Gå til innhold

Voksi eller saueskinn?


Cr@sh

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Skal ut og kjøpe varmepose til gutten min snart. Noen som har erfaringer eller tips om valg av pose? Står mellom saueskinnspose og voksipose. Jeg ønsker ikke noe med dun eller gåsefjør i... hvordan er voksiposen da? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare ett tips, sørg for at den posen du ender opp med har tilstrekkelig med åpningsmuligeheter, slik at du slipper å "stappe" ungen nedi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget kimmi

har to barn, men har aldri hatt voksi pose. brukte "termopose" når de var spebarn, og dyne når de var større - med skinn under.

går fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også termopose til vår lille. Synes voksiposen blir så stor og vanskelig å holde på med. Men nå ligger han på skinn i vogna si og har dyne og pledd over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det skinnpose - den jeg hadde da jeg var liten er renset og er like god og varm! Nå bruker vi bare pledd under og dyne over i vogna, og han er så god og varm så. Er greit å vente med skinn osv. til det blir endel kaldere synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tilbakemeldinger.

Er ennå usikker på hva vi går for. Vil jo ikke trenge pose før det blir skikkelig kaldt... men kan være greit å ha forhørt seg litt før den tid...

Høres jo også ut som en grei løsning å bruke pledd / skinn i bunnen av vogna og en stor deilig og varm dyne over. Burde jo egentlig holde det...

Vi får se hva vi gjør... men det har uansett vært veldig allright å høre deres erfaringer og tips. Takk igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit nok akkurat nå. Men midtvinters sverger jeg til en pose. Fordelen med voksiposen er at du kan ta den med inn og bruke som teppe når du er på besøk hos andre.

Fordelen med saueskinnspose er at den ikke blir fult så "klumpete" som voksiposen.

De viktige er som en ovenfor skrev; at du kan åpne den opp lett f.eks. når man triller rundt på kjøpesentre.

Sjekk også hvor stor posen er (hvor lenge du kan bruke den). Vi brukte posen i tre vintre (har høstbarn).

Det er også interessant hvor lett den er å regjre, siden man gjerne hiver ungen oppi med sko på beina når han/hun er 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Har brukt voksipose til tre barn og har vært fornøyd med det. Sleit ut snorene ved tredje gangs bruk, det er min negative erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger også fra diddi og LoisLane.

Har snakka litt med mannen min - og det ser foreløpig ut til at det blir en voksipose. Skal til Sverige til helga - tenkte å sjekke prisene der... det hender jo at ting er rimeligere der, mener jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Vet at mange syns voksipose er så fantastisk, men jeg liker det ikke. Poenget med de er jo at de skal "vokse med barnet" men meg bekjent slutter man med pose lenge før man får behov for å forlenge den. Og det at den kan forlenges gjør den klumpete i vogna. Syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med voksiposen. Har brukt den i vogna,på hytta,i pulken og som teppe. Bruker den fortsatt litt til 6 åringen jeg når han sitter i pulken for å holde beina varm!

Og nå skal nestemann få gleden av den!

Klems Charmina

:babyjente: 39 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er best syns nå jeg da! Jeg har brukt saueskinnspose i vogna om vinteren, og skinnfellen resten av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...