Gå til innhold

Huseierene kaster oss ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ehh...De følger vel loven når de gir dere 3mnd oppsigelsestid. Dessuten har de sagt de kan strekke seg til 4mnd, noe som er veldig snilt. Dere kan heller ikke klage på hunden til de dere leier hos...Er du redd for å høre lyder får du kjøpe deg noe eget langt vekk fra annen befolkning. Når du leier er det ikke du som eier og kan bestemme om en kan ha hund eller ikke. Skjønner godt at de vil ha dere ut. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

utleierne følger loven å kan kreve leiligheten til eget bruk. 

dere har fått god oppsigelsestid

dere skal ikke plage nav med å finne ny bolig, det får dere klare sjøl. nav har nok å gjøre om ikke de skal begynne å finne boliger til alle å. 

Anonymous poster hash: b1884...2ef
  • Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet

Dette er nok helt sikkert en tulletråd uten rot i virkeligheten, men slik er virkelig skrekkeksempeler som gjør at jeg ikke tør leie ut leiligheten min, det og at du som utleier har ca nada rettigheter.

Kommer i alle fall ALDRI til å leie ut til folk som ikke er i arbeid.

Skrevet

utleierne følger loven å kan kreve leiligheten til eget bruk. 

dere har fått god oppsigelsestid

dere skal ikke plage nav med å finne ny bolig, det får dere klare sjøl. nav har nok å gjøre om ikke de skal begynne å finne boliger til alle å. 

Anonymous poster hash: b1884...2ef

De har kanskje krav på startlån. Det er husbanken som avgjør søknaden, men man må levere den inn på boligkontoret, så i visse tilfeller kan nav være til hjelp.

Enig i at man skal forsøke selv, men ts skrev at boligmarkedet er mettet for utleieboliger.

Skrevet

Søk om kommunal bolig

• Liker 1
Skrevet

Du syns ikke det er riktig,at dere må flytte pga de får barn???

Når de trenger boligen selv?

Hva om det var en regel for dere kunne bite dere fast....og huseier må flytte pga dere? Er det greit?

Da må han selge...og da ryker du iallefall ut...om det var en sånn regel da.

Dere har trygd. Kjøp dere bolig. Finnes ordninger gjennom husbanken og kommunen. Dere kommer kanskje billigere ut av det også

Anonymous poster hash: 4b565...3d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det blir veldig feil å trekke alle fra NAV over en kam.

Jeg er høyt utdannet og har jobbet hele livet. Jeg havnet i en bilulykke og er nå på AAP og blir mest sannsynlig ufør - for noe jeg ikke kunne noe for. Jeg har alltid betalt alle mine husleier til tiden og har IKKE samme innstillinger til livet som TS viser i denne tråden.

Jeg tror man skal skille mellom (ufrivillig) på NAV og de som er uteksaminert fra livets knallharde skole. Dessverre viser det seg ofte at det er en kobling her.... Poenget er at ikke alle som er havnet på NAV har eksamen fra den skolen.....

Anonymous poster hash: 21f79...23e
  • Liker 9
Skrevet

Jeg er høyt utdannet og har jobbet hele livet. Jeg havnet i en bilulykke og er nå på AAP og blir mest sannsynlig ufør - for noe jeg ikke kunne noe for. Jeg har alltid betalt alle mine husleier til tiden og har IKKE samme innstillinger til livet som TS viser i denne tråden.

Jeg tror man skal skille mellom (ufrivillig) på NAV og de som er uteksaminert fra livets knallharde skole. Dessverre viser det seg ofte at det er en kobling her.... Poenget er at ikke alle som er havnet på NAV har eksamen fra den skolen.....

Desverre, så er det mye av disse folka fra livets skole her inne.

De har ikke snøring, og starter med å bli sint. Tanke for huseier...nei.

Tror jeg skulle klart å skilt ut en langvarig navet. ..og deg

Gjest Linneah2013
Skrevet

Nå blir vi kastet ut! Huseieren har sagt opp leieavtalen, de vil ikke leie ut lenger og skal pusse opp og bruke kjelleren selv. De venter barn og sier de vil ha huset for seg selv. Vi har fått 3mnd oppsigelse, men de sier de kan streke seg til 4 hvis det er nødvednig med nytt bosted for oss. Tror og de ble sure forde vi klager på at hunden deres løper på gulvet over stua vår. Vi har lyst å bare ikke flytte, eller holde tilbake husleie pga oppsigelsen. De har vært hyggelige og snille, men de fikk hund for 6 mnd siden og den bråker sånn når den løper! Jeg og samboeren nekter å flytte her i fra!! Vi begge får støtte fra Nav og har ikke råd til et annet sted, dette stedet er billig og vi får både nett og garasjeplass i leien. Huseierene har ikke krav til å få igjen leiligheten vel, den er jo så og si vår så lenge vi bor her?

Anonymous poster hash: 1cb9f...468

Er dette en spøk? Klart de har lov å si dere opp, det er deres hus og vil de ikke leie ut lenger så er det bare for dere å finne et annet sted å bo. De var faktisk snille som ga dere 4 mnd på å finne noe nytt.

Skrevet

Søk om kommunal bolig

Det er ganske vanskelig å få kommunal bolig om man ikke legger ved dokumentasjon på sykdom. Det er ikke bare å "søke kommunal bolig" selv om man mottar penger fra NAV. Svært mange får avslag.

Anonymous poster hash: c3560...e9d

• Liker 1
Skrevet

Dere har ingen rettigheter til å bo der. Absolutt ingen rettigheter. 

Anonymous poster hash: fbc57...e38

Artig at dette kommer fra en som skrev noe om kunnskapsnivå. :D

Anonymous poster hash: e9166...340

Skrevet

Desverre, så er det mye av disse folka fra livets skole her inne.

De har ikke snøring, og starter med å bli sint. Tanke for huseier...nei.

Tror jeg skulle klart å skilt ut en langvarig navet. ..og deg

Har vært på leiemarkedet i mange år som student og både jeg og andre studenter opplevde at det var mange husverter fra helvette. Mange sinnsyke husverter der ute som ikke har snøring på husleieloven osv. Husker en venninne som ble kastet ut på dagen pga at et vindu hadde stått åpent :P

• Liker 1
Skrevet

Det er en ganske usaklig diskusjon og dra inn NAV i denne forbindelsen. Det sier faktisk seg selv uansett hvor mye man vrir og vender på det. Mennesker er ganske forskjellige og klart finnes både husverter og leietagere fra helvette. Mange klarer ikke å legge følerier og usakligheter til side og forholde seg til loven.

Skrevet

Husk også at en eventuell ny utleier gjerne vil sjekke referanser der dere har bodd tidligere.

Ny utleier vil forsikre seg om at dere betaler husleie i rett tid og ellers er ok leietakere, så dere har alt å vinne på å ha et godt forhold til utleier.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dere bør bare takke for dere å si at det har vært hyggelig å bo der. Tenk også på at de dere vil prøve å få leid hos senere kan spørre om dere har noen referanser. Da er det fint å kunne vise til tidligere leieforhold.

Ser at Sukrin kom meg i forkjøpet

Endret av Personenmeg
  • Liker 2
Skrevet

Husk også at en eventuell ny utleier gjerne vil sjekke referanser der dere har bodd tidligere.

Ny utleier vil forsikre seg om at dere betaler husleie i rett tid og ellers er ok leietakere, så dere har alt å vinne på å ha et godt forhold til utleier.

Eller man kan unngå private utleiere og heller leie av firma eller noen som driver mer profesjonelt.

Slikt referansetull er det jo bare useriøse, private utleiere som driver på med. :)

Skrevet

Dere bør bare takke for dere å si at det har vært hyggelig å bo der. Tenk også på at de dere vil prøve å få leid hos senere kan spørre om dere har noen referanser. Da er det fint å kunne vise til tidligere leieforhold.

Man MÅ ikke velge private utleiere som driver useriøst. Det går an å betale litt mer per måned og heller forholde seg til proffe folk.

Skrevet

NAV skal ikke bruke sin tid på finne dere en ny bolig. Dere burde gjøre det selv, dere sitter tross alt hjemme med trygd og burde ha allverdens med tid til noe slikt. 

NAV kommer ikke til å bruke av sin tid til å hjelpe TS med å finne ny bolig. Dersom TS og samboer står uten bolig når oppsigelsestiden er over, kan NAV tilby krisebolig. Det vil si rom på hospits eller en campinghytte.

Anonymous poster hash: a7e8d...090

Skrevet

Nå er det slik at selv om huseier faktisk eier leligheten. Så kan han\hun ikke kaste ut leietaker så lett.

Det er ikke slik at leietaker ikke har noen rettigheter. Leietaker har faktisk veldig mange rettigheter. Noe de som leier ut leligheter må være klar over.

Anonymous poster hash: d4934...03b
Skrevet

Vi får trygd fra nav. Men det er jo som vnalig lønn så det e rvi som betlaer den! Vi synes ikke det er ok at vi skal måtte flytte for at dem får barn.

Anonymous poster hash: 06c80...f05

Rettelse; det er skattebetalere som betaler leiligheten din ;)

Anonymous poster hash: a9a85...579

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...