Gå til innhold

Hvordan kaster dere bind/tamponger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ruller dere bindet i papir eller kaster det bare uten å gjøre det? Samme med tamponger kaster dere de uten eller med papir og evt hvor?

Anonymous poster hash: 7f899...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Papir og i søpla. Slik gjør de fleste andre også vet jeg, da jeg ser det når jeg kaster mitt at det ligger andre innrullede bind og tamponger i søpla. 

Anonymous poster hash: f10fa...2f2
  • Liker 1
Skrevet

Ikke alle kaster i papir, men ikke veldig flatterende med all synlighet når du lukker opp lokket for å kaste ditt eget. Så inn i papir og rett i søpla:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke blod, ikke mensblod heller. Jeg har ikke lyst til å se dem hver gang jeg åpner søppelkassa, så jeg pakker dem inn i papir eller plasten bindet kommer i. 

Skrevet

Tamponger ruller jeg inn i papir, og bind pakker jeg inn i innpakningen til det nye bindet. Kaster begge deler i søppelet. 

• Liker 2
Skrevet

Tamponger ruller jeg inn i papir, og bind pakker jeg inn i innpakningen til det nye bindet. Kaster begge deler i søppelet. 

Samme her. 

Men jeg vet det er mange som ikke gjør det. Dere vet slike boss som ofte er på offentlige toaletter? Slike hvor du legger feks bindet på et brett og så lukker du igjen? Da skal det forsvinne ned i bosset. Når bindet ikke er pakket inn i papir, så blir det liggende klistret på brettet. Og ja, til min store forskrekkelse har jeg sett det flere ganger! Det er ekkelt det. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker å kaste tampongene mine i hagen til naboen :)

Anonymous poster hash: 9c6b1...8e0
  • Liker 1
Skrevet

Oj - jeg bare dropper tampongen i doen jeg...

• Liker 1
Skrevet

Oj - jeg bare dropper tampongen i doen jeg...

Det burde du slutte med, kan ende opp å tette alle rør og det er ikke noe gøy... 

Anonymous poster hash: f32cf...7ec

• Liker 6
Skrevet

Det burde du slutte med, kan ende opp å tette alle rør og det er ikke noe gøy...

Anonymous poster hash: f32cf...7ec

Det skal jeg gjøre !

Skrevet

Samme her. 

Men jeg vet det er mange som ikke gjør det. Dere vet slike boss som ofte er på offentlige toaletter? Slike hvor du legger feks bindet på et brett og så lukker du igjen? Da skal det forsvinne ned i bosset. Når bindet ikke er pakket inn i papir, så blir det liggende klistret på brettet. Og ja, til min store forskrekkelse har jeg sett det flere ganger! Det er ekkelt det. 

Er så enig. 

Beklager å si dette her, men kom på dette her nå, jeg hadde en venninne i tenårene som elsket slike enkle åpne tilfeller for å kunne lett se hvordan kvinner blødde på mensbindet sitt eller på tampongen. Da vi var elleve år var det beste hun visste å åpne slike bind og se hvordan blodet lå på bindet. Og farge på blodet. Kombinert med kunnskap hun hadde om de som blødde. Vekt og høyde og sånn. Jeg ble skremt da vi var elleve, men hun dro det så langt da vi var i tenårene. Jeg orket ikke være venn med henne lenger, jeg forstod ikke den interessen hun hadde og ble veldig kvalm.

Men poenget (hehe, grøss og glede kanskje!) var at hun gjorde funn allerede da som bidro til nysgjerrigheten hennes rundt kropp og medisin, og hun er i dag utdannet lege og er helt rå på kvinneforskning! Haha. Vet det er sykt! : ) 

Anonymous poster hash: 4950c...841

• Liker 9
Skrevet

Ruller inn i papir. Evt bruker slike hvite poser om det er tilgjengelig på offentlig toalett.

Skrevet

Bruker bind, og pakker de GODT inn! Fatter ikke hva folk tenker med som bare ruller såvidt rundt det, alle ser jo innmaten likevel. Jeg pakker inn fra alle sider så det ikke stikker ut en eneste flik. Ingen andre enn meg skal se mitt mensblod...

Anonymous poster hash: 80e51...dfb
Skrevet

Men å bruke plasten til det forrige bindet hjelper jo ikke, det spretter jo opp igjen?

Skrevet

Men å bruke plasten til det forrige bindet hjelper jo ikke, det spretter jo opp igjen?

Noen slike har tape på

Anonymous poster hash: 1e584...1e1

• Liker 1
Skrevet

Er så enig. 

Beklager å si dette her, men kom på dette her nå, jeg hadde en venninne i tenårene som elsket slike enkle åpne tilfeller for å kunne lett se hvordan kvinner blødde på mensbindet sitt eller på tampongen. Da vi var elleve år var det beste hun visste å åpne slike bind og se hvordan blodet lå på bindet. Og farge på blodet. Kombinert med kunnskap hun hadde om de som blødde. Vekt og høyde og sånn. Jeg ble skremt da vi var elleve, men hun dro det så langt da vi var i tenårene. Jeg orket ikke være venn med henne lenger, jeg forstod ikke den interessen hun hadde og ble veldig kvalm.

Men poenget (hehe, grøss og glede kanskje!) var at hun gjorde funn allerede da som bidro til nysgjerrigheten hennes rundt kropp og medisin, og hun er i dag utdannet lege og er helt rå på kvinneforskning! Haha. Vet det er sykt! : ) 

Anonymous poster hash: 4950c...841

Interessant å lese. Litt sært kanskje, men med tanke på at hun var så ung og nysgjerrig tenker jeg det er helt greit, selv om det kan virke litt frastøtende for de fleste. 

Selv pakker jeg de pent og godt inn i papir. Det synes jeg alle bør gjøre. Nåde den som skyller den i doen min og tetter rørene. 

Anonymous poster hash: 09087...288

Skrevet

Pakker godt inn i papir og legger i bosset. 

Nå har jeg gått over til å bruke mensenkopp, så jeg slipper hele problemstillingen (OG sparer penger og miljøet, ikke minst...). 

Anonymous poster hash: 0e6e4...1ac
  • Liker 1
Skrevet

Pakker godt inn i papir og legger i bosset. 

Nå har jeg gått over til å bruke mensenkopp, så jeg slipper hele problemstillingen (OG sparer penger og miljøet, ikke minst...). 

Hvordan løser man det med mensenkopp når en er på offentlig toalett hvor vasken er på utsiden av "båsen" hvor alle kan se? Blir det ikke gris?

Skrevet

Hvordan løser man det med mensenkopp når en er på offentlig toalett hvor vasken er på utsiden av "båsen" hvor alle kan se? Blir det ikke gris?

Om man nå må tømme på et slikt sted kan man ta vann på papir med seg inn i båsen og tørke av den, og/eller ha med seg en liten vannflaske og skylle den i rennende vann over do. Da blir det ikke noe særlig mer gris enn med tamponger uten innføringshylse. 

Mensenkoppen har større kapasitet enn bind/tampong, og kan sitte i i opptil 12 timer før man bør tømme, så man har litt tid på seg til å komme til ordentlige fasiliteter før man må tømme. 

Skrevet

Ruller dere bindet i papir eller kaster det bare uten å gjøre det? Samme med tamponger kaster dere de uten eller med papir og evt hvor?

Anonymous poster hash: 7f899...7b9

Bind pakker jeg inn i papir så inn i plastikken som var utpå. Pleier jo å bære tape på de og så i søpla. Tamponger i papir og så søpla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...