Trampe Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #561 Del Skrevet 20. januar 2016 Vet dere hva som er det koseligste i hele verden? Å amme i badekaret. Rolig musikk, varmt vann, myk babyhud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 20. januar 2016 #562 Del Skrevet 20. januar 2016 Åh, fikk akutt behov for et badekar nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #563 Del Skrevet 21. januar 2016 Jaaa, badekar er kos. Bare spør Saltsild Jeg elsker å ha badekar. Ungene koste seg masse i karet da de var yngre, men nå foretrekker de å dusje. Vi har stort kar, så det er plass til både meg og mannen oppi der. Det er undervurdert det, å krype oppi badekaret sammen med mannen etter en lang arbeidsdag. Bobler og massasje og bare kos. Det er kjærestetiden sin det! Og nå er det så utrolig koselig å ha lillebror oppi sammen med oss. Lillebror hopper og plasker og sparker og storkoser seg mellom oss. Det utgjør en viss fare for pappaens edle deler Kanskje jeg skal kjøpe en susp. Badesusp, finnes det? På det nye badet (hvis det blir nytt bad da) så skal vi ha badekar. Helt klart. Selv om lillebror også blir stor og helst vil dusje, så kan jo jeg og mannen legge oss i badekaret og drikke vin og slappe av. Det tar mye plass, men badet er stort, så det går helt fint det. Jeg vil plukke fliser og innredning og badekar og dusj nååååååååå!!!!! *utålmodig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 21. januar 2016 #564 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg har badet med lillemann, men har aldri ammet i badekaret. Det tror jeg at jeg skal prøve i kveld! Vi har badekar her vi bor nå, men det er ikke badekar i det nye huset. Det er i grunn helt greit. Jeg ser at det hadde vært praktisk for spetakkelet, men jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har brukt det karet siden vi flyttet inn for 3 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #565 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg tenkte som deg, Nori, men så bare bestemte vi oss for å bruke det mer. Og det er jo så innmari deilig når man først kommer seg oppi! Ta med deg mannen og prøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 21. januar 2016 #566 Del Skrevet 21. januar 2016 De gangene jeg virkelig savner badekar er på denne tiden av året. Når høsten kommer og det er rått og kaldt ute er det ingenting som å senke kroppen ned i et badekar med deilig varmt vann Her er det dessverre ikke plass til det, og ikke tror jeg det hadde blitt brukt så ofte at det hadde vært verdt investeringen heller. Dessverre... Synes virkelig synd på dere når det gjelder huset! Vi har selv hatt mye utfordringer med nyetablert bolig. Masse slurv, skeive vegger, knirk i gulvet +++ Vi er også redd for at vi har betalt mye mer enn hva boligen er verdt og det er så utrolig bittert Holder fremdeles på med takstmann og krav for utbedring til selger.... Håper det ordner seg for dere og at dere får det dere har krav på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #567 Del Skrevet 21. januar 2016 Du har min fulle medfølelse, Sjela! Vi oppdaget feilen 5. oktober, og kravet til selger ble sendt 13. januar. Slike ting tar ENORMT med tid. Jeg holder på å bli smårar. Spesielt av å ikke vite om vi skal bo der eller ikke. Hvis vi hadde visst det, hadde vi bare fikset de groveste feilene, fått badet pusset opp og så flyttet inn, ikkesant. Sånn mens vi venter på bestemmelsen om erstatning. Meeeen så enkelt er det ikke. Jeg har dusjet mens lillebror turnet på badet. Musikk og ansiktspeeling og hårkur og leggshaving. Deilig! Nå lurer jeg på om jeg skal putte ham i vogna og tusle bort til mannen på jobb, så kan vi gå hjem sammen. Jeg trenger en tur ut, og det er ikke fullt så kaldt i dag. Noen få minus bare. Lillebror skal vel sove igjen snart, så det passer bra med når mannen kan stikke fra jobben. Mannen har sovet på storesøsters rom siden mandag, så jeg kjenner at jeg har kjærestebehov. Han trenger søvn når han skal på jobb, og jeg trenger å få sove uten at han snorker, men det er ensomt å sove alene... Kanskje vi skulle dra en tur til byen i dag. Det nye salongbordet er kommet, så da får vi hentet det. Bordet vi har er stort og veldig greit, jeg liker det godt, men det har skarpe metallbein og glassplate. Lite babyvennlig. Det nye er av tre, så han får ikke fullt så vondt når han dunker hodet borti. Vi får sette det gamle på en bod eller noe noen år, så kan vi ta det frem igjen når han slutter å dunke hodet borti alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #568 Del Skrevet 22. januar 2016 Bytur ble det. Vi fikk ikke hentet spisebordet, da. Prioriterte heller å ha med barnevogna. Og godt var det, for lillebror sov hele veien. Han sovnet i bilen, sov i vogna på kjøpesenteret, og sov i