AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #61 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) De er selvsagt savnet når de er under 18 år, og politiet kan så klart gjenforene de med foreldrene og få de ut av landet. Men de er ikke savnet med mistanke om noe kriminelt. Hadde de vært over 18 år kunne de gjort hva de ville så lenge de forholdt seg til tyrkiske lover. Anonymous poster hash: b00e1...f54 Privatpersoner kan ikke anholde dem. Hvorfor skal da "hele" Norge og Tyrkia vite om dette? To forelskede tenåringer i tenåringstrass gjør akkurat det mange andre tenåringer har gjort før dem, bare at dette ble verre fordi det var i Tyrkia. Trenger de virkelig å få dette brettet ut for så mange mennesker? Trenger de virkelig å se alle hatkommentarer de får på sosiale medier når folk mener de leker med politi og foreldrene? Jeg skjønner ikke at man vil utsette ungene sine for dette. Å bli en ufrivillig offentlig person i Norge på grunn av noe negativt vil jeg si er ganske farlig det og. Sånn instagrammene ser ut nå så er det mer kollektiv mobbing mot to femtenåringer. Og foreldrene stopper det ikke! Hvorfor skal da jentene ønske å komme hjem? Man får ikke gjort så mye annet enn å vente. Innlegg ryddet for sitat og svar til dette Nordvesta, mod. Anonymous poster hash: a68ea...0ef Endret 11. august 2015 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #62 Del Skrevet 11. august 2015 Rart at det siste bildet som er publisert er med en tekst på dårlig engelsk og mest sannsynlig av de tyrkiske guttene selv? Uansett...dette var bare komitragisk. Stakkars familie/venner til de to der... Anonymous poster hash: b84ba...be1 Hvorfor er det rart? Jeg sier ofte til venner som ber meg legge ut noe at "gjør det du". Synes ikke det er en merkelig ting å gjøre. Anonymous poster hash: a68ea...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #63 Del Skrevet 11. august 2015 Hvorfor er det rart? Jeg sier ofte til venner som ber meg legge ut noe at "gjør det du". Synes ikke det er en merkelig ting å gjøre. Anonymous poster hash: a68ea...0ef Nå er vel situasjonen litt annerledes her da Anonymous poster hash: d98e0...5e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. august 2015 #64 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg skjønner ikke hva du vil med dette svaret. Jeg prøvde bare å få frem at foreldrene har lagt ut savnetmeldingen i samarbeid med politiet, så det er ikke noe uoverveid med det fra foreldrene sin side. Jeg har heller ikke delt savnetmeldingen, jeg deler aldri noe. Men poenget var altså at savnetmeldingen er sendt ut i samarbeid med politi. Anonymous poster hash: b00e1...f54 Det vet faktisk verken du eller jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #65 Del Skrevet 11. august 2015 Rart at det siste bildet som er publisert er med en tekst på dårlig engelsk og mest sannsynlig av de tyrkiske guttene selv? Uansett...dette var bare komitragisk. Stakkars familie/venner til de to der... Anonymous poster hash: b84ba...be1 Jeg leser på kommentarene nå og slik jeg forstår det har visst han ene skrevet fra sin egen konto at det var han som hadde lagt det ut, det forklarer den dårlige engelsken da. Men så slettet han kommentarene. Jeg har rapportert mitt eget innlegg. Trodde som sagt dette var "fakta", jeg burde sjekket mye bedre. Privatpersoner kan ikke anholde dem. Hvorfor skal da "hele" Norge og Tyrkia vite om dette? To forelskede tenåringer i tenåringstrass gjør akkurat det mange andre tenåringer har gjort før dem, bare at dette ble verre fordi det var i Tyrkia. Trenger de virkelig å få dette brettet ut for så mange mennesker? Trenger de virkelig å se alle hatkommentarer de får på sosiale medier når folk mener de leker med politi og foreldrene? Jeg skjønner ikke at man vil utsette ungene sine for dette. Å bli en ufrivillig offentlig person i Norge på grunn av noe negativt vil jeg si er ganske farlig det og. Sånn instagrammene ser ut nå så er det mer kollektiv mobbing mot to femtenåringer. Og foreldrene stopper det ikke! Hvorfor skal da jentene ønske å komme hjem? Man får ikke gjort så mye annet enn å vente. Anonymous poster hash: a68ea...0ef Ja altså jeg er enig i at dette er kjipt for jentene nå altså, for all del. Jeg har heller ikke delt savnetmeldingen eller noe, slikt gjør jeg aldri. Men jeg følger med. Men det jeg ville frem til er bare at de er savnet, selv om de har stukket av frivillig fordi de er barn. Og privatpersoner kan ikke anholde dem nei, men man kan jo ringe til politiet og si at man har sett de, og evt følge etter de mens man har kontakt med politiet. Og jeg tenker at om jeg hadde sett de så hadde jeg forsøkt det jeg kunne for å få de med meg i en taxi til nærmeste politistasjon, om det så betydde at jeg måtte være litt streng. Men jeg hadde ikke brukt makt. Men hadde det vært min datter hadde jeg bare vært glad til om det var noen som fant dem og kastet dem i en taxi og fikk dem til nærmeste politistasjon, selv om det betydde at de måtte ta tak i jentene for å få de inn i taxien. Men det er nå bare min tanke om akkurat det. Anonymous poster hash: b00e1...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #66 Del Skrevet 11. august 2015 Det vet faktisk verken du eller jeg. En av kontaktpersonene (usikker på om det er den ene moren) skriver det jo i kommentarfeltet. Men Silfen; Jeg orker ikke mer av deg, som jeg aldri gjør. Så vi får være enige om å være uenige. Ha en fin natt videre. Anonymous poster hash: b00e1...f54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #67 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg leser på kommentarene nå og slik jeg forstår det har visst han ene skrevet fra sin egen konto at det var han som hadde lagt det ut, det forklarer den dårlige engelsken da. Men så slettet han kommentarene. Ja altså jeg er enig i at dette er kjipt for jentene nå altså, for all del. Jeg har heller ikke delt savnetmeldingen eller noe, slikt gjør jeg aldri. Men jeg følger med. Men det jeg ville frem til er bare at de er savnet, selv om de har stukket av frivillig fordi de er barn. Og privatpersoner kan ikke anholde dem nei, men man kan jo ringe til politiet og si at man har sett de, og evt følge etter de mens man har kontakt med politiet. Og jeg tenker at om jeg hadde sett de så hadde jeg forsøkt det jeg kunne for å få de med meg i en taxi til nærmeste politistasjon, om det så betydde at jeg måtte være litt streng. Men jeg hadde ikke brukt makt. Men hadde det vært min datter hadde jeg bare vært glad til om det var noen som fant dem og kastet dem i en taxi og fikk dem til nærmeste politistasjon, selv om det betydde at de måtte ta tak i jentene for å få de inn i taxien. Men det er nå bare min tanke om akkurat det. Anonymous poster hash: b00e1...f54 Ser jeg bommet på et komma som var ganske vesentlig i setningen. Det skulle stå: Men det jeg ville frem til er bare at de er savnet, selv om de har stukket av frivillig, fordi de er barn. Anonymous poster hash: b00e1...f54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 11. august 2015 #68 Del Skrevet 11. august 2015 Tråden ryddet for spekuleringer og svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 11. august 2015 #69 Del Skrevet 11. august 2015 Siden disse jentene ikke er etterlyst i media, så snakker vi her om frivillig eskapisme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #70 Del Skrevet 11. august 2015 Vet ikke om det er lov å legge ut men hva er instagrammen til jentene? Anonymous poster hash: 9d18f...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #71 Del Skrevet 11. august 2015 Vet ikke om det er lov å legge ut men hva er instagrammen til jentene? Anonymous poster hash: 9d18f...486 Bare å gå inn her og lese kommentarer og skjermbilder.. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153752625848132&set=a.10150172135438132.347707.748178131&type=1 Anonymous poster hash: a68ea...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutten Skrevet 12. august 2015 #72 Del Skrevet 12. august 2015 http://www.haberler.com/norvecli-anne-kizini-ve-arkadasini-ariyor-7588355-haberi/ Linken over er en film av den ene moren som etterlyser jentene på Tyrkisk tv(eller hva det er for noe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #73 Del Skrevet 12. august 2015 http://www.haberler.com/norvecli-anne-kizini-ve-arkadasini-ariyor-7588355-haberi/ Linken over er en film av den ene moren som etterlyser jentene på Tyrkisk tv(eller hva det er for noe) Kan du tyrkisk? Hva er det som står i teksten der? Anonymous poster hash: b00e1...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #74 Del Skrevet 12. august 2015 http://www.haberler.com/norvecli-anne-kizini-ve-arkadasini-ariyor-7588355-haberi/ Linken over er en film av den ene moren som etterlyser jentene på Tyrkisk tv(eller hva det er for noe) Dette er ikke den ene moren, dette er den tredje personen som er nevnt som kontaktperson, siden hun har vært i Tyrkia hele tiden. Ellers virker det bare rart nå, at jentene sa fra at de ikke ville tilbake fordi barnavernet skulle ta dem. Det må da være info her de ikke har kommet ut med, hele saken blir jo bare mer og mer merkelig. Anonymous poster hash: a68ea...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #75 Del Skrevet 12. august 2015 Ble litt usikker nå på om det er moren eller ikke.. Men det er ihvertfall henne som har det tyrkiske nummeret på "plakaten". Anonymous poster hash: a68ea...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 12. august 2015 #76 Del Skrevet 12. august 2015 Hadde det vært mine unger hadde jeg revnet! Jeg hadde reist ned å trålt gatene, og hadde jeg funnet dem hadde jeg dratt dem etter ørene. Fy søren altså. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 12. august 2015 #77 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Legg merke til at jeg vokste opp i et liberalt miljø (hippier som hadde penger og velstand...), og det var ikke i Norge. Jeg er i 40-årene nå, så dette var i steinalderen.Du skrev "jeg tror ikke dette er uvanlig" (altså stikke bort fra foreldrene over lengere tid). Om dette kun gjelder øvre middelklasse, ett sted i utlandet, hos hippier, i steinalderen forstår jeg ikke relevansen innlegget har til saken. Hvis du ikke mer det å stikke fra foreldrene, kortere perioder, når man er tenåring er relavtivt vanlig? Det er helt sikkert ikke uvanlig å gjøre litt opprør mot foreldrene, men de kan utsette seg for fare ved å vandre rundt på egenhånd. Så jeg forstår godt at foreldrene er bekymret. Endret 12. august 2015 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #78 Del Skrevet 12. august 2015 Det står at de er hos politiet nå, på siste insta-oppdateringen deres. Håper det ordner seg nå. Anonymous poster hash: b8662...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #79 Del Skrevet 12. august 2015 Synes det er helt ufordragelig å stikke av sånn. Hadde det vært mine unger skulle de fått mer juling enn mat.. Men usikker på hvor bra denne utlystningen på facebook har vært, her er det mye som må veies opp mot hverandre. Det er selvfølgelig farlig for to jenter på 15 år å være alene i et land som Tyrkia hvor kvinnesynet er så som så, og det er derfor viktig at de blir funnet. På en annen side er det disse to jentene har foretatt seg nå godt kjent på Gjøvik-Toten hvor de kommer fra. Utrolig mange venner og bekjente av meg som har delt det. Anonymous poster hash: b116a...378 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. august 2015 #80 Del Skrevet 12. august 2015 Hvilken mor slipper sin 15 år gamle datter løs i Tyrkia??? Det er det spørsmålet som står i hodet mitt. Anonymous poster hash: 9d35d...d96 Har lurt på det samme. Lar man barn gjøre som de vil i et muslimsk land? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå