Gå til innhold

2 15 år gamle jenter savnet i Alanya

Adelia

Anbefalte innlegg

Gjest Heike72

Enig i at det skurrer litt når de velger å dele så mye info. Og mye av infoen de har kommet med om oppholdet der nede, mor som drog ned dit fordi hun måtte hente Ida hjem, rømningen etter det osv viser at mye er litt på kanten her. Mange dårlige valg fra voksne. Når det gjelder deling av info, er de nok mer fornuftige rundt Mia, for der har det ikke kommet så mye på Facebook og instagram. Det er nok det lureste. Hun kom vel hjem til sin far etter at de ble funnet og har ikke fått ha noe tilgang til nett, ifølge det Ida skrev i en kommentar. Jeg mener de alle burde slette sine kontoer for flere dager siden og holdt seg unna sosiale medier en stund. Hvor er fornuften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mias instagram er rensket for alt av bilder og følgere. Det er verre med Idas instagram, den er fortsatt oppe og går. Kun gjort privat.

Jeg som mor ville aldri tillat at et barn som allerede er i ytterkant med grensesprenginger får reise alene med di venninne til syden. Det er rett og slett usnsvarlig, uansett hvor fint det måtte være å komme bort fra lokalmiljø og familie.

På en tur nedover ville det derfor kun blitt meg, far og datter på et sted der det var kun oss. Det kalles skadebegrensning samt at turen kan utnyttes til å bedre evt gnisninger.

Jeg får fortsatt ikke tankene bort fra advarselen til politiet. At hår ble farget svart, og at så mange av kontaktene på instagram var greske gutter, er noe jeg ikke ville tatt lett på. En grundig sjekk av både tlf og pc ville være på sin plass.

Selv om mange 15 åringer er modne nok til å forstå konsekvenser, så gjelder ikke dette alle. Og spesielt de som allerede er på kant med familien med utagerende festing og sex.

Anonymous poster hash: f9584...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Ja, det hele framstår som veldig tvilsomt. Jeg var ikke så skeptisk til det hele før mor kom med en lang forklaring på sin Facebook og Ida la ut en lang forklaring på sin instagram + åpnet for masse spørsmål. Da dukket det opp mange tvilsomme valg både mor og datter har tatt. Greit nok at hun fikk dra dit ned sammen med en venninne og hennes mor, men å la dem få være der å gjøre mye som de vil i 5 uker er drøyt + at det ble så for mye å håndtere for venninnens mor da jentene holdt på ute seint og tidlig uten å høre etter og bry seg om grenser. De hjemme i Norge måtte kontakte sjømannskirken for at hun skulle få hjelp der nede + at det nok også ble truet med barnevernet. Kaos fra start til slutt.

Ihvertfall bra for Mia at de har tatt noe bedre valg rundt henne i forhold til formidling i sosiale medier. Det er fornuftig og vitner om litt normal tankegang ihvertfall.

Håper jentene får god oppfølging av profesjonelt aparat her hjemme i Norge framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele dette, moren er litt (muligens utilsiktet) morsom. (Jeg lo!)

Handler om en hest som er gitt bort, og den nye eieren har gitt den videre uten å fortelle hvor hesten befinner seg nå:

http://imgur.com/DvxGvJj

Anonymous poster hash: a68ea...0ef

Hehe! Det der var faktisk ganske morsomt. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir bare mer og mer tragisk. Idas instagram er åpnet, kun ryddet for uønskede kommentarer fra familie, mor og venner. Så stor slagkraft har da moren med å si ag kontoen skal slettes, og så er den der ennå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir bare mer og mer tragisk. Idas instagram er åpnet, kun ryddet for uønskede kommentarer fra familie, mor og venner. Så stor slagkraft har da moren med å si ag kontoen skal slettes, og så er den der ennå.

virker som om moren trenger oppmerksomheten

Anonymous poster hash: 34247...a77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Link?

Anonymous poster hash: d872a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link?

Anonymous poster hash: d872a...0c6

Søk idamsn og miaemilie13 på insta. Den siste er gjenopprettet utrolig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Ida fikk spørsmål om hun kom til å få dra til Tyrkia med Mia igjen på instragram. Hun svarer at hun får lov hvis hun er snill i et år, men vet ikke om det blir med Mia eller om hun tar med seg noen andre. 

Hvor pokker er alle voksne oppi dette??? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Ida fikk spørsmål om hun kom til å få dra til Tyrkia med Mia igjen på instragram. Hun svarer at hun får lov hvis hun er snill i et år, men vet ikke om det blir med Mia eller om hun tar med seg noen andre.

Hvor pokker er alle voksne oppi dette???

Ikke sant? Det burde ikke blitt gitt tillatelse til ny tur før hun er 18. Minst! Og på facebook er det KUN positive og støttende kommentarer. Hvordan kan det ha seg? Alke tråkker feil liksom? Ikke så til de grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Det burde ikke blitt gitt tillatelse til ny tur før hun er 18. Minst! Og på facebook er det KUN positive og støttende kommentarer. Hvordan kan det ha seg? Alke tråkker feil liksom? Ikke så til de grader!

Jeg har felles venner med den ene moren, og ser mine venninner har skrevet støttende kommentarer. Jeg er litt sjokkert, virker ikke som noen har en kritisk tanke til alt det der. Jeg håper virkelig barnevernet kommer inn i bildet med litt rådgivning snart. Virker nesten som moren liker oppmerksomheten, siden de ikke forsøker å dempe den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...