som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Det burde definitivt være fluktveier eller tilfluktsrom. Men mesteparten av de norske tunellene er bare et høl i fjellet. Så primitive og billige som mulig.

Blir sånn når man struper samferdselsbudsjettene og samtidig prioriterer prestisjeprosjekter som brubygging over fjorder og skjærgård.

Anonymous poster hash: 9da6b...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...