Gå til innhold

Til deg som studerer i Oslo, har katt og bor alene!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det jo august, så utleiemarkedet i Oslo og omegn er så sprengt og utplukket som det kan bli. Så det at jeg sitter og søker rundt på finn for å se utleietilbudet er ikke akkurat noe poeng i akkurat nå. Men jeg vil gjerne finne ut om dette er mulig for meg, slik at jeg kan vite om jeg i det hele tatt kan flytte til Oslo for å studere.

Jeg driver å vurderer sterkt å ta en master i Oslo, og lurer da på om det i det hele tatt er mulig å finne en hybelleilighet til ca. 5000 inkl. strøm, på vestsiden (omegn) for Oslo, og ikke lengre unna enn Sandvika... Og hvor det ikke er alt for by-aktig slik at katten min kan trives der. 

Så, er det noen her som studerer i Oslo, har katt og bor alene? Hva betaler du/dere i leie, og hvor bor du/dere? 

Og ja, jeg MÅ bo alene, jeg MÅ ha med katten og har ikke råd til mer enn 5000 i leie inkl. strøm.  :)

Anonymous poster hash: 1fa34...d85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drøm videre.

Anonymous poster hash: 5ee85...1fd
  • Liker 8
Skrevet

Drøm videre.

....Du kan gjerne si litt mer om dine erfaringer?

• Liker 2
Skrevet

....Du kan gjerne si litt mer om dine erfaringer?

Jeg ville satset på å få plassert katten midlertidig hos en venn og deretter søkt bolig via SiO. 

Det du beskriver er det liten sjans for å finne.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde en 50 kvm leilighet på Jar til 4700 kr i måneden. Kvarter å gå ifra t-bane, trikk, enda nærmere til buss. Jeg hadde en egen liten hageflekk, og ellers var det mye grøntområder rundt, så det var ikke noe problem å ha dyr i området, men vet ikke om utleier hadde likt det akkurat der. Men det er hvertfall mulig å finne noe sentralt og billig :)

Anonymous poster hash: 480ee...074
Skrevet

Jeg hadde en 50 kvm leilighet på Jar til 4700 kr i måneden. Kvarter å gå ifra t-bane, trikk, enda nærmere til buss. Jeg hadde en egen liten hageflekk, og ellers var det mye grøntområder rundt, så det var ikke noe problem å ha dyr i området, men vet ikke om utleier hadde likt det akkurat der. Men det er hvertfall mulig å finne noe sentralt og billig :)

Men det var pluss strøm da, men det skjer ikke at du finner 5000 inkl alt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville satset på å få plassert katten midlertidig hos en venn og deretter søkt bolig via SiO. 

Det du beskriver er det liten sjans for å finne.

Det er ingen som kan ta katten min i to år mens jeg studerer, så det blir enten-eller. 

Skrevet

Har ei venninne som har to katter, bor alene på Majorstua og tror hun betaler 4.500 i mnd. så det er fult mulig!

Skrevet

Men det var pluss strøm da, men det skjer ikke at du finner 5000 inkl alt.

Okei, men uansett, takk! Da vet jeg at det ER mulig å få det til ;) 

Bor i storby nå (Trondheim) på 15 kvm, betaler 4500,- i leie utenom strøm. Og har katt der. Skjønner at det er forskjell på Trondheim og Oslo, men skulle tro det meste går an bare man kjemper for å finne det. 

Skrevet

Har ei venninne som har to katter, bor alene på Majorstua og tror hun betaler 4.500 i mnd. så det er fult mulig!

Okei, så herlig! Tusentakk! :) 

Skrevet

Vel altså. Jeg betalte 5500 kr for et rom i et kollektiv i 2013/14, og det var i ski. Altså 20-30 min med tog utenfr Oslo.

Fant riktignok et rom (veldig lite) i Oslo til 4400 eller 4600, men det var et lite soverom i en leilighet som ble brukt som kollektiv.

Med andre ord: nei jeg tror ikke du får noe alene til 5000, verken med eller uten strøm, med mindre du søker med Sio, og de vet jeg ikke om tillatter husdyr

• Liker 2
Skrevet

Flaks eller bekjentskaper.

• Liker 5
Skrevet

Vel altså. Jeg betalte 5500 kr for et rom i et kollektiv i 2013/14, og det var i ski. Altså 20-30 min med tog utenfr Oslo.

Fant riktignok et rom (veldig lite) i Oslo til 4400 eller 4600, men det var et lite soverom i en leilighet som ble brukt som kollektiv.

Med andre ord: nei jeg tror ikke du får noe alene til 5000, verken med eller uten strøm, med mindre du søker med Sio, og de vet jeg ikke om tillatter husdyr

Nei, der tillates ikke husdyr.

Skrevet

Nja, har nå allerede fått det motbevist her i tråden da :)

Skrevet

Vel, jeg har jo faktisk hatt flaks i Trondheim og.

Skrevet

Nja, har nå allerede fått det motbevist her i tråden da :)

Oppdater gjerne tråden når du finner denne hybelen. Skal bli interessant å se hvor lang tid det tar.

• Liker 3
Skrevet

Du er en negative nancy.

To kompiser av meg la ut en annonse på finn der de søkte leilighet, sa at de hadde en (mildt sagt) livlig valp, og fikk overraskende mye respons. Tok ikke lang tid før de fikk leilighet. Tror det på mange måter kan lønne seg å legge ut en egen annonse, ettersom det ikke er alle utleiere som gjør det. Og da slipper du at det er sånn 100 andre mennesker som er interessert i samme leiligheten.

• Liker 2
Skrevet

Du er en negative nancy.

To kompiser av meg la ut en annonse på finn der de søkte leilighet, sa at de hadde en (mildt sagt) livlig valp, og fikk overraskende mye respons. Tok ikke lang tid før de fikk leilighet. Tror det på mange måter kan lønne seg å legge ut en egen annonse, ettersom det ikke er alle utleiere som gjør det. Og da slipper du at det er sånn 100 andre mennesker som er interessert i samme leiligheten.

Det er svært mye enklere å få leid en leilighet enn en hybel som TS beskriver og hun skal jo som hun skriver bo alene.

• Liker 3
Skrevet

Oppdater gjerne tråden når du finner denne hybelen. Skal bli interessant å se hvor lang tid det tar.

Du, det er to år til jeg evt skal flytte dit. :) 

Og, jeg har tenkt til å være ute i god tid; legge ut ønskes leid-annonse på Finn i april. Disse annonsene er som skismurning når det gjelder å finne leiebolig. 

Skrevet

Du er en negative nancy.

Ja, det er det jeg også har tenkt til å gjøre, hehe :) har gjort det to ganger allerede, og fått helt supre leiligheter som "alle" har misunt meg. Så jeg holder motet oppe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...