Gå til innhold

Barneboka til Cr@sh


Cr@sh

Anbefalte innlegg

Hei!

Syntes det var på tide å starte en dagbok nå. Hadde en graviditetsdagbok en gang - men den var jeg ikke flink til å holde oppdatert. Men jeg har som mål å være veldig flink med denne dagboka.

Blir nok for det meste en dagbok om den lille gullgutten min på 3 mnd - så derav navnet "Barneboka".

Skal fortelle litt om innspurten på graviditeten og fødselen og sånt etter hvert... :babygutt:

Hei & Hopp så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hey Betty!

Takk for hyggelig hilsen i den ferske dagboka mi... Alltid koselig å bli ønsket velkommen...

Hører mer fra meg snart...

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt om gullgutten vår...

Først:

Vi brukte lang tid på å bli gravide, noe som var en kjempestor påkjenning. Vi begynte å prøve i august 2002... og ikke før i oktober 2003 fikk jeg + på graviditetstesten. Da var gleden til gjengjeld svært så stor (det hadde den nok vært uansett, men...) Vet at det er mange som prøver og har prøvd mye lenger enn oss... men det var absolutt for lenge, altfor lenge, og vente over 1 år. Men som mannen min alltid sa for å trøste meg: "Det tar tid å lage kvalitet!" :)

Svangerskapet mitt gikk kjempefint. Var i storform stort sett hele veien. Var selvfølgelig enkelte dager som ikke var fullt så artige - som for eksempel kvalmen de første ukene - men det var så lite at det er nesten ikke verdt å nevne. Hadde også en tendens til bekkenløsning - men det ble heldigvis bare med tendensen. Fikk noen fine tips av jordmor om hvordan jeg burde gå, stå, gå ut og inn av bilen etc... og de hjalp meg faktisk veldig mye. :Nikke:

Ultralyd-terminen var satt til 1. juni 04 - men den dagen både kom og gikk uten at jeg merket noe til at gullgutten vår ville ut i den store verden... "Alle" sa at jeg burde regne med å gå over tida siden dette var førstemann - så jeg hadde vel egentlig innstilt meg på én uke ekstra. Det var likevel veldig rart når den datoen man har forholdt seg til på en måte var forbi....

Den første uka gikk og vi begynte på andre uke over tida... "Alle" lurte på om jeg var lei av å gå med magen... men det er vel rettere sagt at jeg klar til å se hvem det var som befant seg i magen min! Fredagen i den andre uka hadde jeg time til overtidskontroll på sykehuset... Denne timen håpet og trodde jeg egentlig at jeg ikke skulle trenge å gå til - men sånn ble det altså. Damene på sykehuset var veldig koselige og vi fikk se gullgutten på ultralyd en siste gang før han kom ut til oss. Jeg fikk time til induksjon (igangsetting av fødselen) tirsdagen etter - men som damene sa treffende sa: "Vi sees nok før den tid."

Men sånn ble det heller ikke.... Tirsdag morgen skulle vi altså inn å få satt i gang fødselen. Men slimproppen gikk om morgenen, og da vi kom på sykehuset hadde jeg allerede noen små rier. Legen trengte bare å ta fostervannet og så var det hele i gang... Gullgutten vår så altså dagens lys tirsdag den 15. juni kl 22.29.

Fødselen gikk veldig fint og jeg har overhode ikke tatt skrekken. Selvfølgelig var det tøft og vondt - men jeg hadde heller ikke regnet med noe annet. Jordmødre og barnepleiere var helt suverene! Og det var mannen min også... Hadde ikke klart meg uten han - som holdt hånda mi - dvs: jeg skvisa hånda hans - hele veien og var flink som bare det... Det fikk han til og med skryt av fra jordmora i ettertid.

Mer får jeg fortelle senere... Nå er det en liten gullgutt som :sove: , som nå :grine:

Hei & Hopp så lenge.

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig hilsen enhna! Du er velkommen til å titte innom hos meg når som helst.

Denne uka har vært litt turbulent...

Tror vi har blitt ganske så bortskjemt når det gjelder den sovinga. Han sover mer eller mindre rundt nå, og han er bare 3 mnd, Syntes ikke det er verst. Selvfølgelig kommer det litt an på når vi legger han for kvelden. Sovner han i åtte-ni-tida kan han fint sove til fem-seks om morgenen. I det siste har det blitt til at køyinga skjer rundt syv-åtte tiden. Jeg står gjerne opp og ammer en liten time eller to tidligere mot at vi voksne får noen timer for oss selv om kvelden. De er deilige - må jo huske på å pleie kjærligheten til hverandre selv om vi har fått en ny sjef i huset... :danse:

I dag var vi ute og gikk en lang tur med gullgutten i vogna. Han sover så innmari godt ute i frisk lift - det er en god egenskap! Var ute i godt over 2 timer i formiddag og gullgutten sov og koste seg hele veien... :sove:

Var innom et loppemarked på veien hjem - fant ikke stort, men kom hjem med noen bøker i en pose! JEG ELSKER BØKER.... Nei det blir feil! Jeg liker bøker... Jeg elsker Cr@sh-mannen! :kline:

Har forresten lyst til å vise dere vogna til gullgutten. Men det får vi komme tilbake til en annen dag...

Nå skal jeg gå og :kose: litt med Cr@sh-mannen,,,

Hei & Hopp så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei!

Gratulerer med en liten gutt, selv om han nesten er blitt stor alt! ;) Og gratulerer med ny dagbok!! Håper du skriver om alle store og små gleder!!

Mandagsklem fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag!

Takk for hilsen i barneboka mi Aniola-Fisken og sommerfuglene! Alltid koselig når noen titter innom og sier hei... :hoppe:

I dag har jeg vært på 3 mnds kontroll på helsestasjonen med gullgutten... Det gikk fint - slik som det pleier.

Gutten vår har blitt stooor og laaang. Nå veier han 8 kg og er 63,5 cm lang! :o

Det er kanskje stort til å være 3 mnd - men det jevner seg nok ut etter hvert. Jeg traff en annen jente på helsestasjonen som hadde 2 gutter og 1 jente - og begge hennes gutter hadde vært "kraftplugger" de første månedene. Men plutselig vokser de ikke så mye en periode igjen... og da er det jo godt å ha litt å tære på... :wink:

Vi skulle egentlig ta en vaksine i dag også - men etter som gullgutten har vært litt snørrete og ikke i fullt så bra form som han pleier i det siste, valgte helsesøsteren og jeg i fellesskap at vi drøyer den sprøyta litt. Skal tilbake mandag om 2 uker - og da blir det vaksine (for vi tro!). :babysmokk:

Nå har jeg endelig fått gullgutten til å :sove: litt da. Vet ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få lagt han - det er like vanskelig på dagtid som på kvelden. Jeg ser at gutten er helt skutt - men sove det skal han i hvert fall ikke. I de aller fleste tilfeller ender det med at jeg må ta frem puppen både en og to ganger før han roer seg. :roll: Regner med at det blir bedre etter hvert. Nå for tida kan det jo ha noe med den forkjølelsen han har å gjøre da... Nå sover han i hvert fall godt - så får vi se hvor lenge det varer.

I mellomtiden skal jeg :husarbeid: og få meg litt mat.

Hei & Hopp så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for hilsen og gratulasjoner iingvild... Koselig! :heiajente:

Må forresten nevne Martha Louise og Ari Behn i dag da... De skal jo ha en baby til. Koselig det da... Kommer visst i april! Flere babyer i kongefamilien - det er bra. Lurer på når Haakon og Mette-Marit får nestemann?

Les mer her:

KONGEHUSET

DAGBLADET

VG

MER FRA VG

Hei & Hopp! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~*Tomine*~

Hei!

Ville bare legge igjen en hilsen etter å ha lest i den koselige barneboka di :)

Ønsker deg en fin uke :dagensrose:

Klemmer fra Tomine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei...

Nå var det lenge siden sist. Stikker bare innom en kjapp tur i kveld - så blir det mer skriving i morgen (håper jeg). Har vært bortreist en uke, så derav så lite aktivitet i barneboka mi.

Men mye har skjedd... To tenner har tittet frem i undermunnen til gullgutten min... :ler:

Skal fortelle mer om det i morgen... Nå er det kvelden for meg. Gullgutten har :sove: noen timer... og nå er det min tur. Cr@sh-mannen sitter og ser Rosenborg - Arsenal på TV - sikkert som de aller fleste andre mannfolk gjør nå... :riste: Skjønner ikke hva som er så viktig med det da.... Men skal innrømme at jeg syntes det kan være spennende innimellom jeg også :flau:

Skriver mer imorgen. God natt alle sammen!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...