Gjest Evans Skrevet 12. august 2015 #101 Del Skrevet 12. august 2015 Veldige bra at de ble funnet, og slik jeg forstod det ble de hentet hos politiet. Hvem som fant de, politiet eller andre, eller om de meldte seg selv vet jeg ikke, men unasett veldig bra at de nå er gjort rede for. Syns ikke noen av de som har fulgt med på saken har noe rett til å vite hvorfor de stakk, eller hva som skjer videre. Kan heller ikke forstå at noen skal ha et behov for å få vite noe mer. Saken finnes 10001 steder på Facebook og Internett, og det er sikkert ikke så greit for jentene. Å få slettet all informasjon er ikke mulig. Men om de som lagde innlegget på Facebook først sletter det, vil vel delte innlegg også bli borte. Det hjelper i det minste på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heike72 Skrevet 12. august 2015 #102 Del Skrevet 12. august 2015 Ja så snakk for deg selv da og ikke dra alle med deg under samme kam. Anonymous poster hash: d98e0...5e3 Ja, jeg har snakket for meg selv nå da, så får nå du bare sitte å være nysgjerrig. Tål andres meninger og synspunkter uten å bli frekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heike72 Skrevet 12. august 2015 #103 Del Skrevet 12. august 2015 Veldige bra at de ble funnet, og slik jeg forstod det ble de hentet hos politiet. Hvem som fant de, politiet eller andre, eller om de meldte seg selv vet jeg ikke, men unasett veldig bra at de nå er gjort rede for. Syns ikke noen av de som har fulgt med på saken har noe rett til å vite hvorfor de stakk, eller hva som skjer videre. Kan heller ikke forstå at noen skal ha et behov for å få vite noe mer. Saken finnes 10001 steder på Facebook og Internett, og det er sikkert ikke så greit for jentene. Å få slettet all informasjon er ikke mulig. Men om de som lagde innlegget på Facebook først sletter det, vil vel delte innlegg også bli borte. Det hjelper i det minste på. Enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #104 Del Skrevet 12. august 2015 Veldige bra at de ble funnet, og slik jeg forstod det ble de hentet hos politiet. Hvem som fant de, politiet eller andre, eller om de meldte seg selv vet jeg ikke, men unasett veldig bra at de nå er gjort rede for. Syns ikke noen av de som har fulgt med på saken har noe rett til å vite hvorfor de stakk, eller hva som skjer videre. Kan heller ikke forstå at noen skal ha et behov for å få vite noe mer. Saken finnes 10001 steder på Facebook og Internett, og det er sikkert ikke så greit for jentene. Å få slettet all informasjon er ikke mulig. Men om de som lagde innlegget på Facebook først sletter det, vil vel delte innlegg også bli borte. Det hjelper i det minste på. Jeg mener jeg leste et sted at politiet fant dem på en kafe eller noe. Jeg er helt enig i at vi har ikke noe med hvorfor de forsvant og hva som skjer videre, og det er best at de bare får så mye privatliv som mulig, men skal selvsagt innrømme at jeg er nysgjerrig. Anonymous poster hash: b00e1...f54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #105 Del Skrevet 12. august 2015 Er en smule sjokkert over at ingen av foreldrene har tenkt på å slette innleggene om dette enda.. Anonymous poster hash: a68ea...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutten Skrevet 12. august 2015 #106 Del Skrevet 12. august 2015 Kan du ikke snakke for deg selv, istedet for å dra med deg alle. Jeg har iallefall et behov for å vite hva som har skjedd. Man har jo blitt ganske dratt inn i dette engasjementet og sitter med mange spørsmål. Om vi får vite noe er ikke sikkert. Anonymous poster hash: d98e0...5e3 Jeg er helt enig med deg, vi burde få vite noe. Foreldrene har faktisk dratt halve orge og Trykia inn i denne saken via sosialemedier, så da burde de kunne fortelle oss andre hva som har skjedd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #107 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg er helt enig med deg, vi burde få vite noe. Foreldrene har faktisk dratt halve orge og Trykia inn i denne saken via sosialemedier, så da burde de kunne fortelle oss andre hva som har skjedd. Men hva er det som er uklart? To jenter blir forelska, stikker av fordi de vil være med typene istedet for å dra hjem som avtalt. De har rømt, som mange andre tenåringer gjør. Så blir de funnet og "tatt" av politiet (ifølge mor og kontaktperson), og er nå sammen med foreldre igjen. Jeg skjønner ikke helt hva mer folk vil vite? Skal de skrive dagbok om hvor mange ganger de hadde sex iløpet av disse dagene?? Anonymous poster hash: a68ea...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutten Skrevet 12. august 2015 #108 Del Skrevet 12. august 2015 Men hva er det som er uklart? To jenter blir forelska, stikker av fordi de vil være med typene istedet for å dra hjem som avtalt. De har rømt, som mange andre tenåringer gjør. Så blir de funnet og "tatt" av politiet (ifølge mor og kontaktperson), og er nå sammen med foreldre igjen. Jeg skjønner ikke helt hva mer folk vil vite? Skal de skrive dagbok om hvor mange ganger de hadde sex iløpet av disse dagene?? Anonymous poster hash: a68ea...0ef Men de har jo ikke vært med kjærstene sine? Hvor har de bodd? hva har de gjort? Jeg er nyskjerring, men jeg forstår at vi ikke kommer til å få noe mer info nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #109 Del Skrevet 12. august 2015 Men de har jo ikke vært med kjærstene sine? Hvor har de bodd? hva har de gjort? Jeg er nyskjerring, men jeg forstår at vi ikke kommer til å få noe mer info nå De har vært med lokale, tyrkiske gutter! Kanskje de fant noen andre de likte bedre? Etter fem uker der nede hadde de sikkert mange venner. Du kan da virkelig ikke mene at man skal gi ut slik info om to mindreårige barn?? Det har jo aldri vært mistanke om ufrivillig forsvinnelse. Det er to tenåringer som stakk fra foreldrene sine for å dra på eventyr. Alle klarer vel å skjønne hva de har drevet med og hvordan det har skjedd? Jeg skjønner virkelig ikke hva som er uklart, da jeg synes det er opplagt alt sammen. (Nysgjerrig skrives med g, så vet du det til senere.) Anonymous poster hash: a68ea...0ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adelia Skrevet 13. august 2015 Forfatter #110 Del Skrevet 13. august 2015 Her har Ida skrevet om flukten. https://instagram.com/p/6UJv7pnTTK/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 13. august 2015 #111 Del Skrevet 13. august 2015 Her har Ida skrevet om flukten. https://instagram.com/p/6UJv7pnTTK/ Skjønner ikke helt begrunnelsen for at de stakk av i utgangspunktet - redd for barnevernet på flyplassen? Hva i alle dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #112 Del Skrevet 13. august 2015 Hun skriver så dårlig norsk at det er vanskelig å forstå hva hun egentlig mener.Anonymous poster hash: d3c2e...e45 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #113 Del Skrevet 13. august 2015 Skjønner ikke helt begrunnelsen for at de stakk av i utgangspunktet - redd for barnevernet på flyplassen? Hva i alle dager. Foreldrene har truet med barnevernet fordi de ikke ville inn igjen om kveldene. Det er jo ikke noe vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: a68ea...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #114 Del Skrevet 13. august 2015 Med andre ord er det mer som foregår i kulissene her. Noe tyder på at disse jentene aldri skulle fått lov til å reise i utgangspunktet. Men en annen ting som irriterer meg her er de som har valgt å følge jentene på instagram. Ta å trykk på UNFOLLOW med en eneste gang! Det er jo tydelig at antallet følgere bare fyrer opp under at det hele ikke var så farlig likevel. Det kommer tydelig fram under siste post i den åpne instagramkontoen til Ida. Altså, fortell folk at de skal slutte med å følge jentene, så synker det inn at dette er mer alvorlig enn som så!Anonymous poster hash: f9584...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #115 Del Skrevet 13. august 2015 Greit nok at de ikke er voksne, men når man er femten kan man faen ikke oppføre seg slik. De er noen forbanna idioter, og det mener jeg oppriktig. Ja, tenåringer finner på mye dumt, og det hender sikkert at man stikker et sted uten å gi lyd fra seg. Men dette er mye, mye drøyere og dummere enn det som er vanlig tenåringsopprør. Ikke virker det som om de skjønner en dritt av alvoret heller, ut fra det som ble lagt ut på Instagram. Anonymous poster hash: 5f701...c06 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #116 Del Skrevet 13. august 2015 Med andre ord er det mer som foregår i kulissene her. Noe tyder på at disse jentene aldri skulle fått lov til å reise i utgangspunktet. Men en annen ting som irriterer meg her er de som har valgt å følge jentene på instagram. Ta å trykk på UNFOLLOW med en eneste gang! Det er jo tydelig at antallet følgere bare fyrer opp under at det hele ikke var så farlig likevel. Det kommer tydelig fram under siste post i den åpne instagramkontoen til Ida. Altså, fortell folk at de skal slutte med å følge jentene, så synker det inn at dette er mer alvorlig enn som så!Anonymous poster hash: f9584...3b7 Hva for noe mer? Jeg tror det er svært mange tenåringsforeldre som har måttet true med barnevernet når de har ustyrlige ungdommer som ikke vil høre. Antakelig skulle de aldri fått reist nei, det er jo foreldrene som har gitt de muligheten til å gjøre dette. Men man trenger jo heller ikke være rakettforsker for å se hvilken type foreldre dette er, ref ukritisk deling på facebook og måten ting ble gjort på. Anonymous poster hash: a68ea...0ef 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #117 Del Skrevet 13. august 2015 Greit nok at de ikke er voksne, men når man er femten kan man faen ikke oppføre seg slik. De er noen forbanna idioter, og det mener jeg oppriktig. Ja, tenåringer finner på mye dumt, og det hender sikkert at man stikker et sted uten å gi lyd fra seg. Men dette er mye, mye drøyere og dummere enn det som er vanlig tenåringsopprør. Ikke virker det som om de skjønner en dritt av alvoret heller, ut fra det som ble lagt ut på Instagram.Anonymous poster hash: 5f701...c06 Helt korrekt. Det er ikke bare halve Norge som vet hva de har gjort. Flere millioner bor i Tyrkia, og ikke glem alle venner av venner. Det hele er så idiotisk at jeg har nektet meg selv å kommentere og følge jentene på ig. For jeg vet at jeg bare ville kjeftet og bidratt til uønsket oppmerksomhet. Jentene skal være klar over hvor forb.... heldige de er som ikke ligger misbrukte i en grøftekant, og at de er i live. Det beste vi kan gjøre nå, er å slutte å følge med på dem og la politi og barnevern i Norge ta seg av dette. For jeg vet at dette IKKE kommer til å bli oversett av norske myndigheter..Anonymous poster hash: f9584...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #118 Del Skrevet 13. august 2015 Hva for noe mer? Jeg tror det er svært mange tenåringsforeldre som har måttet true med barnevernet når de har ustyrlige ungdommer som ikke vil høre. Antakelig skulle de aldri fått reist nei, det er jo foreldrene som har gitt de muligheten til å gjøre dette. Men man trenger jo heller ikke være rakettforsker for å se hvilken type foreldre dette er, ref ukritisk deling på facebook og måten ting ble gjort på. Anonymous poster hash: a68ea...0ef Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra, men nei, det er ikke svært mange foreldre som må true med slikt.Anonymous poster hash: f9584...3b7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyher Skrevet 13. august 2015 #119 Del Skrevet 13. august 2015 Nå har det blitt lagt ut et nytt innlegg av hun ene mora. De trenger hjelp til å komme seg hjem visstnok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #120 Del Skrevet 13. august 2015 Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra, men nei, det er ikke svært mange foreldre som må true med slikt.Anonymous poster hash: f9584...3b7 Vanligvis lar man vel ungdom som er store nok til å bo alene få velge egne innetider i ferier også. Men hva skal man gjøre, når man er i Tyrkia og ikke er enige om regler? Enten gir man opp, eller man forsøker å true med konsekvenser. Det er ikke så mange valg, og jeg vil tro de som har prøvd alt da også forsøker trusler om barnevernet. Ser ikke noe rart i det når man ikke får ungdommene til å høre. Anonymous poster hash: a68ea...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå