Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #321 Del Skrevet 26. februar 2016 22 timer siden, Daiquiry skrev: Det jeg syns er trist at Kristine kun legger ut bilder av pels, sminke, "duckface" bilder med venninner. Hun kunne ha brukt populariteten sin til noe viktig, som f.eks motstand mot pels, motstand mot kroppspress, sminke osv.... Pels? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 26. februar 2016 #322 Del Skrevet 26. februar 2016 Så lenge pelsindustrien utsetter dyr for ulidelige lidelser forstår jeg ikke at mennesker bruker pels. Hun bruker mye pels, dessverre. Hun kunne brukt bloggen sin til mere nyttige formål enn å kun legge ut bilder om en livsstil som få er forunt. Hun kunne gått foran som et godt forbilde syns jeg. Og det gjør hun ikke ved å kun legge ut bilder av seg selv med dyre merkeklær, vesker og pels. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristanna Skrevet 26. februar 2016 #323 Del Skrevet 26. februar 2016 3 minutter siden, Daiquiry skrev: Så lenge pelsindustrien utsetter dyr for ulidelige lidelser forstår jeg ikke at mennesker bruker pels. Hun bruker mye pels, dessverre. Hun kunne brukt bloggen sin til mere nyttige formål enn å kun legge ut bilder om en livsstil som få er forunt. Hun kunne gått foran som et godt forbilde syns jeg. Og det gjør hun ikke ved å kun legge ut bilder av seg selv med dyre merkeklær, vesker og pels. helt enig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #324 Del Skrevet 26. februar 2016 Men er den pelsen ekte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 26. februar 2016 #325 Del Skrevet 26. februar 2016 Jepp! Dessverre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2016 #326 Del Skrevet 7. mai 2016 Vi dreper kyr for kjøtt, ser ikke forskjellen på å drepe fyr for pels. Særlig ikke på vår side av kloden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiaraMai Skrevet 9. mai 2016 #327 Del Skrevet 9. mai 2016 Den 7. mai 2016 at 20.39, O.G. skrev: Vi dreper kyr for kjøtt, ser ikke forskjellen på å drepe fyr for pels. Særlig ikke på vår side av kloden. Er du virkelig så lite opplyst når det kommer til pels industrien? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. mai 2016 #328 Del Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, TiaraMai skrev: Er du virkelig så lite opplyst når det kommer til pels industrien? Nei, men det er et valg mellom onder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 11. mai 2016 #329 Del Skrevet 11. mai 2016 Den 9.5.2016 at 16.44, O.G. skrev: Nei, men det er et valg mellom onder. Det synes jeg virkelig ikke. Pels er faktisk ikke noen man må ha. Det er noe man velger å bruke. Pels er ikke kjøtt. Dyrene pelsen kommer fra brukes ikke til mat for mennesker. De eksisterer kun for at de skal ligge rundt skuldrene på ei eller annen rik kjærring etter de er døde. Det er ikke et valg mellom to onder. Kjøtt og pels kan ikke sammenlignes. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2016 #330 Del Skrevet 12. mai 2016 12 timer siden, Blå politibil skrev: Det synes jeg virkelig ikke. Pels er faktisk ikke noen man må ha. Det er noe man velger å bruke. Pels er ikke kjøtt. Dyrene pelsen kommer fra brukes ikke til mat for mennesker. De eksisterer kun for at de skal ligge rundt skuldrene på ei eller annen rik kjærring etter de er døde. Det er ikke et valg mellom to onder. Kjøtt og pels kan ikke sammenlignes. Du glemmer glatt at vi bor i et veldig kaldt land, så pelsbruk har en funksjon her. Og mange flere enn rike kjerringer eier pels her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 12. mai 2016 #331 Del Skrevet 12. mai 2016 15 minutter siden, O.G. skrev: Du glemmer glatt at vi bor i et veldig kaldt land, så pelsbruk har en funksjon her. Og mange flere enn rike kjerringer eier pels her. Så lenge man ikke løper rundt på Finnmarksvidda i -40 så synes jeg ikke pels er noen nødvendighet i Norge. Vi har så mange andre materialer som er like god om ikke bedre å bruke. Er fullstendig klar over at det ikke kun er rikmannsfruer som benytter pels. Men de siste årene har det heldigvis blitt færre og færre som bruker det. Men ærlig talt O.G tror du virkelig at Kristine bruker pels fordi det er så kaldt i Norge? Stemmer heller for at hun bruker det for at det er et statussymbol (for noen). 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2016 #332 Del Skrevet 12. mai 2016 4 timer siden, Blå politibil skrev: Så lenge man ikke løper rundt på Finnmarksvidda i -40 så synes jeg ikke pels er noen nødvendighet i Norge. Vi har så mange andre materialer som er like god om ikke bedre å bruke. Er fullstendig klar over at det ikke kun er rikmannsfruer som benytter pels. Men de siste årene har det heldigvis blitt færre og færre som bruker det. Men ærlig talt O.G tror du virkelig at Kristine bruker pels fordi det er så kaldt i Norge? Stemmer heller for at hun bruker det for at det er et statussymbol (for noen). Jeg tror ingenting om Kristines pelsbruk fordi det der har jeg ingen verdens ting med. Hvordan kan jeg dømme henne og andre som bruker pels når jeg eter kjøtt og gir blanke i om kosmetikkmerker tester på dyr? Vi menneskene bruker dyr for eget forgodtbefinnende og jeg synes ikke det ene er noe verre enn det andre, sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 13. mai 2016 #333 Del Skrevet 13. mai 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå politibil Skrevet 13. mai 2016 #334 Del Skrevet 13. mai 2016 21 timer siden, O.G. skrev: Jeg tror ingenting om Kristines pelsbruk fordi det der har jeg ingen verdens ting med. Hvordan kan jeg dømme henne og andre som bruker pels når jeg eter kjøtt og gir blanke i om kosmetikkmerker tester på dyr? Vi menneskene bruker dyr for eget forgodtbefinnende og jeg synes ikke det ene er noe verre enn det andre, sånn sett. Da får vi være enige om at vi er veldig uenige her da. For i min verden er det stor forskjell på å holde dyr kun for at man skal ta livet av de for å bruke pelsen deres uetisk. Det samme gjelder forøvrig forsøksdyr i kosmetikkindustrien når man har metoder for å teste de uten dyr. Bruk av konk out mus etc i legemiddelindustrien ser jeg på som et nødvendig onde. Kjøtt spiser jeg med god samvittighet. Men kommer aldri til å slenge en pels rundt skuldrene mine og jeg dømmer faktisk folk som lar dyr leve kun for at de en dag skal bruke pelsen deres. Iallefall når mange av disse dyrene lever et uverdig liv eller når metodene for å fange dyrene er uetiske. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 13. mai 2016 #335 Del Skrevet 13. mai 2016 Den 11.5.2016 at 22.02, Blå politibil skrev: Det synes jeg virkelig ikke. Pels er faktisk ikke noen man må ha. Det er noe man velger å bruke. Pels er ikke kjøtt. Dyrene pelsen kommer fra brukes ikke til mat for mennesker. De eksisterer kun for at de skal ligge rundt skuldrene på ei eller annen rik kjærring etter de er døde. Det er ikke et valg mellom to onder. Kjøtt og pels kan ikke sammenlignes. Kjøtt må man heller ikke ha, er ikke sunt! Finnes mer protein i diverse grønnsaker enn kjøtt. Forbruket av kjøtt er enormt i vesten, og det blir masseprodusert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjoppa Skrevet 13. mai 2016 #336 Del Skrevet 13. mai 2016 8 minutter siden, jentefranorge skrev: Kjøtt må man heller ikke ha, er ikke sunt! Finnes mer protein i diverse grønnsaker enn kjøtt. Forbruket av kjøtt er enormt i vesten, og det blir masseprodusert. Hvilke grønnsaker inneholder mer protein enn 100g kjøtt (fra ett valgfritt dyr!) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. mai 2016 #337 Del Skrevet 13. mai 2016 10 minutter siden, jentefranorge skrev: Kjøtt må man heller ikke ha, er ikke sunt! Finnes mer protein i diverse grønnsaker enn kjøtt. Forbruket av kjøtt er enormt i vesten, og det blir masseprodusert. Å gå total veggis kan være skummelt hvis man ikke har skikkelig kunskap om hvor proteinet skal komme fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 14. juli 2016 #338 Del Skrevet 14. juli 2016 Den 24. februar 2016 at 0.03, frk91 skrev: Hvorfor skulle hun ha blitt motstander av pels når hun viser tydelig at hun ikke er det? Noen liker pels, thats life. Enig! Sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være :-) folk er forskjellig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 14. juli 2016 #339 Del Skrevet 14. juli 2016 Den Friday, May 13, 2016 at 14.31, jentefranorge skrev: Finnes mer protein i diverse grønnsaker enn kjøtt. Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. juli 2016 #340 Del Skrevet 16. juli 2016 Den 12.5.2016 at 10.42, O.G. skrev: Du glemmer glatt at vi bor i et veldig kaldt land, så pelsbruk har en funksjon her. Og mange flere enn rike kjerringer eier pels her. Egentlig har man ikke bruk for pels, da det finnes andre og ofte bedre produkter i tillegg til at gjennomsnitts-temperaturen øker på kloden vår 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg