MissStiles Skrevet 14. januar 2016 #521 Del Skrevet 14. januar 2016 9 minutter siden, Trampe skrev: Jeg har en elg på verandaen Kult! Står den der enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #522 Del Skrevet 14. januar 2016 Den sto der ganske lenge. Jeg lå på soverommet og ammet, og hørte et bråk uten like på verandaen. Måtte kikke på klokka for å se om det var en av ungene som var kommet hjem og gått på verandaen, men det var det jo ikke. Lillebror sovnet, og jeg gikk i stua, og da sto det en stor elg på verandaen Den må ha stått der ei stund, for det bråkte ganske lenge mens jeg ammet. Men med en gang jeg kom på at jeg kanskje skulle filme den, så gikk den sin vei. Håper ikke ungene treffer den på skoleveien - eller at jeg og lillebror treffer den når vi skal ut på helsestasjonen senere. De trekker vel ned i bebyggelsen når det er så kaldt og hardt føre ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. januar 2016 #523 Del Skrevet 14. januar 2016 Elg på verandaen da gitt, det er eksotisk for oss "byjenter"! (Ok da, jeg er oppvokst i verdens minste fjellbygd med masse elg, men det er lite dyreliv på min bittelille balkong i fjerde etasje. ) Høres ut som om dere hadde en slitsom morgen. Heldigvis har vi ikke katt, et faremoment mindre når det er S som kommer i den fasen der. *prøveråtenkepositivt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. januar 2016 #524 Del Skrevet 14. januar 2016 Kult! Jeg hadde nærkontakt med en elg som barn. Den hadde forvillet seg inn i boligfeltet og løp rett forbi meg. Jeg skvatt jo veldig kan du tro, men visste råd. Jeg løp rett inn og ropte "pappa pappa, du må hente geværet" Savner å se elg og rådyr i hagen. Det er så koselig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 14. januar 2016 #525 Del Skrevet 14. januar 2016 😂 oi oi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. januar 2016 #526 Del Skrevet 14. januar 2016 Ble helt svett av å lese om morgenen din! Blir spennende å se når vi kommer så langt, men vi har 'heldigvis' verken peis eller katt, så det kan kanskje lette litt på kaoset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #527 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg syns elg er litt skummelt jeg Ihvertfall når den kommer OPP på plattingen liksom. Vi har småskog rett bak huset, den kan holde seg der i stedet. Eller aller helst i den store skogen. Der er man ihvertfall forberedt på å treffe elg! I går hadde vi seksmånederskontroll hos legen. Lille er jo helt perfekt han, så legen var kjapp og veldig fornøyd. Det eneste er at han ikke har gått så mye opp i vekt siden forrige kontroll. Han har nok å ta av, det er ingen fare på ferde, og han har ikke gått ned, men det betyr at jeg må fortsette med nattamminga en stund til. Jeg merker jo at han har behov for mat om natta. Han er helt desperat og suger seg fast på halsen min om jeg prøver å bare bysse litt i stedet. Han spiser alt han får smake på av mat, og ser ut til å like alt, men får ikke i seg nok. Grøt om kvelden går ned på høykant, men når han har spist i underkant av en halv porsjon kniper han igjen munnen og vil ikke ha mer. Middagsglass likeså. Han gaper og smatter og koser seg, men blir veldig fort mett. Dermed får han ikke i seg nok mat på dagen, og må ammes om natta. Jeg ammet i natt klokka ett, la ham tilbake i senga si og sovnet ganske fort etterpå. Så bråvåknet jeg fem på seks av at noen sugde seg fast på meg. Der lå han midt i dobbeltsenga og koste seg. Hvordan i huleste kom han seg dit?? Jeg må jo ha ammet en eller annen gang mellom ett og seks - hentet ham i senga hans og lagt ham på puppen, og så sovnet. Men jeg husker det altså ikke. Han hadde selvsagt bæsjet også, så jeg måtte stå opp, og så sov han bare en halvtime på første luren, så jeg fikk ikke sove mer. Nå sover han igjen, men ungene kommer hjem om 20 minutter, så det er liten vits å legge seg nå. Jeg må sove litt i ettermiddag tror jeg, ellers blir det tiiiiidlig kveld på meg... Jeg har vært på møte med sjefen i dag. Hun har ammet sine unger til de var to år, så hun er veldig pro-amming. Og hun har full forståelse for nattamming og trøtt Trampe. Så jeg fikk noe nedsatt undervisning, og full egendisp av all annen arbeidstid, så jeg kan gå hjem og sove eller amme eller gjøre hva jeg vil så lenge jeg underviser timene mine og gir beskjed om hvor jeg er. Veldig ok! Jeg er positivt overrasket over det, det må jeg si. Hun har jo makt til å holde meg på jobb mye mer enn som så, og bare gi meg en time om dagen til amming. Lærerne har nemlig ikke beregnet 7,5 time arbeidsdag, siden vi ikke er bundet til arbeidsplassen vår 7,5 time om dagen. Vi har mer enn 7,5 time totalt egentlig, men 2,5 time av tiden er ubundet og kan tilbringes hjemme for retting og planlegging og sånt. Dermed har jeg ikke krav på to timer ammefri om dagen. Egentlig kan hun flytte undervisningstimene mine slik at jeg må bruke kontortid til amming, og så ikke gi meg noe annet. Det hadde gitt meg uhyre hektiske dager, der jeg hadde vært nødt til å løpe hjem for å amme med en gang jeg ikke hadde undervisning, og så vært nødt til å ta igjen kontorarbeidet etter leggetid på ungene. Nå slipper jeg det. Grei sjef = fornøyd meg = jeg gjør "det lille ekstra" på jobb og er til stede ut over tida hvis jeg har overskudd til det i stedet for å benytte hver minste sjans til å dra hjem. Det er jo litt sånn at hvis man møter motstand hos sjefen gidder man liksom ikke å yte mer enn man får betalt for. Jeg får ei ok stilling også, ikke alt for belastende. Og jeg fikk bekreftelse på at jeg får starte på nytt til høsten med det alderstrinnet jeg ønsker. Så i bunn og grunn er jeg veldig fornøyd. Bare en måned igjen til permisjonen er over. Aldri mer permisjon. Nå skal jeg jobbe i 30 år til. TRETTI ÅR!!! Jeg må begynne å spille lotto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. januar 2016 #528 Del Skrevet 15. januar 2016 4 minutter siden, Trampe skrev: Jeg ammet i natt klokka ett, la ham tilbake i senga si og sovnet ganske fort etterpå. Så bråvåknet jeg fem på seks av at noen sugde seg fast på meg. Der lå han midt i dobbeltsenga og koste seg. Hvordan i huleste kom han seg dit?? Jeg må jo ha ammet en eller annen gang mellom ett og seks - hentet ham i senga hans og lagt ham på puppen, og så sovnet. Men jeg husker det altså ikke. Det der er jo egentlig helt genialt da, amme i søvne! Mer søvn på mor! Jeg har flere ganger sovnet når jeg ammer om natta og våknet av at hun suger et par timer etterpå. Da tenker jeg som regel at nå må hun da ha spist lenge nok, og titter på klokka og forventer at det er et kvarter siden vi begynte å amme. Og så viser det seg at vi nok har sovet et par timer begge to. Men har aldri klart å glemme at vi har begynt ammingen da! Så bra med fin sjef! Det tror jeg flere sjefer kunne lært av: gi det lille ekstra til dine ansatte, så får du det lille ekstra tilbake også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. januar 2016 #529 Del Skrevet 15. januar 2016 Spiller lotto - er redd det ikke ser ut til å gjøre noen forskjell Og jeg har ikke barn, så ingen permisjon, og trolig ikke barn i sikte heller. Burde bli minst 42 år sammenhengende det. Må forsikre meg om at lottokupongen ikke har utløpt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. januar 2016 #530 Del Skrevet 15. januar 2016 http://www.osloby.no/Oslo-politiet-advarer-mot-sint-elg-pa-villspor-i-byen-8320626.html Denne elgen må jo bare være på vei til leiligheten min, ref mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 16. januar 2016 #531 Del Skrevet 16. januar 2016 Søren, synes vinnerrekka i Lotto må gå inn snart! Det var ikke engang en lusen femtilapp i premie i dag Kan tenke meg du føler permisjonen har gått fort. Men godt du har en fin sjef som er flink med tilrettelegging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 16. januar 2016 #532 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg har vunnet 50 kroner i lotto engang. Telles det? Synes dere er så uheldige med huset! Får så vondt av dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #533 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har hatt den verste dagen noensinne. Den verste opplevelsen noensinne. Den sitter så sterkt fortsatt at jeg skjelver bare ved tanken. På fredag hadde vi det litt travelt da mannen var ferdig på jobb. Han kom hjem, og jeg hadde gjort klar ei handleliste som jeg bare skulle overlevere til han, så skulle han handle og vi lage taco. "Passer dere lillebror mens jeg går ned i to minutter, så han ikke går på hodet ned trappa?" "Jada" kommer det fra de to store i stua. Jeg går ned, og tretti sekunder senere kommer den verste lyden jeg noen gang har hørt. Lyden av et lite hode og en liten kropp som går dunk - dunk - dunk - dunk ned trappa. Jeg bykset bort til trappa og opp på avsatsen, mannen var hakk i hæl. Jeg røsket lillebror opp i armene mine, styrtet opp i stua, brølte til storesøsknene, og mannen fulgte etter. Livredd for at lillebror var skadet. "Dere skulle passe på han, jeg SA dere skulle passe på han, DERE SKULLE PASSE PÅ HAN!!!!!" Gud så redd jeg var. Livredd. Lillebror hylte som besatt, jeg hylte og mannen hylte. Så fikk jeg summet meg litt, bysset og roet ned en liten en som til slutt sluttet å gråte. Jeg la ham på gulvet, kledde av ham og fikk konstatert at armer og bein funker som de skal. Han blødde fra overleppa, men ellers kunne jeg ikke se noen synlige skader. Litt rød i hodebunnen kanskje. Så ringte jeg legevakta og forklarte situasjonen. De ville ha oss inn. Heldigvis var legevakta tom (det har jeg aldri opplevd før) og en lege kunne etter en kjapp titt si at dette hadde gått helt fint. Lillebror har et sår i munnen, en flik av gommen oppe er slått løs og er blitt hvit. Regner med det faller av av seg selv snart. Ellers er han ved godt mot. Blid og glad. En tapper, robust liten sak. Storebror har vært helt i sjokk. Han klandret seg selv tvert, og har hatt verdens svarteste samvittighet. Jeg føler meg som verdens dårligste mamma. Har sovet med ham tett inntil begge nettene etter det skjedde, og første natta sov jeg knapt. Hver gang jeg lukker øynene ser jeg den lille kroppen falle fra trinn til trinn. Lille nydelige vennen min, han er så forsvarsløs og liten og skjønn. Og det er min jobb å passe på han. Og han falt ned trappa. Han FALT NED TRAPPA for faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. januar 2016 #534 Del Skrevet 17. januar 2016 Huff, det høres aldeles forferdelig ut! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 17. januar 2016 #535 Del Skrevet 17. januar 2016 Oj! For en utrolig skremmende opplevelse. Stor klem til dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 17. januar 2016 #536 Del Skrevet 17. januar 2016 Stor klem til dere!! Håper du får sove godt etterhvert. Og så bra at det gikk kjapt på legevakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 17. januar 2016 #537 Del Skrevet 17. januar 2016 Stor klem sendes din vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. januar 2016 #538 Del Skrevet 17. januar 2016 Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 17. januar 2016 #539 Del Skrevet 17. januar 2016 Masse klemmer herfra også, så bra at det gikk bra! Lillebror er en liten tøffing. Hvis det kan være noen trøst gikk min lillebror på hodet ned trappa aller første gang han kom seg fremover på gulvet for egen maskin, og han er fremdeles sånn relativt oppegående 26 år senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 17. januar 2016 #540 Del Skrevet 17. januar 2016 Huff, for en ekkel opplevelse Godt det gikk bra med lillebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå