Gå til innhold

ABB, onanert til tanken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Argumenterer du for at Breivik er velfungerende nå? 

Nei jeg tviler på at han har endret seg. Du forstår. Personlighetsforstyrrelser er ikke noe man kan behandle. Vi har ikke en gang medisiner som hjelper, om vi ikke doper dem ned.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg tviler på at han har endret seg. Du forstår. Personlighetsforstyrrelser er ikke noe man kan behandle. Vi har ikke en gang medisiner som hjelper, om vi ikke doper dem ned.

Beklager, jeg formulerte meg uklart. Jeg tror heller ikke han har forandret seg, men mener du at han var og er velfungerende? Siden du mener at han ikke er syk og at vi kan diskutere hvor velfungerende mennesker med hans diagnose er. 

Gjest Angry Man
Skrevet

Nei. Han har en dyssosial personlighetsforstyrrelse. Det er ingen psykisk sykdom.

Det defineres som en sykdom i ICD-10, som er det offisielle diagnosesystemet som brukes i norge.

Hvis du googler dyssosial personlighetsforstyrrelse vil du også se at ordet "Sykdom" brukes jevnt og trutt i både medisinske tidskrift og andre steder.

Skrevet

Det defineres som en sykdom i ICD-10, som er det offisielle diagnosesystemet som brukes i norge.

Hvis du googler dyssosial personlighetsforstyrrelse vil du også se at ordet "Sykdom" brukes jevnt og trutt i både medisinske tidskrift og andre steder.

Ikke sykdom, men lidelse. Men begrepet sykdom i psykiatrien misbrukes mye i litteraturen. Hadde ABB hatt en psykisk sykdom som paranoid schizofreni, som de to første psykiaterne konkluderte med. Så hadde han ikke blitt dømt til fengsel, men til tvungent psykisk helsevern.

Skrevet

Beklager, jeg formulerte meg uklart. Jeg tror heller ikke han har forandret seg, men mener du at han var og er velfungerende? Siden du mener at han ikke er syk og at vi kan diskutere hvor velfungerende mennesker med hans diagnose er. 

Jeg har i flere år jobbet med mennesker med ulike typer personlighetsforstyrrelser. Beklager å si det. Men mange av dem er en stor prøvelse og forholde seg til. Enkelte er mestre i og manipulere, splitte personal osv. Mens de også kan fremstå som engler. Men der er det viktig og ikke la seg lure.

Skrevet

Uff, NEI NEI NEI! Han er omtrent det siste mennesket i verden jeg ville fantasert om.

Hadde ikke tent på ham om jeg tilfeldigvis hadde møtt ham for 5 eller 10 år siden heller, før han begikk de grusomme handlingene. Han tiltaler meg ikke på noen som helst måte og jeg kan ikke tenke meg annet enn at han alltid må ha vært blottet for sjarm.

Og som andre her har påpekt: Han er neppe noe å skryte av i senga.

Anonymous poster hash: 4fea8...ad4

Skrevet

Det regnes ikke som en sykdom. Om du kan litt om de ulike personlighetsforstyrrelser. Så vet du at man kan diskutere hvor velfungerende de er.

Herregud, dyssosial personlighetsforrsyrrelse regnes som lidelser jo! Men ikke "syk" nok til at han ikke kan bli dømt. Ikke akkurat petter smart du.

Og tanken på ABB er til å spy av.

Anonymous poster hash: c7bb6...27c

Skrevet

Herregud, dyssosial personlighetsforrsyrrelse regnes som lidelser jo! Men ikke "syk" nok til at han ikke kan bli dømt. Ikke akkurat petter smart du.

Og tanken på ABB er til å spy av.

Anonymous poster hash: c7bb6...27c

Kunne vært lurt av deg å lese hva som har blitt sagt. Samt litt om denne diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...