Beccy87 Skrevet 23. september 2015 #301 Del Skrevet 23. september 2015 Enig med Dyregod, takk for hjelpen og si du vil ha en rolig dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. september 2015 Forfatter #302 Del Skrevet 24. september 2015 Jeg sa ikke noe, bare krysset fingrene og håpet at hun ikke skulle komme i dag. Og det gjorde hun ikke Fikk sovet litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Har ikke gjort stort i huset i dag, og det vises. Det flyter over her. Men akkurat i dag orker jeg bare ikke. Fikk laget middag og handlet, da, så jeg har gjort noe. Jeg har en litt sånn lei-dag i dag. Er lei av søvnmangel og å aldri strekke til. Rydder og vasker og vasker klær konstant, prøver å lese og spille med ungene, prøver å legge meg tidlig, men alle dagene bare går og det er alltid så mye jeg burde ha gjort når jeg legger meg. Burde ha rydda mer, burde ha tatt enda en klesvask, burde ha lest et kapittel til, hatt kvalitetstid med mannen, spilt et brettspill til.... Sliten. Og nå er det amming igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. september 2015 Forfatter #303 Del Skrevet 25. september 2015 Lillebror er tre måneder i dag! Han er tydelig misfornøyd for tida. Sover dårligere, og sutrer mer. Han vil ikke ligge på rygg på gulvet, vil bare opp og se. Ruller som besatt, og blir liggende og stange fordi han ikke kommer noen vei. Han vil så mye, og får ikke til. Ikke lett å være liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 25. september 2015 #304 Del Skrevet 25. september 2015 3 måneder! Hvordan sover de når rullingen er begynt? Jeg tenker på om de ruller over på magen i løpet av natten, er det plutselig greit det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. september 2015 Forfatter #305 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg er litt nervøs for det, ja. Vil helst ha han i min seng om natta, for å kontrollere hvordan han ligger. Til nå lager han en spesiell lyd når han ruller, han anstrenger seg litt, så jeg tror jeg ville våkna om han prøvde. Men han får så langt ikke til å rulle i senga, han ligger fortsatt i babynest. Men han ligger stort sett på siden og sover, så han kan jo tippe over. Det jeg er mest nervøs for, er at han skal rulle ut av senga mi og falle i gulvet. Han kan ikke ligge i midten, for mannen sover tungt og urolig, så han kan få en albue i hodet. Jeg har fått meg noen kilevinker i søvne Jeg tror jeg må flytte sprinkelsenga inntil dobbeltsenga snart, for å unngå at han ruller ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. september 2015 Forfatter #306 Del Skrevet 25. september 2015 Og det er kun greit at de sover på magen når de er så gamle at de selv kan rulle over på rygg igjen. Lillebror rullet jo fra rygg til mage da han akkurat var fylt to måneder, så det er alt for tidlig å sove på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 25. september 2015 #307 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg sa ikke noe, bare krysset fingrene og håpet at hun ikke skulle komme i dag. Og det gjorde hun ikke Fikk sovet litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Har ikke gjort stort i huset i dag, og det vises. Det flyter over her. Men akkurat i dag orker jeg bare ikke. Fikk laget middag og handlet, da, så jeg har gjort noe. Jeg har en litt sånn lei-dag i dag. Er lei av søvnmangel og å aldri strekke til. Rydder og vasker og vasker klær konstant, prøver å lese og spille med ungene, prøver å legge meg tidlig, men alle dagene bare går og det er alltid så mye jeg burde ha gjort når jeg legger meg. Burde ha rydda mer, burde ha tatt enda en klesvask, burde ha lest et kapittel til, hatt kvalitetstid med mannen, spilt et brettspill til.... Sliten. Og nå er det amming igjen. En klem til deg Jeg forstår så godt hvordan du har det for sånn føler jeg det sikkert 50 % av tiden selv. Jeg har latt vær å gjøre noe hjemme idag pga syk lillesøster og der ser ikke ut her og det ble pølse til middag... Nå er det sikkert verre for deg som har pakking og flytting oppi det hele. Det blir litt sånn kaosfølelse. Men det er faktisk lov å ta enkle løsninger iblant og det er lov til å la det flyte på sånne dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. september 2015 Forfatter #308 Del Skrevet 27. september 2015 Takk for det, Dyregod. Vi er på besøk hos mamma. Lillebror la seg 1930, og sov til 0015. Da fikk han mat, og sovnet fort igjen etterpå. Så var han våken fra 0200 - 0330, og våknet igjen 0500 og er fortsatt våken. Nå er klokka snart 0600. Jeg klikker snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. september 2015 Forfatter #309 Del Skrevet 27. september 2015 Hvem i svarte tok babyen min som sov nesten hele natta og ga meg denne her i stedet??? Han gråter ikke. Han har ikke vondt noen steder. Hadde han hatt det, så hadde jeg jo trøstet og syns synd på ham, og kunnet satt egne søvnbehov til side for å trøste lille. Neida. Han SMILER. Han er bare våken. Han er blid og fornøyd, og bare vil ikke sove. Ikke har han luft i magen, ikke må han bæsje, ikke er han sulten. Nå har jeg flytta meg til badet i samme etasje som soverommet. Må jo prøve å ikke vekke resten av huset. De andre sover i en annen etasje. Han har rullet over på magen, og har snurret rundt sin egen akse to ganger. Prøver å komme seg opp på alle fire, men er ikke sterk nok i armene. Burde vært stolt jeg nå, har snart mobil baby. Han er utrolig sterk i kroppen. Og så betrakter han meg i stillhet. Han aner at noe ikke er helt som det pleier, det er tydelig. Mamma ler og tuller ikke slik hun pleier å gjøre om morgenen. Nei, mamma gjør ikke det. Mamma har mest lyst til å brøle høyt, men gjør heldigvis ikke det heller. Men om ikke dette krapylet sovner igjen snart, kommer gråting og sammenbrudd til å stå høyt opp på to-do-lista mi, det er ihvertfall sikkert. Nå er han på god vei på tredje runden. Kanskje han blir trøtt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 27. september 2015 #310 Del Skrevet 27. september 2015 Håper du fikk sove litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. september 2015 #311 Del Skrevet 27. september 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. september 2015 Forfatter #312 Del Skrevet 27. september 2015 Ja, fikk litt søvn. Sov fra 8 - 10. Så i natt har jeg altså sovet fra 0030 - 0200, fra 0400 - 0500 og fra 0800 - 1000. Hipp hurra....? Dette her må jo snu snart. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Det legger en skikkelig demper på absolutt alt. Nå er vi kommet hjem. Burde ha hatt litt kvalitetstid med mannen i kveld, men jeg må sove.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. september 2015 #313 Del Skrevet 27. september 2015 Kan ikke mannen din ta en natt? Det gjør vi her i veldig krevende perioder. Ja, han skal på jobb, men man klarer en natt ned lite søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. september 2015 Forfatter #314 Del Skrevet 27. september 2015 Joda, det kan han sikkert. Men her vi bor nå har vi soverommet vårt rett ved stua, og jeg sover lett, så jeg får ikke sove uansett da. Da blir jeg bare liggende og irritere meg uansett, fordi jeg hører dem og ikke får sove. Da er det bedre å gjøre det selv. Han sover tungt, så han greier å sove igjennom det meste om natta. Jeg holdes våken av knirkinga fra gyngestolen i stua, jeg. Gleder meg til nytt hus, der soverommet vårt er langt fra stua!!! Da skal mannen få stå opp da. Gjett om. I natt var jeg hos mamma, uten at mannen var med. Ellers hadde jeg bedt ham om å trø til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. september 2015 #315 Del Skrevet 27. september 2015 Ja, hvis du ikke får sove uansett er det jo poengløst. Her slet jeg med det samme, men i det siste har jeg vært så utslitt at jeg har kunnet sove gjennom hva som helst. Håper natten blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. september 2015 Forfatter #316 Del Skrevet 28. september 2015 Natten var litt bedre. Ofte våken, men sovnet igjen like fort. Litt klaging og pressing en time tidlig på morgenen, men ikke verre enn at han sov innimellom når han fikk ligge med hodet oppå puppen og bli strøket på ryggen. Puppen funker som hodepute også Vi har vært på helsestasjonen i dag. Tremånederskontroll. Han er stor og sterk og flott, og taklet vaksinene helt fint. Pappaen var med og fikset det der, så jeg kunne søke tilflukt et annet sted. Fikser ikke vaksiner, altså. Jeg kjenner ei av helsesøstrene der, så jeg søkte tilflukt på kontoret hennes da det var vaksinetid. Lille har ikke reagert nevneverdig så langt, så jeg håper han slipper unna. I morgen skal vi signere lånepapirer i banken. Mannen har vært rå i dag, altså. Vi må jo ha mellomfinansiering, og han fiksa en deal med en bankfyr da vi kjøpte huset. Han skulle strekke lånet max, og gi oss avdragsfrihet på mellomfinansieringslånet. Vi betaler jo to steder helt til vi får solgt, ikkesant. Vi fikk papirene i posten til signering i helga, og her har fyren gitt oss en mye dårligere avtale enn avtalt muntlig. Ingen avdragsfrihet, og totalt må vi da ut med 30 000 i mnd på begge lånene... Det er ikke aktuelt altså. Det var visst noen nye regler som gjorde at vi ikke kunne få lånet til de betingelsene vi var lovet. På telefonen ba han oss om å dra i banken og signere de nye papirene uansett, så kunne vi fikse detaljene senere. As if. Mannen var steinhard og truet med å bytte bank, nektet å signere og ga ham ut arbeidsdagen på å fikse dette. Jaggu fikk vi en enda bedre rente, og avdragsfriheten vi var lovet Tøft. Jeg hadde sikkert gitt meg og betalt i dyre dommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 28. september 2015 #317 Del Skrevet 28. september 2015 Joda, det kan han sikkert. Men her vi bor nå har vi soverommet vårt rett ved stua, og jeg sover lett, så jeg får ikke sove uansett da. Da blir jeg bare liggende og irritere meg uansett, fordi jeg hører dem og ikke får sove. Da er det bedre å gjøre det selv. Han sover tungt, så han greier å sove igjennom det meste om natta. Jeg holdes våken av knirkinga fra gyngestolen i stua, jeg. Sånn er det hos oss og. Irriterende!! Håper det blir bedre i det nye huset her og. Hurra for flinke mannen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 29. september 2015 #318 Del Skrevet 29. september 2015 Lillebror er tre måneder i dag! Han er tydelig misfornøyd for tida. Sover dårligere, og sutrer mer. Han vil ikke ligge på rygg på gulvet, vil bare opp og se. Ruller som besatt, og blir liggende og stange fordi han ikke kommer noen vei. Han vil så mye, og får ikke til. Ikke lett å være liten! Kjenner virkelig igjen dette hos tulla mi også nå - de er jo like gamle. Når hun ligger på magen er hun bare vanvittig frustrert nå om dagen - hun vil så gjerne opp og frem men får ikke til. Sparker som besatt med bena og prøver å dra seg bortover teppet sitt, men den lille kroppen er ikke sterk nok enda. Så da blir det klaging og stønning. Før ville hun ofte rulle over på rygg, men nå er det i alle fall ikke noe gøy - da ser man jo ingenting. Hun har også gått fra å våkne stort sett én, kanskje to ganger om natten til gjerne fire-fem oppvåkninger. Frustrerende! Våkner hun fire eller senere er det dessuten ikke snakk om å skulle sove igjen, da mener hun det er morgen og ny dag. Smørblid baby og pottesur mor som står opp fire blir resultatet, og et par timer før leggetid er hun så trøtt at hun ikke klarer å gjøre stort annet enn å sutre - helt håpløst. Blir bra når dere får huset, så du kan få deg en ordentlig god natt i ny og ne Du kan jo foreslå for mannen at han tar en av helgenettene på fast basis, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 30. september 2015 Forfatter #319 Del Skrevet 30. september 2015 Ingen reaksjon på vaksinen Og to rimelig ok netter på rad! Og vi overtar huset i morgen Og vi har fått en fin takst på leiligheten Og jeg har fått sove en ekstra time på morgenen, mannen tok lille før han dro på jobb Og jeg har fått en morgenstund med tekoppen min under pleddet mens lille sov første luren sin Finfin start på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 30. september 2015 Forfatter #320 Del Skrevet 30. september 2015 Miore: ja, det er en god ide. Lurt å fordele helga, ihvertfall når jeg slutter å amme om natta. Pappapuppen duger liksom ikke like bra som mammapuppen Enn så lenge må jeg nok ta nettene selv, så får pappaen trø til når han ikke er på jobb. Håper det snur snart hos dere også, selv om det er greit å høre at det ikke bare er her det er litt vrient for tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå