Gå til innhold

Barneboka til Cr@sh


Cr@sh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Takk for hyggelige hilsner i barneboka mi til - iingvild, becca, Trulselinemor & baby-E. Veldig hyggelig med besøk!!! :hoppe:

Jeg sa jeg skulle skrive mer "i morgen", men sånn ble det altså ikke. Men nå er jeg i hvert fall her... skrivende.... :wink:

Var en tur hjemme hos Mamma & Pappa i uka som gikk - veldig koselig og deilig. Men selvsagt godt å komme hjem igjen. Klisjen "Borte bra - men hjemme best" stemmer nå ganske bra... :ler:

Joa... gullgutten får tenner! 3 1/2 mnd gammel og to fortenner er godt på vei opp. Det er i undermunnen det skjer... Kanskje ikke så ille rart at han har vært litt furten i det siste... må jo gjøre litt vondt og i hvert fall klø fælt, når disse tennene sprenger seg vei. Da er det lov å bli både :frustrert: og :kjempesinna: - selv for disse små...

Er ganske tidlig ute, gullgutten da... Vet at det er mest vanlig å få de første tennen fra de er ca 6 mnd og oppover - men helsesøster så at det ikke var unormalt med tenner nå. Noen barn er visst til og med født med en tann eller to... :o

Kjøpte verdens søteste lille tannbørste til gullgutten i går. Vet ikke om det er så enkelt å begynne å bruke den nå, ettersom han er så liten, men det er jo uansett greit å ha en i huset. Hadde liksom tenkt å begynne å pusse tennene hans med en gang de dukket opp - det er jo en veldig god rutine å legge inn, mener jeg - men hadde ikke egentlig trodd at de skulle dukke opp så tidlig... Men, men... nå har vi hvert fall en liten søt mini-tannbørste liggende... :ler:

Se så søt TANNBØRSTE

I kveld var det vanskelig å få gullgutten vår i seng. Han hadde sovet alt for lite på dagen i dag - og da ender det hele med at han blir overtrøtt. Noe som overhode ikke er heldig. Han var bare :kjempesinna: og :grine: og umulig å tilfredsstille på noen som helst måte. Ikke hjalp det å gå rundt med han på armen, ikke ville han sove i senga si eller i senga vår, og selv ikke puppen var god nok etter en liten stund. Det hele endte med at vi satt han i bilsetet og kjørte en tur. Etter 20 minutter i bilen greide han ikke å holde gluggene oppe lenger og hengav seg til drømmeland. Da vi komm hjem igjen la Cr@sh-mannen han forsiktig i senga hans - og der :sove: han ennå. Har vært litt grynting allerede, så kan vel forvente at han våkner tidligere enn vanlig denne natta. Det er jo nesten å regne som unntakstilstand når det gjelder det at barna får tenner... har hørt mange historier om våkenetter etc fra venner og bekjente... Men heldigvis er det ikke så ille her... De 3 foregående nettene har han faktisk sovet fra 20.00 til 05.30 - og det er jo for hele natta og regne! :danse:

Fant forresten noen fine tips på Jordan sine hjemmesider om hvordan man best mulig kan ta vare på tennene til barna sine

Nå er det strax kvelden her... Skal prøve å få meg noen timer på øyet før det blir liv i gullgutten vår igjen. :wink:

Skal prøve å få skrevet litt mer imorgen igjen... kanskje om forberedelsene til dåpen... GOD NATT ALLE SAMMEN! Og ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Aften!

Den lille gullgutten vår :sove: og jeg har fått kost meg med TV sammen med Cr@sh-mannen. Sett på NRK. En utrolig fin serie. Koselig å følge med på... Får ikke alltid med meg hver episode, men da er det godt at de går i på søndager. :klappe:

I dag har vi vært på shopping på Nordbyen Kjøpesenter i Larvik. Er et lite stykke å kjøre for oss - men det er hyggelig å ta det som en tur. Tok ikke mer enn ca 40 minutter å kjøre - og det er det verdt, når man slipper å se de samme butikkene og de samme ekseditørene som alltid. Godt med litt forandring. Selv om det bare gjelder shopping. Vel... ble ikke akkurat så mye shopping da, mest titting. Men fikk meg nå i hvert fall 2 gensere, noe jeg trengte sårt. Skulle egentlig hatt meg noe mer også - noe pent tøy jeg kunne brukt når vi skal døpe gullgutten, men har foreløpig relativt god tid til å finne det. Vel... er ikke mer enn 2 uker til nå... det går nok fort nok det tenker jeg... :Nikke:

Gullgutten var en :rosaengel: på hele turen, så det var ikke noe problem i dag. :sove: hele veien til og hele veien hjem + en del når vi var der nede. Åh... apropos: han var så søt i stad...

Cr@sh-mannen og jeg hadde kjøpt inn til å kose oss med ost og kjeks i dag. Gullgutten "knirka" (som vi pleier å kalle det) litt da vi skulle spise... men lå relativt stille og rolig ved siden av oss i sofa'n. Ble mer og mer stille... og øynene sank mer og mer igjen... Han var så nydelig.... sovende så fredlig og avslappet mens vi så på TV og skravla... :hjerter: Det er bra unge det! :)

Må gå og se til gullgutten... men skriver mer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir køya for meg nå... trodde jeg skulle har ork til å skrive litt mer... men sånn ble det ikke... Får ta det igjen i morgen. Fikk med meg Løvebakken på TV, men nå er jeg så skutt at jeg gleder meg stort til å krype under dyna... :P

God natt alle mann... og :sove: godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn igjen!

Søndag formiddag og egentlig ganske deilig. Gullgutten :sove: og Cr@sh-mannen ligger på sofa'n... Jeg sitter her og taster litt...

Ble en litt slitsom natt i natt. Gullgutten sov godt fra kl. 20.30 og til da vi gikk i seng ved elleve-halv-tolv-tiden. Da ble han fryktelig urolig og sparket dyna frem og tilbake. Jeg liker ikke at han sparker den helt av seg, det begynner tross alt og blir ganske hus-kaldt (spørs om vi ikke må begynne å fyre igjen snart). Ikke liker jeg muligheten for at han skal sparke dyna over hodet sitt heller - derfor blir jeg liggende "på vakt". Ja, det hører med til historien at han fremdeles sover inne på soverommet vårt... Hadde på følelsen at han bare sov ett kvarter av gangen, men det var nok ikke fullt så ille. Var uansett vanvittig trøtt i dag morges. Gullgutten fikk mat i tre-tida og i seks-tida var han i full galopp igjen. Heldigvis sovnet han i 1 1/2 time igjen da vi tok han opp i senga vår. Rart akkurat det der.... uansett hvor sulten/sinna/våken han virker - så daler øynene igjen når han kommer oppi senga vår. Det er sikkert fordi det er så varmt og godt der og fordi han kjenner nærheten vår... :klem:

Da han våknet igjen ved åtte-tiden i morges fikk han mat, og så stod Cr@sh-mannen opp med han. Jeg fikk sove litt til... og det var deilig. Kvart over ni i morges gikk de to gutta mine på trille-tur, mens regnet hølja ned... Cr@sh-mannen hadde ikke truffet en sjel på sin vei da han kom tilbake en drøy time senere. :riste:

Har sluttet og regne ute nå, og det begynner og lysne. Kanskje det blir flere turer med vogna i dag...

Begynner som sagt å bli ganske kaldt ute... Så vi har begynte å tenke på å kjøpe en varmepose til gullgutten vår. Har lagd en tråd under "Barn og familie" med spørsmål om folk erfaringer med henholdsvis voksiposen og saueskinnspose eller evt. andre varmeposer. Fikk mange fine tilbakemeldinger og tips. Vet ikke hva vi ender opp med enda. Blir nok ikke saueskinnspose, for den vil han nok vokse ut av relativt raskt. Har vurdert voksipose som mest sannsynlig til innkjøp så langt, men vi får se. Den koster tross alt nesten 2000 kr. så det er jo greit at den fungerer for oss og vil bli brukt om vi innvisterer i den. Vi får se...

Må gå nå... gullgutten er våken igjen...

Men skal prøve å skrive mer etterpå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen...

... i hvert fall for en stund...

I dag er det to uker til vi skal ha barnedåp. Gullgutten skal døpes i den samme kirken som vi giftet oss i for litt over 2 år siden. :bryllup: Og det er den samme presten som skal holde sermonien. Det syntes vi er veldig koselig. Etter bryllupet har liksom Arnhild vært "vår" prest. Det er litt rart å ha en sånn følelse - men det var en så god opplevelse å gifte seg og den følelsen ble forsterket av verdens hyggeligste dame, nemlig presten. Og da ble hun liksom "vår prest" da... :P *hihihi*

Vi har invitert gullguttens tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre... så vi blir 15 stykker under samlingen etterpå. Uheldigvis er det to gamle oldeforeldre fra Nord-Norge som ikke har anledning til å komme nedover... men det er jo veldig forståelig når reiseveien er 14 timer og man er gammel og dårlig til beins. Uansett skal vi prøve å få besøkt dem i romjula... og om ikke det klaffer, så i hvert fall til sommeren. :Nikke:

Selve dåpsfeiringen skal vi ha hjemme hos Mamma'n og Pappa'n min - som ikke bor langt fra kirken. Vi skal bestille spekefat og kose oss med det og masse annet godt. Tenkte å ha potetsalat, cherrytomater, asparges, rugbrød og litt annet ved siden av. Etterpå blir det kaker og kaffe. En venninne av Mamma skal lage dåpskake, og så skal Cr@sh-mannen og jeg lage prinsessekake og brownies. Regner med at det holder...Så blir det sikkert litt Twist og annet digg ved siden av. Gleder meg, jeg... blir så koselig å samle hele familien. Og extra koselig når det bare er den nærmeste familien. :) Da blir det liksom tid til å snakke med alle og ha det ordentlig koselig...

Det er 2 1/2 år siden jeg var i dåp sist - og da som fadder. Husker ikke hvordan gudstjenesten foregikk når det var dåp - men det fant jeg jo på internett. Alt finnes jo på web'en. Veldig kjekt da...

Kanskje det er noen som lurer på hva vi skal svare når presten spør hva barnet heter? Han heter ... og var 54 cm og 4100 g da han ble født den 15. juni!

Kommer til å bruke Petter her i barneboka også nå... er liksom litt mer personlig enn å kalle han gullgutten - selv om han er det også... :ler:

Fikk forresten kjøpt inn servietter og lys til dåpen her om dagen... Valgte lyseblå lys som stod til serviettene som var litt gammeldagse dåpsservietter... Veldig søte!

Nei, i dag har det blitt mye tid her på KG. Må se og få :husarbeid: før det snart er middagstider.... Skriver igjen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Må vel innom å skrive litt her i dag også, vel... :rosasmil:

I går var jeg og Petter på helsestasjonen igjen. Tok hans første vaksine - Den skulle egentlig vært tatt på 3 månderskontrollen, men som jeg sikkert har fortalt tidligere, så var Petter i dårlig form da - så vi måtte utsette det. Vel... nå er det i hvert fall over. Og det var jo ikke noe å være skeptisk til. For jeg har vært litt skeptisk. Det vil si; skeptisk til hvordan Petter ville reagere og hvordan det vil være å ha han i huset etterpå. Men det har altså gått veldig bra. Han var jo søt da helsesøstra stakk han også da... kom ikke en lyd - men et halvt minutt etterpå kom det et latterviin! :ler:

Moro... Jeg hadde regnet med :grine: og :kjempesinna: så jeg hadde smokken klar - men det var helt uten grunn! :klappe:

Han var en :rosaengel: da vi kom hjem også... det eneste jeg har merket noe til er at han har sovet litt mer enn vanlig... Men det sier man jo ikke nei takk til... :wink:

Vi veide og målte denne uka også. Og Petter hadde vokst hele 3 cm til på 2 uker. Helsesøstra syntes det var så mye at ho måtte måle to ganger. Men det stemte! Han hadde bare lagt på seg 180 gram - så han strekker seg i lengden... Det er bra gutt det! :klappe:

Han :sove: nå da... har sovet siden klokka halv åtte. Får se hvor lenge han sover i natt. Natt til i dag var veldig deilig. Han sovnet ved halv ni-tiden og sov helt til fem - etter litt pupp sovnet han igjen og våknet ikke før klokka ti. Det var deilig for Mamma'n det!!! :danse:

Nå går Armageddon på TV3... Har sett den maaange ganger - men skal ikke se bort i fra at jeg må kikke litt på den filmen i kveld, gitt... :wink:

I dag har det ikke skjedd så mye spennende. Dårlig vær har gjort at det ikke har blitt noe trilling - men det ble nå en liten handletur da Cr@sh-mannen kom hjem fra jobb da. Fikk meg et par gensere til i dag. Deilig å fornye garderobeskapet litt. Man føler seg litt fresh'ere når man har noen nye klær. Jeg er overhode ingen moteløve og bruker generelt veldig lite på klær - så det er veldig deilig å unne seg litt nytt innimellom! :Nikke:

Åh... nå har jeg lyst på no' digg... :sikle: Kanskje det blir en liten sjokoladebit til filmen...

Skriver mer imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann...

I dag har det vært en fin dag... og den har gått fort. Har vært på barseltreff i dag. Kjempekoselig! Veldig hyggelig å treffe andre som har barn som er født rundt samme tid. Var en annen gutt der og to jenter... Morsomt å se hvor ulike barna er. Petter er relativt stor i forhold til de andre - men som gutt er han kanskje naturlig større enn jentene. Gutten som var på treffet var en måned yngre enn Petter, og slett ikke så mye mindre som man skulle tro...

Kosa oss i hvert fall, både jeg og Petter. Det var virkelig stas for han og treffe andre babyer. Han var ganske gira hele tiden - og det var nok en av grunnene til at han sloknet som en stein da vi kom hjem og sov i 3 timer! :babygutt:

Vi voksne snakka om løst og fast... det meste dreide seg naturligvis om barna da... :wink: Var hos ei som bor ikke så langt fra oss, og fikk servert te og deilig hjemmebakt kringle. Ikke det at det hadde vært nødvendig å styre med sånt... men det var veldig godt! :sikle:

I kveld blir det nok en del TV-titting på meg... i hvert fall tidlig på kvelden. Liker og se Forbrukerinspektørene på NRK kl. 19.30, og så har jeg begynt å følge med på

"Bak Fasaden" på samme kanal kl. 19.55. Det handler om livet på Hotel Continental i Oslo - litt spennende å se hvordan det er å jobbe på sånne steder. Og så kl. halv ni er det

TV2 Hjelper deg. Liker sånne forbruker-greier jeg... :)

Avser til og med Hotel Cæsar for en kveld... :flau:

Men der trenger man jo ikke se hver dag for å få med seg det som skjer.... Så mye action er det ikke akkurat...

Må avslutte nå... :vinke: skriver mer senere eller imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så gikk det litt tid denne gangen også.... Har vært bortreist igjen. Vært hjemme hos foreldrene mine og forberedt barnedåpen vi skal ha til søndagen - kom hjem i går...

Ting begynner å flaske seg med hensyn til dåpen nå. Har bestilt mat og sørget for kaker og litt snop attåt. :sikle:

I dag fikk jeg dessuten pratet med presten - så nå har jeg klarhet i hvor vi skal sitte, hvor vi skal stå ved døpefonten og slike ting. Det er jo greit å ha klart... I morgen skal vi til såkalt dåpssamtale på menighetskontoret her vi bor. Blir sikkert allright... :sjarmor:

Petter :sove: han da. Var så trøtt som en dupp da klokka var halv seks, men jeg greide å strekke tida frem til rundt halv syv. Da sovnet han ved puppen og jeg bar han inn i køya. Gikk bare 20 minutter så var det "knirking", men da jeg tok han opp og strøyk han litt over ryggen kom den rapen jeg antok at var forstyrrende... Så nå søver han altså som en dupp igjen... Og det håper jeg vel egentlig varer en stund.

Tenkte å kose meg med TV i kveld. Er jo fotballkamp mellom Norge og Slovenia, men det er ikke akkurat min førstepri. Skal i hvert fall få med meg "Bak fasaden" på NRK, og der begynner det jo også en ny dramaserie: SKOLEN

Blir spennende å se hvordan den serien er... kanskje det er noe å følge med på utover vinteren.

Er alene i kveld... og da er det enkelt å krype opp i sofaen foran TV'n. Cr@sh-mannen er nemlig på tur med jobben. Er tilbake igjen i morgen da...

Nei, dette for holde for i dag... Skal prøve å komme sterkere tilbake i morgen. Reiser hjem igjen på fredag på grunn av dåpen - så i helga blir det nok lite aktivitet her igjen....

Ha en fortsatt flott uke, dere... :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Så tok den en uke før jeg var tilbake på nett igjen da... Tida går fra meg enkelte dager - og det er ikke alltid like enkelt å få tid til å sitt ved PC'n...

Nå er i hvert fall barnedåpen overstått - og det gikk veldig bra! Vi hadde en strålende dag alle tre... I kirken gikk det flott - og Petter oppførte seg eksemplarisk :)

Hele menigheten lo riktignok da presten skulle tegne korset over Petter - for han tok tak i armen til presten og niholdt på den... :hoho: Han er jo hærlig også da!!!

På slutten av gudstjenesten sovnet gutten vår - til tross for høy musikk og masse prat... og lå og sov på Pappa'n sin sin arm til vi var ute av kirken. Så fikk vi tatt litt bilder som seg hør og bør - før det bar hjem til Mamma'n og Pappa'n min der vi holdt fest for Petter!

Han fikk masse fine gaver... og masse oppmerksomhet. Da kvelden kom var både han og vi helt utslitte og sovnet godt som bare det... :wink:

Maten og kakene smakte helt suverent :sikle: og gjestene våre så ut til å kose seg... Ikke verst!!! :P

Petter er i farta! Skriver mer senere... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...