Gå til innhold

Modern Family

Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt komisk!!! :skratte:

Jeg fniser enda :ler:

Han har satt igjen barbermaskinen i skapet på badet også :overrasket: Greit nok, vi avtalte at han betalte oss ekstra for å slippe å vaske, men det sto ikke noe i kontrakten om dildorydding altså.

Prosjekt Pupp fortsetter. I går kveld satt jeg med puppen på varmeflaske i to timer, og masserte så godt jeg kunne. Så ammet jeg på den vonde sida da jeg la meg, og lot han ligge leeeenge. Vekket han innimellom, så han skulle få ut så mye som mulig. Da han var ferdig var klumpen borte :tommel:

Var litt spent i morges, men det er ikke vondt mer og klumpen er ikke kommet tilbake enda. Prosjekt Pupp er foreløpig en suksess! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker :blomst:

Men når man først har fått det en gang, kommer det lett tilbake. Jeg har et par ullinnlegg, som skal brukes dag og natt, og i kveld skal jeg strikke meg noen flere. Har babyullgarn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Lillebror er inne i en vrien periode, og vi er ganske slitne alle mann. Når han er våken på dagen er han skjønn og blid og god, men av en eller annen grunn har han sluttet å sovne ved puppen. Og det byr på problemer, spesielt om natta.

I går kveld sovnet han 20:00. Jeg la meg 23:30 (ufornuftig, jeg vet, men jeg måtte se Homeland) og han våknet for å spise 01:30. Det er helt normalt for ham det. Meeeen, han sovnet ikke igjen. Han lå og snurret og pratet og kavet.

03:00 sto jeg opp. Da begynte han å hyle etter å ha snurret i en og en halv time, så jeg tok ham med meg i gyngestolen i stua. Han ble illsint da han skjønte at vi ikke skulle stå opp, så han hylte rett i øret mitt i ti minutter. Så slapp han hodet ned på skuldra mi og roet seg ned. Da våknet pus til live, fant ut at dette var et perfekt tidspunkt å ville ut på, så han begynte å mjaue. Høyt. Jeg hysjet, babyen våknet og begynte å skrike igjen. Pus mjauet enda høyere. Jeg grep ei pute, kastet den mot katta, og ei dødelig fornærmet katt tuslet under bordet og la seg. Heldigvis ble han stille, i det minste. :sjenert:

Tålmoooooodigheeeeeet, kom til meg!!!

Plutselig ga lillebror opp, og sovnet. Jeg satt litt til, og 03:15 gikk jeg inn på soverommet for å legge ham. Da kjente jeg den umiskjennelige lukta av babybæsj. Seriøst..?? Jeg sto i et minutt og vurderte litt frem og tilbake. Han var jo sovnet. Jeg kunne jo bare legge meg. Få sove. Soooove... Om jeg lot han ligge, kunne han jo bli sår, og jeg ville da være nødt til å stå opp og skifte neste gang han våknet. Så jeg vekket ham og tok ham med på badet for bleieskift. Resultatet var en fantastisk blid baby, kjempefornøyd med å få komme opp.

03:30 var jeg tilbake i gyngestolen, til ville protester fra lillebror. Denne gangen ga han seg fort, og roet seg. Men det varte ikke lenge. Pus krøp frem fra gjemmestedet sitt, satte seg under gyngestolen denne gangen og klaget høylydt. Lillebror våknet og begynte å hyle, og jeg måtte balansere ham på skuldra, få åpnet verandadøra og sparket ut kattekreket. Hylingen fortsatte. Men heldigvis ga han seg, og et par minutter senere sov han søtt. 03:45 krøp jeg i seng.

06:00 var det påan igjen. Lillebror våknet med et hyl, og jeg la ham på puppen. Sulten var han ikke, så han ville ikke ha. Han lå igjen i senga mi og snurret og pratet. Jeg ga ham spøkelsesnattlyset (et sånt fra IKEA) og prøvde å lukke øynene litt til. Mannen sto opp da klokka nærmet seg sju, og kom inn til meg med lillebror da han dro på jobb klokka åtte. Da hadde han prøvd å få ham til å sove, uten hell. Jeg prøvde puppen igjen, og da tok han den, men ville fortsatt ikke sove. Igjen ble gyngestolen redningen, og 08:30 fikk jeg lagt ham. 10:30 våknet han igjen.

Jeg aner ikke hva det er som får han til å være våken om natta. Han har tydeligvis ikke lært forskjell på natt og dag, men dette har ikke vært noe problem tidligere. Og så sliten som man blir av det....! Hyppig nattamming er en ting, men når babyen ikke sovner etterpå blir jeg jo gal til slutt.

Nå har han endelig sovnet, etter enda en kamp. Ikke sulten, ikke vondt noen steder, men vil bare ikke sove. Han sloknet i vippestolen denne gangen, og jeg fikk lagt han over i vogga. Burde sovet jeg også, men jeg trenger litt egentid. Og jeg har ikke fått spist frokost enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vi sliter med noe av det samme. Har hatt våkentid på ca en time de siste nettene. Man blir fullstendig ødelagt og jeg tar meg selv i å bli sint på babyen. Føler meg konstant dritings og dement på grunn av søvnmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også at jeg blir utålmodig og sint, og det er jo ingen vits i det. Det blir jo ikke bedre av det, liksom. Det er jo bare å bite tennene sammen, men jeg syns han har holdt på slik lenge. Storebror spiste ofte, men sovnet alltid etterpå. Det er absolutt å foretrekke foran det her, altså.

Og så har jeg fått vondt i puppen igjen. Ingen klumper, men vondt på oversida av brystet, og lett rødhet der det er vondt. Argh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Spiser frokost nå :jepp:

Takk for klemmer og omtanke :kose:

Litt bedre natt i natt. Lille sov fra 2000 til 0330, det er langsovingen sin det! Så var han jo våken da :bond: men jeg sto ikke opp med ham, så til slutt lå jeg bare og strøk ham over ansiktet, og da slokna han! Så på klokka, da var den 0430. "Bare" en times våkentid, bedre enn i går... Så fikk han litt mer pupp 0600, før vi sto opp 0730. Kunne bedt mannen om å stå opp, men jeg var skikkelig sulten. Skal snart amme og legge meg litt igjen.

Vi har dåp i morgen! Har jeg husket alt tro? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei skikkelig fin natt på tirsdag. Lever på den enda, altså. Da sov han fra 20:00 til 07:00, og fikk mat bare to ganger.

*drømmer om slike netter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...