Gå til innhold

2 15 år gamle jenter savnet i Alanya

Adelia

Anbefalte innlegg

Åh, Herrefred! Jeg leste instagrammen men kommenterte ikke, og helt ærlig syns jeg begge utspillene var seriøst lite gjennomtenkt og burde vært ugjort! Kontoen burde blitt sletta uten noe mer fjas. Det underlige her er at et nært fam medlem uttalte at jentene var funne på vei mot Syria. Og Ida selv sier politiet hadde krevd at de ikke fortalte noe som helst! Så kommer dette fra mora?! De lyver imot hverandre. Og tilslutt Mia, hun har jo ikke lagt ut noe som helst på sin konto og heller ikke kommentert på noe av det som ble skrevet.

Som jeg nevnte i et annet innlegg her er dette info som er skadelig om det kommer ut. Og nå har det nettopp det. Hvor mange vet ikke dette nå??

For Ida sin del håper jeg politi og barnevern kommer inn i bildet, for vet du hvs, jeg er mor selv og ikke #### om jeg hadde lagt ut noe eller godtatt at min datter blottla seg på instagram om en slik hendelse!

Anonymous poster hash: f9584...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, Herrefred! Jeg leste instagrammen men kommenterte ikke, og helt ærlig syns jeg begge utspillene var seriøst lite gjennomtenkt og burde vært ugjort! Kontoen burde blitt sletta uten noe mer fjas. Det underlige her er at et nært fam medlem uttalte at jentene var funne på vei mot Syria. Og Ida selv sier politiet hadde krevd at de ikke fortalte noe som helst! Så kommer dette fra mora?! De lyver imot hverandre. Og tilslutt Mia, hun har jo ikke lagt ut noe som helst på sin konto og heller ikke kommentert på noe av det som ble skrevet.

Som jeg nevnte i et annet innlegg her er dette info som er skadelig om det kommer ut. Og nå har det nettopp det. Hvor mange vet ikke dette nå??

For Ida sin del håper jeg politi og barnevern kommer inn i bildet, for vet du hvs, jeg er mor selv og ikke #### om jeg hadde lagt ut noe eller godtatt at min datter blottla seg på instagram om en slik hendelse!

Hva skrev hun på instagrammen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev hun på instagrammen?

Jeg håper du forstår at jeg ikke ønsker å utdype noe mer her. Det er helt sikkert noen som kan sende pm med screenshot eller gi en mer detaljert opplysning. Men hovedtrekkene har jeg allerede beskrevet. Det er små løgner, ting stemmer ikke overrens, det er mias historie, idas, og det er morens.

Alle vet at en melding til politiet om savnet barn her i Norge (selv når de befinner seg i utlandet) dekkes av norske medier. Noe det i dette tilfellet ikke gjorde. Også om Interpol blandes inn, blir det dekket i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot på det? Jeg "avfulgte" da de var funnet og nå står profilen som privat.

Anonymous poster hash: a68ea...0ef

Det er veldig langt og mange spm. Bare følg henne igjen, instagrammen skal uansett slettes snart.

Blant annet nevnte hun at de hadde tatt graviditetstest fordi de hadde drukket for mye, og ikke husket hva som hadde skjedd. Ingen filter 😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er skadelig ved dette?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig langt og mange spm. Bare følg henne igjen, instagrammen skal uansett slettes snart.

Blant annet nevnte hun at de hadde tatt graviditetstest fordi de hadde drukket for mye, og ikke husket hva som hadde skjedd. Ingen filter

Min gode gud... Hvor er barnevernet oppi alt dette? De må da vite at "hele" Norge følger med på dette?? 

Jeg skjønner at inntrykket jeg har hatt av moren har stemt ihvertfall..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blant annet nevnte hun at de hadde tatt graviditetstest fordi de hadde drukket for mye, og ikke husket hva som hadde skjedd. Ingen filter 😳

#nofilter

Neida... huff.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da snakker hun vel generelt om tiden før de stakk av eller? De var jo ikke borte så veldig lenge. Og om noe skulle ha skjedd under "flukten", så ville det ikke gitt utslag på en graviditetstest allerede.

Og hun Ida har vel flere tusen følgere på insta, så ja... litt merkelig at hun skriver sånt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helvete.. Ene jenta og moren kjører full q&a på instagram.

Dette er en ganske ubrukelig kommentar uten en link.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er skadelig ved dette??

I den grad at jo mer andre vet dess mer vil det bli brukt imot jentene gjennom hele livet. Hverken jentene eller familien er nødt til å utlevere detaljene, og de bør ikke utleveres, nettopp for å unngå mobbing, trakassering og hets videre i livet. Også for at jentene skulle kunne gått med hevet hode og kunne svare de kommentarene som VIL komme, med å si at sannheten vet kun de to og andre får passe seg selv.

DET kan de ikke nå. Nå vil det bare bli masse usaklig hets og mobbing fra alle som reagerte negativt på det de gjorde. Takket være voksne som ikke kunne holde tunga i munnen for sin datter og venninnen. Det burde være nok at trusler om politi og barnevern var avsagt. Og ikke for det, jeg tviler ikke på at barnevernet allerede har vært i bildet en tid.

Så om du spør meg hvem jeg er mest sinna på, så er det moren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad at jo mer andre vet dess mer vil det bli brukt imot jentene gjennom hele livet. Hverken jentene eller familien er nødt til å utlevere detaljene, og de bør ikke utleveres, nettopp for å unngå mobbing, trakassering og hets videre i livet. Også for at jentene skulle kunne gått med hevet hode og kunne svare de kommentarene som VIL komme, med å si at sannheten vet kun de to og andre får passe seg selv.

DET kan de ikke nå. Nå vil det bare bli masse usaklig hets og mobbing fra alle som reagerte negativt på det de gjorde. Takket være voksne som ikke kunne holde tunga i munnen for sin datter og venninnen. Det burde være nok at trusler om politi og barnevern var avsagt. Og ikke for det, jeg tviler ikke på at barnevernet allerede har vært i bildet en tid.

Så om du spør meg hvem jeg er mest sinna på, så er det moren.

Har du egentlig fulgt med på diskusjonen? ALT som har blitt nevnt offentlig med denne saken er skadelig. Måten du skrev på virket det som du kun reagerte på innholdet på instagram. Jeg mener det aldri skulle blitt delt savnet-melding heller. Dette vil jo forfølge jentene hele livet. Er altså veldig enig med deg, jeg spurte fordi det virket som det var første gang du reagerte når det kom mer info på instagram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egentlig fulgt med på diskusjonen? ALT som har blitt nevnt offentlig med denne saken er skadelig. Måten du skrev på virket det som du kun reagerte på innholdet på instagram. Jeg mener det aldri skulle blitt delt savnet-melding heller. Dette vil jo forfølge jentene hele livet. Er altså veldig enig med deg, jeg spurte fordi det virket som det var første gang du reagerte når det kom mer info på instagram.

Jeg har lest alt som ble offentliggjort. Og det er summen av dette jeg reagerer på. Samt den manglende evnen til å begrense skadene når de først skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest alt som ble offentliggjort. Og det er summen av dette jeg reagerer på. Samt den manglende evnen til å begrense skadene når de først skjedde.

Det er jeg helt enig i! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele dette, moren er litt (muligens utilsiktet) morsom. (Jeg lo!)

Handler om en hest som er gitt bort, og den nye eieren har gitt den videre uten å fortelle hvor hesten befinner seg nå:

http://imgur.com/DvxGvJj

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele dette, moren er litt (muligens utilsiktet) morsom. (Jeg lo!)

Handler om en hest som er gitt bort, og den nye eieren har gitt den videre uten å fortelle hvor hesten befinner seg nå:

http://imgur.com/DvxGvJj

Åh, hjelpes haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hjelpes haha!

Løsningen på alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så negativ og kritisk til alt som har blitt gjort i denne saken, hva ville dere selv gjort i en slik situasjon da?

Anonymous poster hash: ddc06...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så negativ og kritisk til alt som har blitt gjort i denne saken, hva ville dere selv gjort i en slik situasjon da?

Anonymous poster hash: ddc06...3bb

Jeg ville aldri sendt en 15åring til Tyrkia uten at jeg var med. 

Det er jo noe galt i hele oppdragelsen når noen velger å gjøre slikt, og at man faktisk må true med barnevern fordi de ikke "hører". 

Hvis barnet hadde rømt så må man jo varsle politi o.l., og så vente på at barnet tar til fornuften. Men det er noe grunnleggende galt når jentene trodde BV skulle vente på de fordi de festet og pulte nedi der. (Bekreftet via instagrammen der de forteller om en fest de ikke huset noe fra og at de da måtte ta graviditetstest begge to)

Hvis det hadde gått så langt som at bilder ble delt på facebook (aldri i verden om jeg hadde outet ungen min på det viset) så hadde jeg skrevet en kort "Takk til alle for hjelp og støtte, nå er vi samlet og alt er bra.", så slettet all info om det, sperret instagram-kontoer og alle bilder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så negativ og kritisk til alt som har blitt gjort i denne saken, hva ville dere selv gjort i en slik situasjon da? Anonymous poster hash: ddc06...3bb

ville nok lagt ut bildet av graviditetstesten med en fint filter og alle tagget... Ironiflagg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...