AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #1 Skrevet 12. august 2015 http://www.side3.no/hevntrstig-60-aring-gikk-amok-drepte-syv-is-krigere/8537406.html «Jeg klarte ikke lenger å sitte hjemme og se IS drepe kvinner og barn». Forestill dere at overskriften var «Jeg klarte ikke lenger å sitte hjemme og se IS drepe gutter og menn». Hva tror dere feministene hadde sagt da? Er kvinner og barn mer verdt enn menn? Siden det alltid er fokus på det. Er det ikke like ille når IS dreper en mann som når IS dreper en kvinne? Anonymous poster hash: 888b5...1ec
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #2 Skrevet 12. august 2015 Jo, selv synes jeg det er ekstra trist når voksne menn drepes. Dreping av kvinner og barn er selvfølgelig ikke bra det heller, men når en dreper voksne menn, har en krysset en grense, føler jeg. Enda verre er jo den destrueringen av kunstskatter IS bedriver. Dette er kunst som er uerstattelig. Det er noe sosialdemokratisk over det at IS dreper menn, kvinner og barn. Ingen diskrimineres og det er full likebehandling. Alle er like mye verdt, selv om det er ingenting. Jeg forakter IS, men av og til må vi jo forsøke å være litt positive og ikke bare fokusere på det som kan oppleves som negativt for noen. Myrdende IS-soldater har like mye menneskeverd som de barna de skjærer hodet av ifølge den menneskerettighetstenkningen vi alle trykker til vårt bryst. Og har jeg ikke misforstått protestantisk teologi fullstendig, kan disse IS-soldatene ende opp i himmelriket, mens de drepte barna med feil religion ikke har nubbsjanse. Anonymous poster hash: 4b1f5...da5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #3 Skrevet 12. august 2015 Langt flere menn en kvinner blir drept i krig. Men dette er ikke så farlig. Menns lidelser teller ikke Anonymous poster hash: e3732...dcb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #4 Skrevet 12. august 2015 Langt flere menn en kvinner blir drept i krig. Men dette er ikke så farlig. Menns lidelser teller ikke Anonymous poster hash: e3732...dcb Kvinners lidelser teller heller ikke... Kvinner lider hver gang de føder et barn.Mange pådrar seg groteske underlivsskader(utlagt tarm med påfølgende funksjonshemninger )forde underlivet sprenges til helvete,og mange nektes t.o.m smertestillende-forde graviditet og fødtsler er ingen "sykdom" som folk sier.Jo visst fan er det en alvorlig livstruende sykdom og tilstand-når du både kan tortureres av det av smerter til du tror du blir gal og klikker i hodet,pådra deg alvorlige skader og funksjonshemninger,og lide resten av livet av traumer grunnet grusomhetene...eller fysiske funksjonshemninger som å miste kontroll på avføring og urin.Er ikke alle kvinner,som har enkle ukompliserte fødtsler.Heller fåtallet.... Samfunnet bryr seg heller ikke om voldtatte og misshandlede kvinners lidelser...og traumer.Samfunnet gir like mye fan i kvinner-som i dere menn.Fakta er at kvinner og barn er ingenting verd.Vi er verd mye mindre en dere menn.Ettersom menn får raskere medisinsk hjelp og behandling for sine psykiske og fysiske plager-en kvinner får.De blir satt på ventelister,ignoreres fullstendig eller nektes å bli tatt seriøst. Kan ikke se at jeg har noen fordeler som kvinne.Kun ulemper og større risiko for å miste eget liv,helse,og livskvalitet. Mange kvinner lever i skjul med traumatiske minner om misshandling og voldtekter de har opplevd-men som de aldri orker å fortelle noen om,ikke engang legen sin.Jeg er overhodet ikke beskyttet eller vernet på noen måte.Kvinner opplever også vold i barndommen og mobbing.På lik linje med dere menn.Når det gjelder lidelser i livet-slår vi kvinner dere ned i støvlene.... Dere menn aner knapt hva lidelser er og betyr..før dere blir alvorlig dødssyk av kreft eller noe...da skjønner dere kanskje litt om hva smerter og angst for liv og helse er.... Men dere klager og klager. Kvinner i krigsherjede land,blir massevoldtatt,misshandlet til døde.Menn bruker kjønnsorganet sitt som våpen i krig-til tortur og fornedrelse av andre. Jeg forstår at TS klarer kun å se menns problemer. Men jeg ser,at du overhodet ikke har kunnskap eller forståelse for hva kvinner kan utsettes for gjennom livet...lidelsene dette kan gi psykisk og mentalt,og dermed skader dette barns psykiske helse og oppvekstvilkår,ekteskap går til helvete,alt går til helvete,hvis mor er psykisk og fysisk syk...men alle lukker øynene.Men det er forståelig-du er mann og ser kunn ting fra et mannsperspektiv.Og egne problemer. Jeg skal aldri ha barn.Aldri.For kvinner og barn er ikke verd en dritt i Norge.Alt av penger jeg betaler i skatt-går til å løse andre lands problemer,ta inn asylsøkere og innvandrere,men det finnes ingen vilje til å løse problemer i eget land eller hjelpe folk i eget land.Også norsk befolkning lider av vold,traumer,overgrep,ødelagt barndom,osv osv.Men så lenge du er hvit.Skal du ikke offres et øre på. Anonymous poster hash: 86126...9a6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Langt flere menn en kvinner blir drept i krig. Men dette er ikke så farlig. Menns lidelser teller ikke Anonymous poster hash: e3732...dcb Kvinner lider i fredstid. Er ingen forskjell på om det er krig eller fred for en kvinne.... Vold,voldtekter,misshandling,skjer like mye i fredstid mot kvinner-som under krig.Haleluja.! Anonymous poster hash: 86126...9a6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #6 Skrevet 12. august 2015 Kvinner lider i fredstid. Er ingen forskjell på om det er krig eller fred for en kvinne.... Vold,voldtekter,misshandling,skjer like mye i fredstid mot kvinner-som under krig.Haleluja.! Anonymous poster hash: 86126...9a6 Nok av menn også som lider i fredstid. Langt flere menn en kvinner blit utsatt for vold. Anonymous poster hash: e3732...dcb
Gjest Evans Skrevet 12. august 2015 #7 Skrevet 12. august 2015 (endret) Jo, selv synes jeg det er ekstra trist når voksne menn drepes. Dreping av kvinner og barn er selvfølgelig ikke bra det heller, men når en dreper voksne menn, har en krysset en grense, føler jeg. Enda verre er jo den destrueringen av kunstskatter IS bedriver. Dette er kunst som er uerstattelig. Det er noe sosialdemokratisk over det at IS dreper menn, kvinner og barn. Ingen diskrimineres og det er full likebehandling. Alle er like mye verdt, selv om det er ingenting. Jeg forakter IS, men av og til må vi jo forsøke å være litt positive og ikke bare fokusere på det som kan oppleves som negativt for noen. Myrdende IS-soldater har like mye menneskeverd som de barna de skjærer hodet av ifølge den menneskerettighetstenkningen vi alle trykker til vårt bryst. Og har jeg ikke misforstått protestantisk teologi fullstendig, kan disse IS-soldatene ende opp i himmelriket, mens de drepte barna med feil religion ikke har nubbsjanse. Anonymous poster hash: 4b1f5...da5 Det var jo også en måte å se det på. Regner med at det var et snev av humor inni her? Men du har jo helt rett i at det er likebehandling å drepe alle, uavhengig av kjønn. Endret 12. august 2015 av Evans
Gjest gjestvest Skrevet 12. august 2015 #8 Skrevet 12. august 2015 Jeg vet ikke hva feministene ville ha sagt, men grunnet måten filmer og pressen alltid har fremstilt dette er kvinner og barn de som er casualties of war, mens gutter og menn er de som er involvert i krig. Mens i realiteten er alle ofre, deres liv like mye verd.
Nowayback Skrevet 12. august 2015 #9 Skrevet 12. august 2015 http://www.side3.no/hevntrstig-60-aring-gikk-amok-drepte-syv-is-krigere/8537406.html «Jeg klarte ikke lenger å sitte hjemme og se IS drepe kvinner og barn». Forestill dere at overskriften var «Jeg klarte ikke lenger å sitte hjemme og se IS drepe gutter og menn». Hva tror dere feministene hadde sagt da? Er kvinner og barn mer verdt enn menn? Siden det alltid er fokus på det. Er det ikke like ille når IS dreper en mann som når IS dreper en kvinne? Anonymous poster hash: 888b5...1ec Både ja og nei. Ja, fordi alle mennesker er like mye verdt. Nei, fordi mange av mennene IS dreper er soldater, altså ikke sivilister. Tapet er i seg selv like ille, men er man en soldat så er det en del av gamet. Selv reagerer jeg mye mer når kvinner eller barn blir drept, sånn er det bare.
Gjest gjestvest Skrevet 12. august 2015 #10 Skrevet 12. august 2015 (endret) Både ja og nei. Ja, fordi alle mennesker er like mye verdt. Nei, fordi mange av mennene IS dreper er soldater, altså ikke sivilister. Tapet er i seg selv like ille, men er man en soldat så er det en del av gamet. Selv reagerer jeg mye mer når kvinner eller barn blir drept, sånn er det bare. Krig er ikke en game: En soldat har ikke nødvendigvis blitt med frivillig. En soldat er heller ikke kun en soldat: Han er noens far, muligens en ung sønn, bror. Også muligens et barn. Et barn trenger sin far like mye som det gjør sin mor. Og kun fordi noen tvang barnets far inn i krig gjør ikke dette faren mindre viktig for barnet. Det er her livets verdi kommer inn. Endret 12. august 2015 av gjestvest
Gorgonzola Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 (endret) Menn, som sådan, mister en fundamental rett(ighet) ved krig/konflikter; retten til å overleve. Når menn drepes i krig/konflikter er det forventet, "naturlig" og endel av krigen. Kvinner og barn beholder denne retten. Derfor påpekes som regel bruddet på denne retten i media spesielt, med en vinkling som beviselig har en ordlyd/presentasjon som et grovt regelbrudd. Ingen nasjon vil noen gang, med viten, vilje og overlegg sende flertallet av nasjonens unge og litt mer voksne kvinner (alder 17 - 40) ut i kamp og beskrive grusomhetene som "nedkjempet", "tatt ut", "erobret", "tap", "mistet" eller "drept". Alle mennesker er definitivt ikke like mye verdt men har ulik verdi og misjon, når det topper seg. Fordi: Menn styrer verden og det er de aller fleste fornøyd med når det kommer til ekstreme situasjoner, da viser vi oss fra den mest grunnleggende siden. Det samme ser vi i andre kontekster. Ta arbeidsulykker, drukningsulykker, fritidsulykker og selvmord. Den statistikken er mildt sagt like skjeiv som andelen kvinnelige toppledere i norske selskaper med mer enn 100 ansatte. Lik det eller ikke, fortsett gjerne med babbelet om likestilling men sånn er altså verden. Veldig generelt sagt og ikke bare i verdens rikeste land. Endret 12. august 2015 av Gorgonzola
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Veldig generelt sagt og ikke bare i verdens rikeste land. Du er klar over at Norge ikke er verdens rikeste land ikke sant ? GDP (PPP) per capita er Norge nr 6 GDP (nominal) per capita er Norge nr 2 GDP (nominal) er Norge nr 27 Så å si at Norge er verdens rikeste land er direkte feil
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Kvinners lidelser teller heller ikke... Kvinner lider hver gang de føder et barn.Mange pådrar seg groteske underlivsskader(utlagt tarm med påfølgende funksjonshemninger )forde underlivet sprenges til helvete,og mange nektes t.o.m smertestillende-forde graviditet og fødtsler er ingen "sykdom" som folk sier.Jo visst fan er det en alvorlig livstruende sykdom og tilstand-når du både kan tortureres av det av smerter til du tror du blir gal og klikker i hodet,pådra deg alvorlige skader og funksjonshemninger,og lide resten av livet av traumer grunnet grusomhetene...eller fysiske funksjonshemninger som å miste kontroll på avføring og urin.Er ikke alle kvinner,som har enkle ukompliserte fødtsler.Heller fåtallet.... Samfunnet bryr seg heller ikke om voldtatte og misshandlede kvinners lidelser...og traumer.Samfunnet gir like mye fan i kvinner-som i dere menn.Fakta er at kvinner og barn er ingenting verd.Vi er verd mye mindre en dere menn.Ettersom menn får raskere medisinsk hjelp og behandling for sine psykiske og fysiske plager-en kvinner får.De blir satt på ventelister,ignoreres fullstendig eller nektes å bli tatt seriøst. Kan ikke se at jeg har noen fordeler som kvinne.Kun ulemper og større risiko for å miste eget liv,helse,og livskvalitet. Mange kvinner lever i skjul med traumatiske minner om misshandling og voldtekter de har opplevd-men som de aldri orker å fortelle noen om,ikke engang legen sin.Jeg er overhodet ikke beskyttet eller vernet på noen måte.Kvinner opplever også vold i barndommen og mobbing.På lik linje med dere menn.Når det gjelder lidelser i livet-slår vi kvinner dere ned i støvlene.... Dere menn aner knapt hva lidelser er og betyr..før dere blir alvorlig dødssyk av kreft eller noe...da skjønner dere kanskje litt om hva smerter og angst for liv og helse er.... Men dere klager og klager. Kvinner i krigsherjede land,blir massevoldtatt,misshandlet til døde.Menn bruker kjønnsorganet sitt som våpen i krig-til tortur og fornedrelse av andre. Jeg forstår at TS klarer kun å se menns problemer. Men jeg ser,at du overhodet ikke har kunnskap eller forståelse for hva kvinner kan utsettes for gjennom livet...lidelsene dette kan gi psykisk og mentalt,og dermed skader dette barns psykiske helse og oppvekstvilkår,ekteskap går til helvete,alt går til helvete,hvis mor er psykisk og fysisk syk...men alle lukker øynene.Men det er forståelig-du er mann og ser kunn ting fra et mannsperspektiv.Og egne problemer. Jeg skal aldri ha barn.Aldri.For kvinner og barn er ikke verd en dritt i Norge.Alt av penger jeg betaler i skatt-går til å løse andre lands problemer,ta inn asylsøkere og innvandrere,men det finnes ingen vilje til å løse problemer i eget land eller hjelpe folk i eget land.Også norsk befolkning lider av vold,traumer,overgrep,ødelagt barndom,osv osv.Men så lenge du er hvit.Skal du ikke offres et øre på. Anonymous poster hash: 86126...9a6 Undersøkelser gjort side invasjonen i Irak blant amerikanske soldater viser at så mange som 1/4 som tjenestegjorde i kamphandlinger utviklet PTSD i ettertid, det er de rapporterte tilfellene, det reelle antallet er høyere. Jeg tror disse lett ville valgt en fødsel i stedet hvis de kunne det, med et års tid rekonvalens på skattebetalernes regning. I tillegg har man de som lemlestes fysisk i krig, med de følgene det har. Både PTSD og fysiske skader er ikke noe som bare rammer soldaten selv, men også hans familie eller mulighet til å danne familie (ja, soldater er som oftest menn). Du nevner at kvinner skades og pådrar seg underlivsskader under fødsel, hvor mange er egentlig det? Synes du det er en god sammenligning å sette fødende kvinner opp mot soldater som ofrer liv og helse i strid i tråd med myndighetenes befaling? Anonymous poster hash: ecc14...3b4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #14 Skrevet 12. august 2015 Undersøkelser gjort side invasjonen i Irak blant amerikanske soldater viser at så mange som 1/4 som tjenestegjorde i kamphandlinger utviklet PTSD i ettertid, det er de rapporterte tilfellene, det reelle antallet er høyere. Jeg tror disse lett ville valgt en fødsel i stedet hvis de kunne det, med et års tid rekonvalens på skattebetalernes regning. I tillegg har man de som lemlestes fysisk i krig, med de følgene det har. Både PTSD og fysiske skader er ikke noe som bare rammer soldaten selv, men også hans familie eller mulighet til å danne familie (ja, soldater er som oftest menn). Du nevner at kvinner skades og pådrar seg underlivsskader under fødsel, hvor mange er egentlig det? Synes du det er en god sammenligning å sette fødende kvinner opp mot soldater som ofrer liv og helse i strid i tråd med myndighetenes befaling? Anonymous poster hash: ecc14...3b4 Ja det er en god sammenligning.Forde det er et høyt antall kvinner-som rammes av permanente skader,som hemmer de sosialt og yrkesmessig,resten av livet.Er en grunn til at så mange kvinner er 100% uføretrygdede og nav mottakere....I FORHOLD TIL MENN. Siden kvinnenes funksjonshemninger grunnet disse skadene,også hindrer de i å delt i yrkesliv eller stifte familie.På lik linje med soldater som lider av PST og fysiske skader.Så er det ganske vanlig blant kvinner også.Kvinnens kropp-er hennes krig og slagmark.merket av arr og skader, Graviditet og fødtsel er det samme som krig er for mannen.Det er med fare for eget liv og helse,tapt livskvalitet og kan gi alvorlige traumer og PSST.Akurat som men kan få i krig. Det er faktisk farligere å være kvinne rent biologisk-en det er å være en mannlig soldat med godt utstyr til å forsvare seg. Vi kvinner har ingen hjelpemidler.Kroppen revner og ødelegges uansett,med påfølgende skader. Dere har i det minste TOPP militært utstyr å beskytte og forsvare dere med. Kvinner har ingenting.Mange nektes t.o.m smertelindring.Forde graviditet er ingen sykdom...liksom. Jeg vil heller være soldat-enn en fødende kvinne.Ærlig talt.Mye tryggere å være en soldat. Norske menn har ikke vært i krig siden 2 verdenskrig...knapt nok deltatt da i krig.Russerne befridde oss og jaget tyskerne.. Ingen norske menn skades i krig i dag.Med mindre de frivillig værver seg-og frivillig ønsker å bli sendt ut til utlandet... Anonymous poster hash: 86126...9a6
Gjest Trollkarlen Skrevet 12. august 2015 #15 Skrevet 12. august 2015 Sist jeg sjekket er barn både gutter og jenter. Når det kommer til kvinner så er det ikke fordi de er mer verdt, men fordi de er like hjelpeløs som barn. Kvinner er barn er budskapet i "kvinner og barn". Menn er ikke hjelpeløse. Her må feministene virkelig komme på banen og sørge for at kvinner blir likestilt med menn på dette området. Kanskje kvinner blir tatt mer seriøst om de slutter å bli sammenlignet med barn?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #16 Skrevet 13. august 2015 Undersøkelser gjort side invasjonen i Irak blant amerikanske soldater viser at så mange som 1/4 som tjenestegjorde i kamphandlinger utviklet PTSD i ettertid, det er de rapporterte tilfellene, det reelle antallet er høyere. Jeg tror disse lett ville valgt en fødsel i stedet hvis de kunne det, med et års tid rekonvalens på skattebetalernes regning. I tillegg har man de som lemlestes fysisk i krig, med de følgene det har. Både PTSD og fysiske skader er ikke noe som bare rammer soldaten selv, men også hans familie eller mulighet til å danne familie (ja, soldater er som oftest menn). Du nevner at kvinner skades og pådrar seg underlivsskader under fødsel, hvor mange er egentlig det? Synes du det er en god sammenligning å sette fødende kvinner opp mot soldater som ofrer liv og helse i strid i tråd med myndighetenes befaling? Anonymous poster hash: ecc14...3b4 Det er flere som dør i barsel i Norge enn som norsk soldat. Og mange flere som får permanente skader som følge av graviditet/fødsel. 1000 norske kvinner hvert år får anal inkontinens, som ikke kan fikses, kun behandles. 2-6 % av de som har født oppfyller kriteriene for PTSD. 1000 kvinner dør på verdensbasis hver dag i barsel. Kun 47% av alle fødsler er ukompliserte, hvor mor ikke trenger hjelp og hvor hun ikke får større eller mindre skader. Anonymous poster hash: edd26...7a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå