Gå til innhold

Til deg som studerer i Oslo, har katt og bor alene!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Ja, det er det jeg også har tenkt til å gjøre, hehe :) har gjort det to ganger allerede, og fått helt supre leiligheter som "alle" har misunt meg. Så jeg holder motet oppe ;)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

Du får det nok til :) Jeg hadde hvertfall null problem med det.

Anonymous poster hash: 480ee...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, har nå allerede fått det motbevist her i tråden da :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Så bra :)

Jeg anbefaler iallefall TS å starte boligjakten før studentene får svaret fra samordna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får det nok til :) Jeg hadde hvertfall null problem med det.

Anonymous poster hash: 480ee...074

 

 

:) :) 

 

Men tydelig da at realiteten er annerledes enn det mange tror, hvis man ser på antall plusser til det første svaret jeg fikk. Haha! 

 

Tviler nok ikke på at leiemarkedet er ekstra trangt for disse leilighetene, men etter å ha lest de fleste svarene her så tenker jeg nok at det absolutt ikke er umulig... 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Jeg anbefaler iallefall TS å starte boligjakten før studentene får svaret fra samordna

 

Ja, det er planen :) som sagt april måned kanskje. Det er nok veldig lurt! 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du, det er to år til jeg evt skal flytte dit. :)

Og, jeg har tenkt til å være ute i god tid; legge ut ønskes leid-annonse på Finn i april. Disse annonsene er som skismurning når det gjelder å finne leiebolig. 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

 

Jo takk, jeg vet hvordan Finn-annonser fungerer.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:) :)

 

Men tydelig da at realiteten er annerledes enn det mange tror, hvis man ser på antall plusser til det første svaret jeg fikk. Haha! 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

 

Djeeezz...

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jo takk, jeg vet hvordan Finn-annonser fungerer.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

 

 

 

 

Djeeezz...

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

 

 

Hvorfor er du så negativ?

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det gå å finne en leilighet alene for en med katt i Oslo, men hvor sannsynlig det er en helt annen sak.

 

Jeg er enig med den anonyme brukeren: det er ganske urealistisk. Det betyr ikke at man ikke kan ha flaks, eller at man er så heldig at man har kontakter, men de færreste har jo det. Det er bare å gå på finn.no så ser du selv hva som ligger der, og det ligger ikke mange leiligheter til 5000 kr eller mindre ute nå. I tillegg begrenser du deg også svært snevert, til en del av byen som fra før er noen av de dyreste områdene i Oslo, ergo er det nesten ren logikk at det kan bli svært vanskelig. Hvis du derimot er litt mer åpen for andre områder kan det hende du har større muligheter. Det finnes blant annet flotte områder på østkanten, og nei, det er ikke bare ghetto der (hilsen en som bor i Groruddalen). 

 

Så er det ikke meningen å være negativ, men dette er et svar til ditt spørsmål ts. Jeg tror det helt ærlig kan bli svært svært vanskelig å få en leilighet til under 5000 kr når du også ønsker å ha med et dyr på kjøpet. Samtidig: jeg ønsker deg riktig lykke til, jeg håper det går. Jeg ville kanskje prøvd å få meg en studentbolig, men da blir det kanskje vanskelig i forhold til ditt kjæledyr. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det gå å finne en leilighet alene for en med katt i Oslo, men hvor sannsynlig det er en helt annen sak.

 

Jeg er enig med den anonyme brukeren: det er ganske urealistisk. Det betyr ikke at man ikke kan ha flaks, eller at man er så heldig at man har kontakter, men de færreste har jo det. Det er bare å gå på finn.no så ser du selv hva som ligger der, og det ligger ikke mange leiligheter til 5000 kr eller mindre ute nå. I tillegg begrenser du deg også svært snevert, til en del av byen som fra før er noen av de dyreste områdene i Oslo, ergo er det nesten ren logikk at det kan bli svært vanskelig. Hvis du derimot er litt mer åpen for andre områder kan det hende du har ennå større muligheter. Det finnes blant annet flotte områder på østkanten, og nei, det er ikke bare ghetto der (hilsen en som bor i Groruddalen). 

 

Så er det ikke meningen å være negativ, men dette er et svar til ditt spørsmål ts. Jeg tror det helt ærlig kan bli svært svært vanskelig å få en leilighet til under 5000 kr når du også ønsker å ha med et dyr på kjøpet. Samtidig: jeg ønsker deg riktig lykke til, jeg håper det går. Jeg ville kanskje prøvd å få meg en studentbolig, men da blir det kanskje vanskelig i forhold til ditt kjæledyr. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

 

Som jeg skrev i HI; jeg har sett på finn, og det ligger INGENTING der nå, nettopp fordi det er august, og fordi ikke alle utleiere legger ut annonse på finn :) 

 

Skjønner at du mener at det kan bli vanskelig, og det er jeg helt med på, men når jeg ser andre svar her så mister jeg så absolutt ikke motet. Jeg hadde ikke kontakter i Trondheim heller, tvert imot, men jeg fikk en slik leilighet der. Selv om Oslo er større enn Trondheim så må det vel gå an å være heldig der også. :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som jeg skrev i HI; jeg har sett på finn, og det ligger INGENTING der nå, nettopp fordi det er august, og fordi ikke alle utleiere legger ut annonse på finn :)

 

Skjønner at du mener at det kan bli vanskelig, og det er jeg helt med på, men når jeg ser andre svar her så mister jeg så absolutt ikke motet. Jeg hadde ikke kontakter i Trondheim heller, tvert imot, men jeg fikk en slik leilighet der. Selv om Oslo er større enn Trondheim så må det vel gå an å være heldig der også. :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

 

Problemet er at det også er tilsvarende mange studenter og andre pendlere som søker leilighet, men du har et poeng. Du får ha lykke til. :) Jeg forstår at det er litt surt å bli møtt med negativitet, men dessverre er det kanskje noe i det som skrives. Min samboer var også på jakt lenge etter bolig, og som så mange andre fikk han ikke annet enn et knøttlite rom i et kollektiv for 4500 kr per måned. Noe jeg synes er horribelt med tanke på standarden på leiligheten. Det var da uten strøm osv. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det også er tilsvarende mange studenter og andre pendlere som søker leilighet, men du har et poeng. Du får ha lykke til. :) Jeg forstår at det er litt surt å bli møtt med negativitet, men dessverre er det kanskje noe i det som skrives. Min samboer var også på jakt lenge etter bolig, og som så mange andre fikk han ikke annet enn et knøttlite rom i et kollektiv for 4500 kr per måned. Noe jeg synes er horribelt med tanke på standarden på leiligheten. Det var da uten strøm osv. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

 

Jeg skjønner hvor du vil hen :) 

 

Samboeren din la kanskje ikke ut annonse på finn "ønskes leid" ? 

 

Takk for dine velmenende råd :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er du så negativ?

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

 

Realistisk.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Realistisk.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

 

 

Da hadde jeg faktisk satt pris på om du fortalte noe av dine egne erfaringer :) 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da hadde jeg faktisk satt pris på om du fortalte noe av dine egne erfaringer :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

 

 

Hva vil du høre? Jeg har leid nytt sted årlig i Oslo og du skal som allerede nevnt ha en god porsjon flaks for å finne det du beskriver. Umulig er det vel ikke, men vanskelig? Ja.

 

Du burde for det første utvide området du kan tenke deg å bo i. Det er mange fine områder i denne byen, man må ikke bo på vestsiden for å ha det fint.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva vil du høre? Jeg har leid nytt sted årlig i Oslo og du skal som allerede nevnt ha en god porsjon flaks for å finne det du beskriver. Umulig er det vel ikke, men vanskelig? Ja.

 

Du burde for det første utvide området du kan tenke deg å bo i. Det er mange fine områder i denne byen, man må ikke bo på vestsiden for å ha det fint.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd

 

 

Vel, det er ikke Oslo vest jeg har tenkt til å bo på! Men vest for Oslo, mot Sandvika. Mulig dette ikke kom tydelig nok frem i HI.. 

 

Men nettopp, det er da vel ikke umulig :) 

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heelt alene tror jeg blir vanskelig, da blir det eventuelt veldig lite og usentralt. Jeg deler med en person nå og har hagemuligheter til pus og det funker fint. Har hatt henne i kollektiv her i oslo, men da har jeg bodd med 2 andre men billigere.

Så om du kan bo med hvertfall en til er det lettere. Et annet tips er om du kan se etter sted på tidlig vår, da er mye mindre konkuranse og lettere å finne et sted som godtar dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er veldig lite realistisk TS...du må nok opp i pris

Det vil alltid være noen som kjenner noen som vet om noen som fikk en sykt billig og fin hybel i Oslo til den prisen men det gjør det ikke realistisk av den grunn. Umulig er det ikke men ikke spesielt sannsynlig. Det er få slike objekter som du snakker om og desto større kamp... Først må du finne det (noe som blir litt som å finne nåla i høystakken) og deretter skal du utkonkurrere de andre.

Ikke meningen å være negativ men det er faktisk stor forskjell på Oslo og Trondheim...prisene stiger i tillegg.

Anonymous poster hash: 67e9f...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig lite realistisk TS...du må nok opp i pris

Det vil alltid være noen som kjenner noen som vet om noen som fikk en sykt billig og fin hybel i Oslo til den prisen men det gjør det ikke realistisk av den grunn. Umulig er det ikke men ikke spesielt sannsynlig. Det er få slike objekter som du snakker om og desto større kamp... Først må du finne det (noe som blir litt som å finne nåla i høystakken) og deretter skal du utkonkurrere de andre.

Ikke meningen å være negativ men det er faktisk stor forskjell på Oslo og Trondheim...prisene stiger i tillegg.

Anonymous poster hash: 67e9f...491

Jeg skjønner godt at du ikke vil være negativ og forstår hva du vil frem til :)

Men en ting er sikkert, med sånn ønskes leid annonse så konkurrerer jeg jo ikke med andre. Da blir man jo på en måte "headhuntet" til å få leie, og mange utleiere synes dette er en kjekk måte å finne leietakere på da de ikke trenger å velge blant mange som kommer på visning.

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heelt alene tror jeg blir vanskelig, da blir det eventuelt veldig lite og usentralt. Jeg deler med en person nå og har hagemuligheter til pus og det funker fint. Har hatt henne i kollektiv her i oslo, men da har jeg bodd med 2 andre men billigere.

Så om du kan bo med hvertfall en til er det lettere. Et annet tips er om du kan se etter sted på tidlig vår, da er mye mindre konkuranse og lettere å finne et sted som godtar dyr.

Takk for tips :)

Å bo usentralt er ikke noe problem for meg, bare det ikke er lenger vekk fra sentrum enn en 20-30 min med kollektivtrafikk.

Anonymous poster hash: 1fa34...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...