AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hei jeg har termin i februar og har et barn fra før. Så 2 uker før fødsel skal jeg ta permisjon fra studiene. Jeg tenker å reise til hjemmelandet ca 6 uker etter fødsel. Hvor lenge kan man bli i utlandet da hvis NAV gir meg overgangsstønad ? Vil ha litt hjelp fra familie den første tiden da jeg har 2 små barn. Kan jeg bare bli der Max 6 uker? Anonymous poster hash: f108f...eb1
Teeny Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg tok foreldrepermisjon i utlandet (EU land) hvor mannen jobber. Det gikk greit for NAV, men de ville vite om jeg skulle bli der mindre eller mer enn 12 mnd. Ble der under 12 mnd (7 mnd).Tror det er noe med folketrygdmedlemskapet om man blir lengre enn 12 mnd, at man blir meldt ut eller må søke frivillig medlemskap. Neste gang skal jeg føde i utlandet og har fått beskjed av NAV at det er greit, men må selv melde om fødsel osv. Du burde ringe NAV utland for mer info
Teeny Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Med overgangsstønad tror jeg det er andre regler... Står det ikke på NAV sine sider? Tror det er bare foreldrepermisjon man kunne ta med til utlandet. Overgangsstønad mener jeg at jeg hørte gjaldt for de som var bosatt i Norge.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Står ikke noe på NAV når det gjelder mammapermisjon med overganstønad :/ men ringer dem i morgen og spør. Anonymous poster hash: f108f...eb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå