Gå til innhold

Huseierene kaster oss ut!

Fremhevede innlegg

Gjest Hofmann
Skrevet

Skjønner egentlig godt at noen som ellers går på NAV, og som opplever at de har rett på andres inntekt, også kan tro at de har rett på andres bolig.

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Vi får trygd fra nav. Men det er jo som vnalig lønn så det e rvi som betlaer den! Vi synes ikke det er ok at vi skal måtte flytte for at dem får barn.

Anonymous poster hash: 06c80...f05

Ok, jeg spurte bare fordi av og til overføres husleia direkte fra NAV.

Leste du linken jeg postet tidligere? Der forklares prosessen med oppsigelse av leieavtale, og hvordan denne skal gjennomføres.

Jeg forstår at du er ganske opprørt akkurat nå. Det er en helt naturlig reaksjon. Det er tross alt snakk om en del av eksistensen din. Men samtidig er det viktig at du holder hodet kaldt og ikke lar deg styre av føleleser. Slikt kommer det sjeldent noe godt ut av. 

Jeg foreslår at du tar kontakt med NAV og forhører deg med dem vedrørende hjelp til å finne ny bopel, eventuelt også mulighet for rettslig hjelp. 

I tillegg bør du lese nøye gjennom leiekontrakten, samt linken jeg la inn tidligere ( http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-bolig/oppsigelsen-trinn-for-trinn/), samt annet relevant lovtekst. 

Videre bør du for sikkerhets skyld begynne å se etter en ny leilighet i tilfelle du ikke får bli i nåværende.

Siden utleierne bruker "eget bruk" som oppsigelsesgrunn, kan denne diksusjonen være relevant for deg: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1506078

Som sagt, jeg forstår at dette er opprivende, men i slike tilfeller er man bare nødt til å bite tennene sammen og være 100% rasjonell. Å ha et godt forhold til utleierne sine er gull verdt, og ikke fall for fristelsen til å lage kvalme for de. 

Skrevet

Jeg aner et snev av Livets Harde Skole her. Skolen der kunnskapsnivået mange ganger er langt unna pari. 

Jeg aner også et snev av troll, men de pleier å sprekke ganske fort. Det får tiden vise. 

Dersom ts mener alvor med det hun skriver: Leiligheten tilhører huseier, ikke dere. Ja, dere må flytte. Det er ikke huseiers problem at dere ikke har råd til å bo andre steder. Dere har ingen rettigheter til å bo der. Absolutt ingen rettigheter. 

Anonymous poster hash: fbc57...e38
  • Liker 10
Skrevet

Det er ikke å si opp leietakere fordi man skal bruke leiligheten selv som er ulovlig, det er det å gå fra å være leietaker til husokkupant som er.. 

• Liker 4
Skrevet

Herlighet, det spiller da for faen ingen rolle hva dere mener. Det er de som eier huset, og de har gitt dere en grei oppsigelsestid, mer enn det kan dere faktisk ikke forvente.

Det er jo en grei tid å finne en ny leilighet på da leieprisene er lavere nå enn hva det har vært på en god stund.

• Liker 8
Skrevet

Denne typen leieboere er grunnen til at min mor og far som driver med utleie aldri tar inn folk som går på NAV.

Anonymous poster hash: 5f3c7...eb9

:skratte: Ser ikke ut som de har født den smarteste ungen i verden. 1. TS  troller, 2. De som får penger av nav er ikke en egen rase. 

Anonymous poster hash: ff0b2...12f

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for trolleanklager. 

- Pavilion, mod

Skrevet

Ok, jeg spurte bare fordi av og til overføres husleia direkte fra NAV.

Leste du linken jeg postet tidligere? Der forklares prosessen med oppsigelse av leieavtale, og hvordan denne skal gjennomføres.

Jeg forstår at du er ganske opprørt akkurat nå. Det er en helt naturlig reaksjon. Det er tross alt snakk om en del av eksistensen din. Men samtidig er det viktig at du holder hodet kaldt og ikke lar deg styre av føleleser. Slikt kommer det sjeldent noe godt ut av. 

Jeg foreslår at du tar kontakt med NAV og forhører deg med dem vedrørende hjelp til å finne ny bopel, eventuelt også mulighet for rettslig hjelp. 

I tillegg bør du lese nøye gjennom leiekontrakten, samt linken jeg la inn tidligere ( http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-bolig/oppsigelsen-trinn-for-trinn/), samt annet relevant lovtekst. 

Videre bør du for sikkerhets skyld begynne å se etter en ny leilighet i tilfelle du ikke får bli i nåværende.

Siden utleierne bruker "eget bruk" som oppsigelsesgrunn, kan denne diksusjonen være relevant for deg: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1506078

Som sagt, jeg forstår at dette er opprivende, men i slike tilfeller er man bare nødt til å bite tennene sammen og være 100% rasjonell. Å ha et godt forhold til utleierne sine er gull verdt, og ikke fall for fristelsen til å lage kvalme for de. 

Takk for et bra innlegg. Jeg ser jo at saken vår er veldig tynn og at vi kanskje overreagerte. Så vi kan be Nav om hjelp til å finne ny bolig? vi skla lete selv også så klart. Huseirene har vist gjort det gnakse riktig ut i fra den linken du sendte... Pokker og.

Skrevet

NAV skal ikke bruke sin tid på finne dere en ny bolig. Dere burde gjøre det selv, dere sitter tross alt hjemme med trygd og burde ha allverdens med tid til noe slikt. 

• Liker 17
Skrevet

:skratte: Ser ikke ut som de har født den smarteste ungen i verden. 1. TS  troller, 2. De som får penger av nav er ikke en egen rase. 

Anonymous poster hash: ff0b2...12f

Altså, du fremstår som veldig tåpelig og lite reflektert når du kommer med slike idiotiske utsagn som dette. Det er ofte fellestrekk mellom de som går på NAV fulltid over lang tid. Noe som har blitt demonstrert for dem gang på gang. Det har vært folk som har nektet å betale for seg og som også har nektet å flytte ut, slik at man har tapt opp til 6 måneders husleie på å prøve å få dem kastet ut (noe som faktisk er en veldig tung og tidkrevende prosess).

Om du vil risikere å gå gjennom dette så får det stå på din egen kappe. Jeg skjønne godt at de ikke er interessert i å gå gjennom det enda flere ganger.

Anonymous poster hash: 5f3c7...eb9

• Liker 5
Skrevet

TS viser bare nok en grunn til at jeg har som absolutt krav at personenen jeg leier ut til i min leiegård ikke skal ha hatt noe med NAV å gjøre i lengre perioder. Siler kansje ut noen få greie, men da slipper man i det minste å forholde seg til slike som TS.

Anonymous poster hash: f5ac7...9c0
  • Liker 6
Skrevet

Takk for et bra innlegg. Jeg ser jo at saken vår er veldig tynn og at vi kanskje overreagerte. Så vi kan be Nav om hjelp til å finne ny bolig? vi skla lete selv også så klart. Huseirene har vist gjort det gnakse riktig ut i fra den linken du sendte... Pokker og. Anonymous poster hash: 06c80...f05

Hvorfor kan dere ikke lete etter bolig selv?

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Takk for et bra innlegg. Jeg ser jo at saken vår er veldig tynn og at vi kanskje overreagerte. Så vi kan be Nav om hjelp til å finne ny bolig? vi skla lete selv også så klart. Huseirene har vist gjort det gnakse riktig ut i fra den linken du sendte... Pokker og.

Ikke noe å takke for. 

Det er ikke noe kjekk situasjon dere er havnet i nå - slikt tærer på psyken. Og jeg tror ikke man helt forstår hvordan slikt føles før man har vært i samme situasjon.

Hvis dere finner ei ny leilighet, kan NAV være behjelpelig med bostøtte https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/Hva+er+bost%C3%B8tte%3F.308286.cms

NAV er jamfør Lov om sosiale tjenester også pliktig til å finne et midlertidig botilbud hvis dere ikke lykkes i å finne egen leilighet https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/Midlertidig+botilbud+(n%C3%B8dsituasjon).87533.cms

Dere kommer til å måtte "springe" en del i tiden fremover - både på visninger og til NAV. Å være henvist til sosialhjelp og samtidig være på jakt etter husly er ingen misunnelsesverdig situasjon - da er det ikke lett å holde motet oppe. Men her må nok alle kluter settes til, og forhåpentligvis ordner det seg raskt for dere. 

Ønsker dere lykke til! Dette går nok bra, skal du se. 

Skrevet

Ts har da mange tulleinnlegg her inne. Ser jo at det er samme person.

Atter en grunn til ikke å ha nav folk til leieboere. Og er det så lite mellom ørene?

Tror du at du står over huseier?

Anonymous poster hash: 4b565...3d7

Skrevet

Ts har da mange tulleinnlegg her inne. Ser jo at det er samme person.

Atter en grunn til ikke å ha nav folk til leieboere. Og er det så lite mellom ørene?

Tror du at du står over huseier?

Anonymous poster hash: 4b565...3d7

Tror du virkelig at ALLE som går på NAV har lik iq???

Anonymous poster hash: 133fb...a3a

Skrevet

Ting begynner å bli ganske gjennomsiktige nå,ts...

Anonymous poster hash: 74dfd...717
Skrevet

Kanskje litt bedre kunnskaper innen grammatikk hadde gjort seg også...

Skrevet

Kanskje litt bedre kunnskaper innen grammatikk hadde gjort seg også...

Jeg kan virkelig ikke se hva det har med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: d4934...03b

• Liker 3
Skrevet

Nå blir vi kastet ut! Huseieren har sagt opp leieavtalen, de vil ikke leie ut lenger og skal pusse opp og bruke kjelleren selv. De venter barn og sier de vil ha huset for seg selv. Vi har fått 3mnd oppsigelse, men de sier de kan streke seg til 4 hvis det er nødvednig med nytt bosted for oss. Tror og de ble sure forde vi klager på at hunden deres løper på gulvet over stua vår. Vi har lyst å bare ikke flytte, eller holde tilbake husleie pga oppsigelsen. De har vært hyggelige og snille, men de fikk hund for 6 mnd siden og den bråker sånn når den løper! Jeg og samboeren nekter å flytte her i fra!! Vi begge får støtte fra Nav og har ikke råd til et annet sted, dette stedet er billig og vi får både nett og garasjeplass i leien. Huseierene har ikke krav til å få igjen leiligheten vel, den er jo så og si vår så lenge vi bor her?

Anonymous poster hash: 1cb9f...468

Det er gyldig oppsigelse at de har bruk for den delen av huset selv, til gjester f.eks. Utleiere har også tilbydd dere fire mnd. Dere har ingen rettigheter på deres side, og det er lite dere kan gjøre. Utleier har også lov å leie ut i perioder etter at dere har flyttet ut.

Vi får trygd fra nav. Men det er jo som vnalig lønn så det e rvi som betlaer den! Vi synes ikke det er ok at vi skal måtte flytte for at dem får barn.

Kontakt boligkontoret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...