bilen på tur hjem. Det ble tre timers søvn det. Han våknet ca 18:15 da vi kom hjem, og var i strålende humør da han våknet. Blid og uthvilt. Han slukte ei hel skål grøt, og det har han ikke gjort på en uke. Hvert grøtmåltid har vært en kamp den siste tida. Han sovnet av seg selv i åttetida, fikk pupp 00:30 og 04:00, og sov til 07:00. Endelig Nå er det endelig helg. Mannen kommer hjem om noen timer. Jeg tror storebror skal være hjemme i helga. Han er egentlig hos pappaen, men han skulle visst jobbe. Han skulle gi beskjed om storebror skal komme hit eller ikke, men jeg har ikke hørt noe. Litt spent på om han kommer hjem fra skolen i dag eller ikke. Faren er ikke den beste til å planlegge, så jeg får vel ei melding etter han er kommet hjem, tenker jeg. Jeg er stuck hjemme uansett. Brøytesjåføren er sadistisk, og har lagt igjen verdens største brøytekant som rekker meg til midt på låret. Akkurat nå hadde det vært greit å ha en toåring som kan leke i en snøhaug mens mamma måker, menmen. Jeg og mannen får ta en del hver når han kommer hjem fra jobb. Burde måke plattingen også. For ikke å snakke om at vi burde dra til huset og måke verandaen der. Den er over garasjetaket, og jeg er redd for at det skal kollapse fullstendig når det blir mildvær i helga. Det har snødd en meter, det kommer til å veie mange tonn oppå der. Jeg må prøve å være litt effektiv i helga. Sette opp ei liste over what to do eller noe. Vi må få hentet spisebordet. Og laget middagsliste for neste uke, og handle inn. Dra til huset for å sjekke at alt står bra til. Måke unna all snøen. Og rydde i inngangspartiet, kjøre en del ting på søppelplassen. Vi har liksom bare satt ting dit når det skal kjøres vekk, så nå står det masse rot der. Og så selvsagt sove masse, spise snop og kose oss. Og vi skal få til kaffebaileys i badekaret. Blir ei bra helg, det? God helg til dere som måtte titte innom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. januar 2016 #569 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg merker at jeg er veldig misunnelig på badekaret deres! Og laaangt fra misunnelig på måkingen! Veier greit opp der jah! God helg til deg Trampe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. januar 2016 #570 Del Skrevet 22. januar 2016 Åh, så bra at han endelig sover som normalt igjen Virker som han har godt med sovehjerte og det passer jo veldig bra på en bysleng Ha en riktig så fin-fin helg Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. januar 2016 #571 Del Skrevet 22. januar 2016 Høres ut som en fin dag igår! Og at det kanskje blir en bra helg og. Fortjener det synes jeg. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #572 Del Skrevet 22. januar 2016 Ewww. Lillebror gulpa litt på teppet. Jeg gikk for å hente en klut, og da kom pus og slikket det i seg. Æsje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 22. januar 2016 #573 Del Skrevet 22. januar 2016 hoho katten vår og slikket på gulpet til frøkna. Nå gulper hun så sinnsykt mye da så katten fikk aldri i seg alt Pus syns det var meget godt da ... uuuusj! Håper dere får en fiiin helg og en skikkelig koselig badekardate :D Vi har også badekar men det er bare plass til en, men det er boblekar da, og jeg har brukt det ca 2 ganger Kanskje jeg skal snike meg en tur oppi i helgen så kan mannen passe mini.... Jeg har vert gressenke hele uken pga mannen har jobbet, jobbet og jobbet litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #574 Del Skrevet 23. januar 2016 Badekardate avlyst Jeg hadde helt glemt at mannen var invitert på hyttetur i helga. Vel, jeg hadde egentlig ikke glemt det, men jeg trodde han hadde meldt avbud. Vel, det hadde han ikke. Så i går begynte han å snakke om det, og ville at jeg skulle ta avgjørelsen for ham. Pøh, det får han gjøre selv. Han ville først se hvordan natta var, for han ville ikke dra om jeg var helt utslitt. Natta var helt ok den, så da dro han da. Jajaja, jeg vet at hvis jeg ville at han skulle være hjemme så burde jeg sagt det i stedet for å bli muggen etterpå. Han hadde ikke dratt hvis jeg hadde sagt at han skulle være hjemme. Han hadde nok ikke blitt sur for det heller. Men det er ikke min avgjørelse. Jeg skal ikke være den typen dame som nekter mannen sin å dra noen steder. Overhodet ikke. Han trenger å være sammen med noen andre enn meg også, jeg skjønner jo det. Bare for at jeg er stuck med baby på puppen er jo ikke han det, og han er tross alt hjemme med meg stort sett hele tida. Storebrors pappa slapp unna jobb i dag, så han kom og hentet storebror og dro til fjells med ham. Så her er vi da, jeg og pelsdotten og lillebror. Mutters alene. Jeg er litt sur, men det går over. Jeg skal amme litt, skifte litt og så trille på butikken for å kjøpe en dunge smågodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 23. januar 2016 #575 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg misliker i perioder at våre menn er så sabla frie til å gjøre ting! Hadde dødd for litt egentid vekk fra hjemmet! Håper du får kost deg litt alene med massevis av smågodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #576 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg skal kose meg jeg, malicious, for nå er jeg blid igjen Jeg hadde nemlig tidenes tur på butikken. Først: Det er fantastisk nydelig vær ute. Det snødde jo noe innmari i går og i forgårs, så det er masse snø og hvitt over alt. Det er helt vindstille, 0 grader og nyyyyydelig lys ute. Jeg hadde musikk på ørene og trillet i vei, og møtte to små jenter. Den ene går i klassen til storebror, og den andre tror jeg må være lillesøsteren hennes. Jeg smilte og hilste, og så kom det fra den minste "Åååh, hun var så PEN! Tror du hun er prinsesse?" Den eldste så dumt på henne og sa "Nei, hun er jo mammaen til storebror. Han går i klassen min." Så snudde hun seg etter meg, og jeg hørte henne si "Jeg tror ihvertfall ikke hun er prinsesse." Prinsesse Det var dagens det! Så tuslet prinsessen på butikken. Der traff jeg ei dame som jeg aldri har sett før. Hun kikka i vogna, og kunne ikke beskrive nok hvor nyyyyydelig hun syns lillebror er. "Han er det peneste barnet jeg NOEN GANG HAR SETT!!! Noe så VAKKERT! Og de ØYNENE!!!" Så traff jeg ei annen dame. Jeg har sett henne flere ganger før, men greide ikke helt å plassere henne. Hun kom bort til meg og sa "Du er lærer, ikkesant? Du var læreren til sønnen min *navn*. Jeg tenker på det hver gang jeg ser deg, og nå må jeg bare si det. Du gjorde en så fantastisk jobb med ham. Du er altså så flink. Jeg måtte bare si det." Jeg ble helt lamslått jeg. Hadde ikke forventa den, liksom. Sånne tilbakemeldinger er så gode å få! Lillebror sovna ikke før jeg var fem minutter unna hjemme, så nå fikk mor litt uventet egentid også. Og jeg kjøpte smågodt. Alt for mye smågodt. Og nøtter i løsvekt. Så nå skal jeg virkelig kose meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 23. januar 2016 #577 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg sitter også her og gumler smågodt mens mannen er sosial utenfor heimen Og - jeg er enig med den fremmede dama, øynene til lillebror er helt fantastiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 23. januar 2016 #578 Del Skrevet 23. januar 2016 Den 21.1.2016 at 9.13, Trampe skrev: Jaaa, badekar er kos. Bare spør Saltsild Når vi skal flytte så er mitt eneste krav at det er badekar (og nok soverom ) Og så koselig med såpass fine kommentarerer om lillebror og deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #579 Del Skrevet 23. januar 2016 Takktakk, miore Jeg må jo innrømme at det syns jeg også Det var veldig koselig, Saltsild. Det er så mange som har så innmari mange negative meninger om oss lærere, så det er godt å få sånne kommentarer av og til også Det er jaggu slitsomt å være alene med baby en hel dag. Han er blitt mye mer krevende nå som han er såpass mobil. Vi har lekt sammen i dag, ganske lenge faktisk. Vi triller ball til hverandre, og han triller den helt tydelig til meg og vil at jeg skal trille den tilbake. Så må han smake på den før han triller den tilbake til meg, sånn bare for å sjekke om den har endret smak siden han hadde den sist. Han har spist både middag og kveldsgrøt uten å protestere, og vi har tatt den badekardaten jeg hadde planlagt. Dog uten kaffebaileys Det er jo like koselig det da, litt mer plasking bare Jeg sitter og lurer på om jeg skal gå og legge meg. Har nettopp spist ostesmørbrød. Jeg kom nemlig på at jeg ikke har spist noe fornuftig siden jeg og storebror spiste frokost klokka ni i morges Inntaket av nøtter og smågodt har vel gjort at jeg ikke har vært spesielt sulten Jeg er trøtt kjenner jeg, og har vel ikke noen spesiell grunn til å være våken. Har nattevakt og tidligvakt i morgen åkkesom jeg. Kanskje jeg blir skikkelig fornøyd med meg selv i morgen hvis jeg legger meg tidlig i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #580 Del Skrevet 24. januar 2016 Enda ei god natt Lille sov fra 20 - 06 med pupping klokka to. Mor var råflink og la seg 21:30, og fikk dermed sove hele åtte timer i natt Riktignok med en ammepause midt i, så det ble ikke sammenhengende, men jeg har faktisk sovet ganske mye. Det er lenge siden det. Standarden er fire-fem timer totalt, med flere oppvåkninger. Det er skikkelig forskjell! Kanskje jeg har energi til å vaske hus i dag Nå er han stuptrøtt, men vil ikke sove mer. Bare turner på puppen. Jeg tror jeg skal sette meg i gyngestolen og håpe at han sovner der. Da kan jeg bare legge ham i senga. Vil ikke legge ham i vogna, for jeg vil også sove mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå