Gå til innhold

2 15 år gamle jenter savnet i Alanya

Adelia

Anbefalte innlegg

Har lurt på det samme. Lar man barn gjøre som de vil i et muslimsk land?

Mora til Ida bor der nere, og Ida har vært der i 5 uker. Litt usikker hvor lenge Mia Emilie har vært der. Vanlig i sånne tilfeller å la barna dra på et kjøpesenter alene på dagtid..

Anonymous poster hash: b116a...378

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heike72

Mora til Ida bor der nere, og Ida har vært der i 5 uker. Litt usikker hvor lenge Mia Emilie har vært der. Vanlig i sånne tilfeller å la barna dra på et kjøpesenter alene på dagtid..Anonymous poster hash: b116a...378

De har begge dratt ned dit sammen og de drog sammen med mamma til Mia. Det er hun som bor der nede. Mamma til Ida har dratt ned nå etter at de ble savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av kontaktpersonene (usikker på om det er den ene moren) skriver det jo i kommentarfeltet. Men Silfen; Jeg orker ikke mer av deg, som jeg aldri gjør. Så vi får være enige om å være uenige. Ha en fin natt videre.

Anonymous poster hash: b00e1...f54

Nei, det er helt klart vanskelig å følge en logisk tankegang, det er jo tross alt ikke for alle. Men du klarer deg nok fint likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har begge dratt ned dit sammen og de drog sammen med mamma til Mia. Det er hun som bor der nede. Mamma til Ida har dratt ned nå etter at de ble savnet.

Å, da har jeg mistolka :-) regna med at det var Ida i og med det er hu som er aktiv på sosiale medier og det dukker opp mest bilder av

Anonymous poster hash: b116a...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har de i hvert fall blitt funnet - og bra er det. Blir spennende å se om vi får vite noe mer om dette stuntet. 

Anonymous poster hash: b4b13...512
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har de i hvert fall blitt funnet - og bra er det. Blir spennende å se om vi får vite noe mer om dette stuntet. 

Anonymous poster hash: b4b13...512

Jepp. Ikke det at jeg skjønner så mye men :P Kanskje noen andre kan oversette...

http://www.milliyet.com.tr/norvecli-kizlar-mersin-de-bulundu-gundem-2100852/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, nå har de i hvert fall blitt funnet - og bra er det. Blir spennende å se om vi får vite noe mer om dette stuntet.  Anonymous poster hash: b4b13...512

skulle tro det ble stille, men en av kontaktpersonene legger søren meg ut bilde av at de er funnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle tro det ble stille, men en av kontaktpersonene legger søren meg ut bilde av at de er funnet.

Hvor legger de ut bilder?

Uansett - bra de ble funnet, men pinlig hele greien. De har til og med farget håret svart for å ikke bli gjenkjent. Greit at tenåringer ikke pleier å være bestevenner med foreldrene sine, men dette er jo bare syk oppførsel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig! Hva i alle dager tenker foreldrene med? For at dette ikke skal forfølge dem ut i arbeidslivet så må de jo bytte navn. De vil alltid bli husket som de som stakk av og "oppførte seg som drittunger" som det slenges mot dem overalt. Og jada, det har de gjort, men det gjør mange tenåringer, man blir ikke outet på facebook for det.

Anonymous poster hash: a68ea...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig om de reiste alene.  Føler nesten jeg blir litt sint og trist på samme tid. 

Håper av hele mitt hjerte at de blir funnet/ kommer tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor legger de ut bilder?

Uansett - bra de ble funnet, men pinlig hele greien. De har til og med farget håret svart for å ikke bli gjenkjent. Greit at tenåringer ikke pleier å være bestevenner med foreldrene sine, men dette er jo bare syk oppførsel.

https://www.facebook.com/monica.k.bjeglerud

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig om de reiste alene.  Føler nesten jeg blir litt sint og trist på samme tid. 

Håper av hele mitt hjerte at de blir funnet/ kommer tilbake

De er funnet, mot sin vilje. I tillegg har kontaktpersonene lagt ut bilde av at de er "tatt". 

Det er med andre ord ikke en eneste person som tenker på personvernet til disse. Sjekk instagrammene dems, de er stappfulle av sinte kommentarer. Jeg kan ikke tenke meg engang hvordan det påvirker to femtenåringer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heike72

Godt de er funnet. Veldig godt for fortvilte foreldre. Hva jentene har gjort og hva som skjer videre har vel ikke vi andre så mye behov for å vite noe mer om.

Jeg hadde nok ikke valgt å dele så mye i sosiale medier hadde jeg vært foreldrene. Jentene ble tatt av lokalt politi der nede. Ikke sikkert det blir så enkelt å få visum ned dit igjen etter dette, men den konsekvensen har vel ikke 2 jenter på 15 år, ute på eventyr, tenkt så mye på.

Og for hundrede gang, jentene har ikke reist dit ned alene. De reiste med den ene jentas mor. Hun bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heike72

Jeg hadde slettet min Facebook og instagramkonto for en periode hadde jeg vært disse jentene, mødrene og hun andre som har vært med å lete. Og ikke gjort noe mer i forhold til media her i Norge. Kan være greit å fjerne seg litt fra sosiale medier en god stund etter dette. Mange som skriver mye stygt om dem og til dem. Mange påstander og mye "synsing" om mye rundt denne saken.

På tide alle de involverte får ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt de er funnet. Veldig godt for fortvilte foreldre. Hva jentene har gjort og hva som skjer videre har vel ikke vi andre så mye behov for å vite noe mer om.

Jeg hadde nok ikke valgt å dele så mye i sosiale medier hadde jeg vært foreldrene. Jentene ble tatt av lokalt politi der nede. Ikke sikkert det blir så enkelt å få visum ned dit igjen etter dette, men den konsekvensen har vel ikke 2 jenter på 15 år, ute på eventyr, tenkt så mye på.

Og for hundrede gang, jentene har ikke reist dit ned alene. De reiste med den ene jentas mor. Hun bor der.

Kan du ikke snakke for deg selv, istedet for å dra med deg alle. Jeg har iallefall et behov for å vite hva som har skjedd. Man har jo blitt ganske dratt inn i dette engasjementet og sitter med mange spørsmål. Om vi får vite noe er ikke sikkert. 

Anonymous poster hash: d98e0...5e3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke for deg selv, istedet for å dra med deg alle. Jeg har iallefall et behov for å vite hva som har skjedd. Man har jo blitt ganske dratt inn i dette engasjementet og sitter med mange spørsmål. Om vi får vite noe er ikke sikkert. 

Hva er det du trenger å vite? De stakk av, de ville være med kjærestene sine og så ikke konsekvensene som kom. Mødrene sin reaksjon gjorde at noen fryktet kidnapping o.l. mens det hele tiden var tydelig at de hadde stukket av og ikke ville bli funnt. Det er ikke akkurat noe mysterie hva som har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Heike72

Kan du ikke snakke for deg selv, istedet for å dra med deg alle. Jeg har iallefall et behov for å vite hva som har skjedd. Man har jo blitt ganske dratt inn i dette engasjementet og sitter med mange spørsmål. Om vi får vite noe er ikke sikkert.  Anonymous poster hash: d98e0...5e3

Jeg trenger ihvertfall ikke vite hva de har gjort og hvorfor. Mener det får være privat for de det gjelder, også for dems eget beste og tida videre framover. Vet vi ikke nok nå da? Hva mer trenger vi andre å vite? Mange nysgjerrige sjeler der ute tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ihvertfall ikke vite hva de har gjort og hvorfor. Mener det får være privat for de det gjelder, også for dems eget beste og tida videre framover. Vet vi ikke nok nå da? Hva mer trenger vi andre å vite? Mange nysgjerrige sjeler der ute tydeligvis.

Ja så snakk for deg selv da og ikke dra alle med deg under samme kam.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et behov faktisk..

Tror enkelte ville hatt godt av å trekke litt frisk luft og være litt sosial/skaffe seg noe å gjøre

Anonymous poster hash: b84ba...be1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så snakk for deg selv da og ikke dra alle med deg under samme kam.

Så forklar hva du mener du skal vite mer om da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...