Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Selfridge
Skrevet

Seriøst, hva slags admin er det der egentlig? Driver å sletter folk i hytt og pine, også folk som ikke har noe med dette å gjøre og.  :ler: Haha hvaa skjer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bestiller og bestiller......men å kjøpe sko som gir støtte til de som ikke har råd til sko vil de ikke gjøre.. 

Flate så provosert man kan bli! Buhu, hvorfor kan ikke jeg få gå med TOMS-merke på skoen min da?? Gjør jo ikke noe om det er fake bare jeg har merket....hvorfor skal ikke jeg få flotte meg med merkesko?

Å herrefred og Jesu blod! Hva med å droppe de 48.5 pakkene da? Så kunne vedkommende kjøpt seg merkesko hvis det er det som er alfa og omega for et lykkelig liv?

• Liker 13
Skrevet

Den regelen om at det ikke er lov og gå i hvit, rødt eller svart gjelder ikke lenger. Er kun brudeparet selv som velger det om di vil ha den regelen eller ikke. Elles kan man gå i hva en vil. 

Jaha, det har noen glemt å fortelle meg  :klo:

Anonymous poster hash: 3103c...ee2
  • Liker 7
Skrevet

Den regelen om at det ikke er lov og gå i hvit, rødt eller svart gjelder ikke lenger. Er kun brudeparet selv som velger det om di vil ha den regelen eller ikke. Elles kan man gå i hva en vil.

Jaha, det har noen glemt å fortelle meg :klo:

Den er jeg faktisk enig i.

Anonymous poster hash: e7ef4...afc

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere som er medlem der greier å holde munn, jeg. Dere må jo ha en viljestyrke helt utenom normalen. Jeg hadde blitt kastet ut sekunder inn i medlemskapet....

Anonymous poster hash: b3762...3df

Jeg har ikke holdt munn. Deltok i kommentarfeltet under admins skyllebøtte mot oss i går kveld og sa hva jeg mente. Likevel har de altså valgt å beholde meg. Jeg er litt imponert.

Anonymous poster hash: 1c99d...0e4

• Liker 1
Skrevet

Den er jeg faktisk enig i.

Det har da aldri vært godkjent å dukke opp i hvitt i bryllup. Rødt og svart, særlig svart bryr man seg ikke mye om, men hvitt er fyfy og har aldri vært lagt bort som uskreven regel. 

• Liker 11
Skrevet

Haha, for et brødhue. Selvfølgelig gjelder det enda. Man kler seg rett og slett ikke i hverken hvit, sort eller rødt i et bryllup, med mindre brudeparet sier selv at det er greit. Rødt er kanskje det verste, rødt stjeler oppmerksomhet fordi rødt er den første fargen øyet søker. 

• Liker 5
Skrevet

Jaha, det har noen glemt å fortelle meg  :klo:

Mange har gått bort fra den regelen ja. Jeg bryr meg ikke så mye om det, men akkurat den kjolen som det snakkes om trodde jeg faktisk var en brudekjole med litt original pynt på selve skjørtet. Jeg ville aldri ha brukt den i et bryllup. Altfor mye hvitt, og typisk brudekjoleform. Tror en del kommer til å reagere på den.

Anonymous poster hash: d0501...633

• Liker 3
Skrevet

Det har da aldri vært godkjent å dukke opp i hvitt i bryllup. Rødt og svart, særlig svart bryr man seg ikke mye om, men hvitt er fyfy og har aldri vært lagt bort som uskreven regel.

jeg synes disse reglene er teite. Svart og rødt spesielt. Og hvis man harlyst til å bruke en hvit eller tilnærmet hvit kjole, spør bruden og det er greit, så ser jeg ikke ned på den personen.

Jeg bryr meg ikke om slike regler, men selvfølgelig spør man bruden først.

Skrevet

"Må bare få sagt at det var skammelig å lese på det forumet igår hvordan voksne mennesker kan sitte å gjøre narr av denne fb gruppen. Er det rart at det er mye mobbing rundt på skolene når foreldrene selv sitter å direkte mobber. Hvis de har så mye imot denne gruppen, så synes jeg de skal melde seg ut å heller finne på andre ting å diskutere på forum."

Skulle virkelig ønske at voksne mennesker kunne slutte å slenge ut ordet "mobbing" i hytt og pine. For min del så begynner det å bli ganske oppbrukt. Nei, vi mobber ikke, vi har ikke plukket ut en person som vi sitter å gjør narr av side etter side. Vi kommenterer noen av postene som blir lagt ut på gruppen, men jøss, det må folk faktisk tåle, de er ikke anonyme i en gruppe med 40.000 medlemmer.

Så alle som ikke er anonyme på fb må tåle å henges ut som white trash?

Anonymous poster hash: ca372...e77

Skrevet

Så alle som ikke er anonyme på fb må tåle å henges ut som white trash?

Anonymous poster hash: ca372...e77

Vel, nå har jeg aldri hengt ut noen white trash, så de var dine ord ikke mine.

Og om en deler ukritisk på internett så må en tåle diskusjoner rundt det. Så enkelt er det. 

• Liker 7
Skrevet

Akkurat som jeg sa. De bryr seg ikke så lenge de ikke ser hvem som har laget det.

Altså jeg er (enn så lenge) ikke så veldig imot fake varer i seg selv, men jeg er imot at merket står på det som er fake. Spesielt når det gjelder Toms! Joa, de sier de gir til veldedighet andre steder, men jeg tviler på at de gjør det. Hvis de får valget mellom å støtte en veldedig organisasjon eller kjøpe noe på ebay, så tror jeg heller de kjøper noe fra ebay.

Vil spesifisere litt: med fake mener jeg varer som ligner, men som det ikke står merke på(f.eks Toms, Adidas osv).

Jeg er enig med deg. Har ingenting imot kopier, såg det var ei som tipset om tøysko fra Europris til samme prisen som toms, men det er ikke godt nok, for det må jo stå toms på de må du skjønne. 

Det var kanskje ikke en helt heldig sammenlikning, men jenta har da et poeng.

Dyremisshandling er faktisk like ille, for dyreliv er liv det også. Å man kan vel ikke si at alle som spiser kjøtt støtter dyremisshandling?

Jeg er enig i at dyremishandling er ille, men når ble kjøttproduksjonen i Norge dyremishandling? Er det noe jeg ikke har fått helt med meg? Jeg støtter ikke firma som dyretester produktene sine og kjøper heller ikke pels, men kjøtt det spiser jeg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Endret av ReMalaka
Skrevet (endret)

Hvordan tror du vi får mørt kjøtt? Hvordan ser du for deg at de tar livet av dyrene? Kanskje du skulle vert med å sett på hvordan de masse slakter dyrene for at du skal kunne kose deg med kjjøtt? 

Jeg spiser kjøtt selv, og jeg har fått kommentarer før på at jeg støtter opp om dyremisshandling fordi at jeg spiser kjøtt. Men jeg vil ha meg frabedt fra å bli beskylt for å støtte dyremisshandling bare fordi at jeg spiser kjøttet som ligger rundt i diskene på samtlige av matvarebutikkene i Norge.

Jeg regner foresten også med at dette ble tatt opp som et dårlig eksempel fordi at prinsippet er det samme. Du vil spise kjøtt uten å bli kaldt dyremisshandler, og du ønsker å handle ting uten å bli beskylt for å støtte barnearbeid, terror osv.

Jeg mener ikke det er dyremishandling å spise kjøtt. Jeg beklager, men jeg klarer ikke å henge med i tankegangen din. 

Endret av IglePigle
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Endret av ReMalaka
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Men det er vel akkurat det som er poenget. Du klarer ikke henge med i tankegangen til de som måtte kalle deg dyremisshandler for å spise kjøtt. Andre klarer ikke henge med i tankegangen til de som måtte kalle dem det ene og det andre for å bestille fake varer.

Vi er forskjellige alle sammen (heldigvis). Dere har nå i flere uker (?) poengtert dette med fake varer, så tror nok at alle sammen har fått med seg hva dere mener. Så da er det kanskje like greit å bare respektere hva andre gjør selv om dere ikke er enig. Akkurat som dyreelskere må respektere at du vil spise kjøtt selv om de er imot det. Sånnsett ganske enkelt 

Jo, jeg klarer å henge med i tankegangen, men jeg klarer ikke å henge med i det du skrev da det var utrolig rotete og uoversiktlig. Du klarte ikke å få frem poenget. 

Jeg klarer dessverre ikke å respektere mennesker som velvillig støtter både terror og barnearbeid. På lik linje som jeg ikke respekterer mennesker som bruker pels. Vegetarianere er hjertelig velkommen til å opplyse meg om sine meninger rundt kjøttproduksjonen om de ønsker det. 

Endret av IglePigle
  • Liker 8
Skrevet

Er dere ikke ferdige med å komme innpå her for å kverulere enda altså?
Og så sier dere at vi ikke har det godt med oss selv, og må skaffe oss et liv?

Vi undrer oss over forbruket, prioriteringer, og det å støtte opp om kriminalitet ved å kjøpe kopier av ting som hjelper dere å fremstille dere som noe dere ikke er (for de som ikke ser forskjell på original og kopi da vel og merke. Forskjellene er ganske tydelige om man vet hva man skal se etter ;) ), mens dere hyler opp om at det er mobbing og trakassering å påpeke fakta.
Ingen her som har hengt ut noen, men vi har tydeligvis truffet en nerve hos flere av dere siden dere reagerer så sterkt.
I stedet for å bruke tid og energi på å komme her og prøve å overbevise oss om at dere har full kontroll (Yeah right :fnise: ) så ta heller til dere det som står og tenk litt over hvorfor folk stusser over utleveringene av dere selv, brukt og kast mentaliteten dere fremviser, og ikke minst de økonomiske prioriteringene dere gjør de av dere som ikke har fast jobb og er på leit og i tillegg klager over trang økonomi.

• Liker 14
Skrevet (endret)

.

Endret av ReMalaka
Skrevet

Når du har blitt opplyst om konsekvensene ved å handle falske merkevarer og velger å aktivt ignorere det, da syns jeg ikke det er drøyt å si at du støtter krig og terror. Tenkt på det neste gang du leser om flyktningestrømmen fra Syria.

Anonymous poster hash: 80af4...d6b
  • Liker 13
Skrevet

Vi er alle hyklere, det er jo ikke noe nytt. Men det er ikke å stikke under en stol at når man kjøper produkter som er et resultat av barnearbeid/dyremishandling/terror/kriminalitet, så ja, da støtter man det på sett og vis. Så kan man jo diskutere hva som er verst. For noen er det dyremishandling, for andre er det menneskehandel og barnearbeid. 

Den dummeste unnskyldningen for å forsette og kjøpe noe er uten tvil når man argumenterer for at det spiller ikke noen rolle hvorvidt en person lar være, fordi det ikke har noen invirkning. Hvor mange av dere er det ikke som tenker sånn? Tenk om alle som hadde tenkt det, hadde sluttet å kjøpe produkter som er et resultat av barnearbeid? Hva skulle barna gjort om de ikke laget de stygge fake TOMS skoa og fake Michaeel Kors veskene deres? Fått ha en skikkelig barndom, kanskje? Nei, grøss og gru, da er det bedre at de jobber og tjener penger.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...