sol87 Skrevet 15. august 2015 #41 Skrevet 15. august 2015 Fordi barnet behøver røtter og trygghet og som regel er den best hos egen familie. Barn liker sjelden andre inntrengere, barn vil ha det de er vant til og omgi seg med sine foreldre. :-) :-) :-) :-) :-) Ikke meningen å fornærme eller krenke, dere er sikkert superintelligente og superhyggelige men vil bare ytterst ydmykt og vennskapelig - for å ikke nevne positivt; driste meg til å komme med mening som er basert på erfaringer. Beklager således så meget dersom du og dere ikke liker meningene som deles. Håper dere ike føler dere krenket. Ha en positiv dag! :-) :-) :-) :-) :-)Anonymous poster hash: c90d9...a97 Er det salg på smilefjes? Og hvem er "dere" her, hvilken gruppe er det? Hvorfor skulle jeg føle meg krenket? Nå vet vi om mange tilfeller der barnet ikke har det best hos sine "røtter". Det virker mer som om du har et problem med at andre ikke er enig med deg, enn omvendt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #42 Skrevet 16. august 2015 Er det salg på smilefjes? Og hvem er "dere" her, hvilken gruppe er det? Hvorfor skulle jeg føle meg krenket? Nå vet vi om mange tilfeller der barnet ikke har det best hos sine "røtter". Det virker mer som om du har et problem med at andre ikke er enig med deg, enn omvendt. Forsøker bare å gi et syn på en nøytral og vennlig måte. Vil råde deg til å ikke komme med spekulasjoner, slik du gjør her. Anonymous poster hash: c90d9...a97
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #43 Skrevet 16. august 2015 Forsøker bare å gi et syn på en nøytral og vennlig måte. Vil råde deg til å ikke komme med spekulasjoner, slik du gjør her. Anonymous poster hash: c90d9...a97 Din måte er ikke så veldig nøytral.Anonymous poster hash: 4edfc...353 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #44 Skrevet 16. august 2015 "Det vet jeg, for du har en mamma, en flott en tilogmed! Men nå er det sånn at jeg er en av de voksne personene i livet ditt. Pappa og jeg prater alltid sammen før noe om oppdragelsen din er bestemt, så det er ikke sånn at jeg finner på ting selv. Men det er jobben min som voksen og være med på å oppdra deg. På samme måte som lærerne dine, og tilogmed fremmede på gaten har rett til å si noe om du gjør noe galt. Det er en del av å vokse opp, å bli oppdratt. Det er helt greit du blir frustrert, jeg er like glad i deg fordi om. Husk jeg er forferdelig glad i pappa, og halve deg ER jo pappa! Så nei, jeg er ikke mammaen din. Og det er helt greit " Noe i den duren? Funket som ei kule her i gården. De var blitt fôret med ville fantasier om at jeg prøvde å ta over som mor av deres mamma... Når jeg hadde tatt denne forklaringen er par ganger så forsvant behovet for å bygge avstand Anonymous poster hash: 2edc6...1ce ♡Anonymous poster hash: 5c2dc...33c
sol87 Skrevet 16. august 2015 #45 Skrevet 16. august 2015 (endret) Forsøker bare å gi et syn på en nøytral og vennlig måte. Vil råde deg til å ikke komme med spekulasjoner, slik du gjør her.Anonymous poster hash: c90d9...a97 Du har ikke svart på spørsmålene mine og når det gjelder spekulasjoner var det du som satte i gang det. Endret 16. august 2015 av sol87
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #46 Skrevet 16. august 2015 Jeg støtter barnet og hennes mor og far. Så har ingen råd annet enn å huske på at "oppdragelsesmandatet" ditt begrenser seg til at ytterjakke må på i minus 15 kuldegrader. Store veivalg og verdispørsmål tar foreldrene seg av og genetisk familie (onkel/tante, besteforeldre osv.). Anonymous poster hash: c90d9...a97 Oisann. Nå er ikke jeg skilt, men her hos oss har jammen ikke onkler og tanter og besteforeldre noe de skulle ha sagt angående store veivalg og verdispørsmål! Det er det jeg og barnas far (min samboer) som tar.Anonymous poster hash: cd279...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #47 Skrevet 16. august 2015 Snakk med pappa og be han om å sette seg ned med dere og forklare henne at i huset så bestemmer du også. Gjerne pressisere at du ikke er mammaen og at du ikke er ute etter å erstatte mamma, men at hun må høre på de voksne hun bor sammen med. Når den samtalen er tatt så sier du nei og ja som det passer deg! Gjerne bruk litt humor! Etter en stund så ser du at dere har brutt de kjedelige rutinene og har laget nye! Anonymous poster hash: a5b3e...593
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå