AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 Jeg har igjennom 3 år på us vært et mobbeoffer. Det startet så smått med småkommentarer om at jeg var frekk, dum, stygg osv. Senere fikk jeg meldinger om at folk håpet jeg tok selvmord, hver dag i flere mnd. Det ga seg. Et år gikk, og jeg får stygge meldinger igjen. Meldinger om at jeg er syk i hodet. Meldinger om at ingen vil ha meg. Meldinger om at jeg er stygg. Meldinger om at jeg er taper. Meldinger om at ingen liker meg, og sånn holder det på. Jeg har ufattelig lyst til å flytte herfra, men mamma har ikke råd til et nytt hus. Jeg er 16, men har jo ikke god nok økonomi til å flytte vekk herfra alene heller. Hva gjør jeg? Har noen noen gode løsninger?.. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Gjest iGirl Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Kan du snakke med helsesøster på skolen? Eller en lærer du stoler på?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Kan du snakke med helsesøster på skolen? Eller en lærer du stoler på? Jeg har vært på uttalige møter med lærere, sosiallærere og helsesøstre. Jeg begynner på vgs nå, men vil overhodet ikke begynne her jeg bor. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Auri Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Det eneste jeg kan trøste deg med, er at det blir bedre på VGS. Jeg gikk på samme VGS som nesten alle mine mobbere, men på en annen linje, og skoletilværelsen ble utrolig mye bedre. Gjengene forandres når man begynner på VGS, og i min erfaring er det ikke systematisk mobbing på samme måte. Alle starter på en måte med blanke ark.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Det eneste jeg kan trøste deg med, er at det blir bedre på VGS. Jeg gikk på samme VGS som nesten alle mine mobbere, men på en annen linje, og skoletilværelsen ble utrolig mye bedre. Gjengene forandres når man begynner på VGS, og i min erfaring er det ikke systematisk mobbing på samme måte. Alle starter på en måte med blanke ark. Jeg prøver å trøste meg med det jeg også, men dette er en liten skole med 60 elever bare.. Jeg vil virkelig ikke gå her.. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Auri Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Hm, jeg ser den. Det er ingen andre skoler som ligger innenfor pendleravstand som har den linja du vil gå? Det er verdt å prøve og ringe fylkeskommunen og høre om mulighet til å bytte skole
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 Hm, jeg ser den. Det er ingen andre skoler som ligger innenfor pendleravstand som har den linja du vil gå? Det er verdt å prøve og ringe fylkeskommunen og høre om mulighet til å bytte skole Nei, dessverre! Poenget er at jeg ikke vil bo her at all, synes det er veldig ille..Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Baby <3 Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Hvis du flytter hjemmefra og vil gå på en annen skole, så er jo lånekassen en mulighet? Du har rett på utdanningsstipend og jeg tror ikke søknadsfristen har gått ut enda Da får du et månedlig beløp av lånekassen. Du kan kanskje få deg en jobb ved siden av studiene? Eller kanskje moren din kan hjelpe deg litt utenom stipend? 1
wintergirl Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 Uff, kjære deg <3 Føler med deg. Har selv opplevd å bli slengt dritt etter i yngre dager. Det som er så ille nå er alle mld og internett. Får ikke blitt latt være i det hele tatt. Hva med forslaget til personen over meg? Er det en mulighet? Håper det ordner seg for deg. Klem fra meg <3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 Hvis du flytter hjemmefra og vil gå på en annen skole, så er jo lånekassen en mulighet? Du har rett på utdanningsstipend og jeg tror ikke søknadsfristen har gått ut enda Da får du et månedlig beløp av lånekassen. Du kan kanskje få deg en jobb ved siden av studiene? Eller kanskje moren din kan hjelpe deg litt utenom stipend? Får ikke nok til å leve av etter de nye reglene, dessverre..Anonymous poster hash: 828b2...8e7
wintergirl Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Får ikke nok til å leve av etter de nye reglene, dessverre..Anonymous poster hash: 828b2...8e7 Hva med sosialstønad til du kommer deg ordentlig ut i jobb? Støtter de med strøm og husleie mens du går på skole? Gjør de unntak pga situasjoner f.eks?
Christiania_Oslo Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 har du prøvd å ta igjen? jeg mener så absolutt at om man ikke skal havne som et offer så må man ikke bli et offer, det ødelegger bare livet ditt. det er feil å tro at man skal være snill så går det over, det er også feil å tro at man bare kan ignorere det. du må stå opp for deg selv og ta igjen, virkelig. ingen mennesker er perfekte, så når noen kaller deg stygg så ta igjen, bruk deres svakheter mot dem. er noen for eksempel feite så kall dem feite, har noen stygge ører så fortell dem det.slår noen til deg så slår du tilbake 1
wintergirl Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 har du prøvd å ta igjen? jeg mener så absolutt at om man ikke skal havne som et offer så må man ikke bli et offer, det ødelegger bare livet ditt. det er feil å tro at man skal være snill så går det over, det er også feil å tro at man bare kan ignorere det. du må stå opp for deg selv og ta igjen, virkelig. ingen mennesker er perfekte, så når noen kaller deg stygg så ta igjen, bruk deres svakheter mot dem. er noen for eksempel feite så kall dem feite, har noen stygge ører så fortell dem det.slår noen til deg så slår du tilbake Ja, enig her. De bør ikke tro det er greit å trøkke ned andre uten å få igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Hva med sosialstønad til du kommer deg ordentlig ut i jobb? Støtter de med strøm og husleie mens du går på skole? Gjør de unntak pga situasjoner f.eks? Jeg har faktisk ikke sjekket det ut? Jeg får iallefall 3700kr i mnd av lånekassa, og det er ikke nok til å overleve på.. har du prøvd å ta igjen? jeg mener så absolutt at om man ikke skal havne som et offer så må man ikke bli et offer, det ødelegger bare livet ditt. det er feil å tro at man skal være snill så går det over, det er også feil å tro at man bare kan ignorere det. du må stå opp for deg selv og ta igjen, virkelig. ingen mennesker er perfekte, så når noen kaller deg stygg så ta igjen, bruk deres svakheter mot dem. er noen for eksempel feite så kall dem feite, har noen stygge ører så fortell dem det.slår noen til deg så slår du tilbake Jeg vil på ingen måte synke ned på dette nivået, for da er jeg overhodet ikke bedre enn de.. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Christiania_Oslo Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Jeg har faktisk ikke sjekket det ut? Jeg får iallefall 3700kr i mnd av lånekassa, og det er ikke nok til å overleve på.. Jeg vil på ingen måte synke ned på dette nivået, for da er jeg overhodet ikke bedre enn de.. Anonymous poster hash: 828b2...8e7 Det handler ikke om å synke ned på det nivået det handler om å stå opp for seg selv og ikke la seg herse med. har det du har gjort hittil hjulpet?nei, fordi du oppretter tråd om denne mobbingen. vil du det skal slutte får du skaffe deg en ryggrad. å legge seg flat for mobbere hjelper ikke, ei heller å prøve å ignorere dem.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #16 Skrevet 12. august 2015 Det handler ikke om å synke ned på det nivået det handler om å stå opp for seg selv og ikke la seg herse med. har det du har gjort hittil hjulpet?nei, fordi du oppretter tråd om denne mobbingen. vil du det skal slutte får du skaffe deg en ryggrad. å legge seg flat for mobbere hjelper ikke, ei heller å prøve å ignorere dem. Åja, så du mener det er min feil fordi jeg ikke "står opp for meg selv"? Anonymous poster hash: 828b2...8e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #17 Skrevet 12. august 2015 Hadde jeg kjent deg TS, så skulle jeg gitt mobberne en lekse de sent vil glemme. Et par tre bilder av mobbeofre som faktisk har tatt liv av seg er også på plass å vise dem. En klokkeklar beskjed om hvordan man oppfører seg mot hverandre osv. Dersom det blir et problem på Vgs, så bør du kontakte rådgiver/sosiallærer/helsesøster. De skal sette inn tiltak. Anonymous poster hash: 270a1...326
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #18 Skrevet 12. august 2015 Hadde jeg kjent deg TS, så skulle jeg gitt mobberne en lekse de sent vil glemme. Et par tre bilder av mobbeofre som faktisk har tatt liv av seg er også på plass å vise dem. En klokkeklar beskjed om hvordan man oppfører seg mot hverandre osv. Dersom det blir et problem på Vgs, så bør du kontakte rådgiver/sosiallærer/helsesøster. De skal sette inn tiltak.Anonymous poster hash: 270a1...326 Prøver å komme på måter de skal slutte, og jeg klarte iallefall å skremme de litt ista.. Jepp, det skal jeg gjøre. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Christiania_Oslo Skrevet 12. august 2015 #19 Skrevet 12. august 2015 Åja, så du mener det er min feil fordi jeg ikke "står opp for meg selv"? Anonymous poster hash: 828b2...8e7 Vel, nei, men du kan velge mellom å være et offer og å ikke være et offer..du kan jo prøve da, å ta igjen og se om det forandrer seg, eller så kan du fortsette som før og forbli et mobbeoffer, det er opp til deg. grunnen til at jeg skriver det jeg skriver er fordi jeg selv opplevde litt mobbing da jeg var yngre fra en liten gruppe mennesker. så tok jeg igjen og hørte aldri noe mer drit fra dem, du kan jo prøve da i det minste.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #20 Skrevet 12. august 2015 Vel, nei, men du kan velge mellom å være et offer og å ikke være et offer..du kan jo prøve da, å ta igjen og se om det forandrer seg, eller så kan du fortsette som før og forbli et mobbeoffer, det er opp til deg. grunnen til at jeg skriver det jeg skriver er fordi jeg selv opplevde litt mobbing da jeg var yngre fra en liten gruppe mennesker. så tok jeg igjen og hørte aldri noe mer drit fra dem, du kan jo prøve da i det minste. Jeg har ikke lyst til å være en person som tar igjen? Da er jeg jo like ille selv. Anonymous poster hash: 828b2...8e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå