Gå til innhold

Dagpenger og vikariat

Quinden

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har peiling? Jeg har vært arbeidsledig i 2 år og var så heldig at jeg fikk et vikariat i sommer som nå går mot slutten. Jeg har 1 år igjen på dagpenger. Hva skjer nå når jeg har levert inn meldekort den perioden jeg har jobbet, og skal slutte på jobben her? Skriver jeg bare på meldekortene at jeg er ledig igjen og at dagpenge utbetalingen fortsetter der jeg slapp? Har ikke råd til å ikke få inntekter etter denne jobben. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Noen som har peiling? Jeg har vært arbeidsledig i 2 år og var så heldig at jeg fikk et vikariat i sommer som nå går mot slutten. Jeg har 1 år igjen på dagpenger. Hva skjer nå når jeg har levert inn meldekort den perioden jeg har jobbet, og skal slutte på jobben her? Skriver jeg bare på meldekortene at jeg er ledig igjen og at dagpenge utbetalingen fortsetter der jeg slapp? Har ikke råd til å ikke få inntekter etter denne jobben. Noen som vet?

I følge det jeg har fått med meg så må du søke om dagpenger på nytt. Jobber du, så frafaller jo dagpenger uansett. Derfor er det høyst sannsynlig at du må søke på nytt igjen for å få dagpenger.

~kverulantine~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har levert inn meldekort om at du har jobbet hele perioden er det bare å skrive at du er ledig igjen, så vil du fortsette å få penger som før. Slik gjorde jeg da jeg gikk på dagpenger og hadde både kortere og lengre vikariat i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har levert inn meldekort om at du har jobbet hele perioden er det bare å skrive at du er ledig igjen, så vil du fortsette å få penger som før. Slik gjorde jeg da jeg gikk på dagpenger og hadde både kortere og lengre vikariat i mellom.

Stemmer det... har ringt til aetat og sjekka! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...