Gå til innhold

Jeg eksploderte på stesønn i dag!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo noe guttens far og mor må drøfte og finne løsninger på.

Fars kjæreste bør innordne seg etter foreldrenes konklusjon.

Anonymous poster hash: dd718...cb4

Guttens mor bor jo ikke der....og problemet har ikke noe med henne å gjøre.

Anonymous poster hash: 0de73...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både du og stesønnen din bør oppføre dere som dere er eldre enn to år

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en slem kjæreste av barnets far!

Du høres ut som en veldig bitter person.

Anonymous poster hash: 81a67...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte det som et utgangspunkt, at en mann/far er oppegående, så lenge det motsatte ikke er sagt;-)

Her virker det opplagt at barnas far er en tafatt gutt som holder seg unna konflikter.

AnonymBruker
Skrevet

Sett dere ned du og far og finn ut hvilke kamper dere skal ta og hvordan. Så gjennomfører dere det konsekvent. Han kan ikke oppføre seg som et småbarn når han er 5 år. Å hyle og slå for han ikke alltid får viljen er ikke Ok.

Ts her! Vi har prøvd dette men det sklir ut hele tiden, far orker ikke ta kampene. Han er sliten. Tror nok det blir familievernkontoret på oss..vi får ta med stesønn så kan han få si noe om han vil også. Vi ga han en ny sjanse i dag. Jeg sa unskyld "Pål" for at jeg ble så sint i går, jeg fikk så vondt i ørene mine når du skrek sånn, men det var ikke rett av meg å skrike og kjefte på deg for det. Jeg koblet til spillet igjen og vi spilte. Men far og jeg sa til han at når far sier at de skal ut så må han legge fra seg spillet, han var enig. Det kom til å legge fra seg spillet og da startet bråket igjen. Far ga etter og jeg gikk ut av rommet! Sånn gikk det 😁

AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Vi har prøvd dette men det sklir ut hele tiden, far orker ikke ta kampene. Han er sliten. Tror nok det blir familievernkontoret på oss..vi får ta med stesønn så kan han få si noe om han vil også. 

Haha, må tuller du vel??

Anonymous poster hash: f7547...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, må tuller du vel??

Tenker du med familievernkontoret eller å ta med stesønn?

AnonymBruker
Skrevet

Haha, må tuller du vel??

AnonymBruker
Skrevet

Nei tuller ikke! De har egene timer for en hel familie også! Til og med barn i den alderen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får så vondt av alle disse stebarna som må lide under stemors bitterhet, sjalusi og eiertrang.

Anonymous poster hash: 3a032...393
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en sløv konfliktsky dott av en "mann" som ikke har energi nok til å oppdra sine egne unger engang!!

Anonymous poster hash: 35141...41e

• Liker 2
Skrevet

Jeg får så vondt av alle disse stebarna som må lide under stemors bitterhet, sjalusi og eiertrang.

Hvor i dette innlegget får du det inntrykket av stemor?

Heller stakkars barn med fedre som ikke tør å sette grenser sånn at barnet blir forvirret.

• Liker 5
Skrevet

I alle dager... I dette tilfellet prøver jo stemoren å ordne opp det beste hun kan.

• Liker 2
Skrevet

Nei tuller ikke! De har egene timer for en hel familie også! Til og med barn i den alderen!

Familievernkontoret fungerer for hele familier med problemer av alle slag ja??!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så matt av sjalu og bitre mødre.

Anonymous poster hash: 91bcf...871

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kun lest HI, men du virker som en god stemor som vil stesønnen din det beste. Håper alt ordner seg:)

Anonymous poster hash: c4435...3df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Vi har prøvd dette men det sklir ut hele tiden, far orker ikke ta kampene. Han er sliten. Tror nok det blir familievernkontoret på oss..vi får ta med stesønn så kan han få si noe om han vil også. Vi ga han en ny sjanse i dag. Jeg sa unskyld "Pål" for at jeg ble så sint i går, jeg fikk så vondt i ørene mine når du skrek sånn, men det var ikke rett av meg å skrike og kjefte på deg for det. Jeg koblet til spillet igjen og vi spilte. Men far og jeg sa til han at når far sier at de skal ut så må han legge fra seg spillet, han var enig. Det kom til å legge fra seg spillet og da startet bråket igjen. Far ga etter og jeg gikk ut av rommet! Sånn gikk det

Du snakker av og til om stesønnen din som om han er en voksen. Tidlig i HI trodde jeg han var godt opp i tenårene iallfall. Du sier han er er hyggelig å ha samtaler med? Du snakker jo om en 5 åring, og nå sier du at han skal være med til familievernkontoret så han også kan si noe hvis han vil, er du seriøs eller?

Det er ting i innlegget ditt jeg er enig med deg i, Man drikker ikke cola til frokost med en 5 åring, og far skal selvfølgelig ha grenser. Det er også lo å bli sint av og til, også på stebarn.

Men du ramser opp ting jeg forstår du irriterer deg veldig over, men som er helt helt naturlig oppførsel på en 5 åring.

Anonymous poster hash: 04f58...ff9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere om foresatte må helt klart finne retningslinjer som fungerer for dere og blir gjennomført.

Når dere satt reglene, er det far som bør fortelle dem slik at gutten ikke har flere negative "knagger" rettet mot deg.

En annen viktig ting i mine øyner, er at far forteller gutten at den oppførselen han viser ovenfor deg er uakseptabel, og at bruk av ord som slem/dum ikke hører hjemme i deres hus.

Hvor jobber du som spesialpedagog? Ut fa det du skriver tror jeg ikke på at du er det.

Vet du at det er en beskyttet tittel og du kan straffes for det om du gir deg ut for å være det?

Fortell meg hvor du jobber. Hvis ikke melder jeg dette videre for å oppspore IP nr ditt du har sendt meldingene fra.

Anonymous poster hash: 1f702...eab

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvor jobber du som spesialpedagog? Ut fa det du skriver tror jeg ikke på at du er det.

Vet du at det er en beskyttet tittel og du kan straffes for det om du gir deg ut for å være det?

Fortell meg hvor du jobber. Hvis ikke melder jeg dette videre for å oppspore IP nr ditt du har sendt meldingene fra. Anonymous poster hash: 1f702...eab

Ja, jeg jobber som lærer og spesialpedagog! Endret av Spesialpedagog
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS her!

Takk for mange gode råd og tilbakemeldinger. 

Beklager langt innlegg uten avsnitt, fikk det ikke til på den fordømte tabben.

For det første så vil jeg si at jeg ikke er sjalu eller missliker stesønn. Jeg ville faktisk ikke vært uten han, han er en stor del av min samboer og en fin gutt når han er i det rette humøret. Jeg ser på en måte litt fremover og tenker at dette vil bli bedre.Jeg ville aldri fått barn med samboer om jeg hadde hatet stebarnet mitt! Han har mye som foregår i livet og trenger hjelp til å finne sin plass. Jeg vil jo hjelpe han, jeg vil få til denne familien, vi har det jo hyggelig sammen når alle er i godt humør. Det har bare vært litt lite av det gode humøret i det siste. 

Til du som sier at jeg snakker om stesønn som at han er en voksen person. Det går ann å ha gode samtaler med en gutt på 5 år, han spør, han svarer, han er interessert i å høre på hva du har å si, han blir engasjert. Det er ikke alle barn som er sånn! Ja, han oppfører seg som en 5 åring, men sutring, hyling, skriking og trusler fra morgen til kveld er ikke en ønsket oppførsel her i huset! det skaper frustrasjoner og dårlig humør hos alle sammen. Litt dårlig oppførsel hos 5 åringer er jo normalt men hallo! fra morgen til kveld er ikke normalt. så gutten har mye å stri med og mangel på grensesetting er med på å bidra til dette.

Til dere som sier at samboer er tafatt og at dere aldri ville fått barn med en sånn mann. Ja, jeg har nok fremstilt han som tafatt, men hvor enkelt er det når man bare blir kasta ut i farsrollen, man skal ha gutten alene en annenhver uke, mor vil ikke kommunisere eller samarbeide, far syns synd på gutten sin som må være kasteball frem og tilbake og dermed får han det som han vil, fordi han ikke vil at sønnen skal ha det vondt når han er hjemme hos far. Hadde mor og far kommet frem til at de skal kjøre like grenser og samarbeidet litt mer hadde grenser vært lettere for far. Han er så omsorgsfull og elsker guttene sine høyt. Det er nok mann for meg, når det gjelder grenser så trenger han nok litt veiledning og jeg velger å fortsette å prøve.

Til dere som sier at det ikke er min jobb å sette grenser, men mor og far sin oppgave. Det skal faktisk være levelig for alle å bo i dette huset! Mor vil jo ikke samarbeide uansett, så da må vi finne ut hva som er best for oss, alle blir jo sliten av dette, og dette er like mye mitt hjem som resten av gjengen så jeg må få lov til å sette ned foten i blant jeg også. Men å eksplodere som jeg gjorde var absolutt ikke rette måten.

Til du som sier at jeg og stesønn oppfører oss som 2 åringer i denne situasjonen. Ja, jeg er enig med deg!

Her er en oppdatering om hvordan dagen har vært hvis noen er interesserte.

Dagen startet med at jeg sa unnskyld for at jeg ble så sint og skrek til han, jeg forklarte hvorfor jeg ble sint, men det var ikke rett å skrike. Jeg fikk en god klem og vi ble alle enig om at vi tok frem spillkonsollen, men da legger vi det bort når far sier at man ikke skal spille mer.

Når tiden kom for å avslutte slo han seg vrang igjen, men det fikk ikke noe konsekvens, da måtte jeg bare telle til 10 å gå ut av rommet. Far har vært ganske irritert på han i dag, fordi han har mast og styra mye. Til kvelden fikk han spille litt igjen, og vi sa igjen at om 30 min er det leggetid, han avsluttet når han fikk beskjed om det, pusset tenner, la seg og sovnet med en gang!!! Det var så hyggelig! Det ble ikke krangling på kvelden, baby våknet ikke, samboer og jeg fikk noen ekstra timer med fred og ro. Når far er ferdig på jobb på mandag så skal vi sette oss ned å prate om hvordan vi vil ha det! Om oppgaver,og roller her i huset. Jeg vet at mange ikke har troen på at slike "sammensatte" familier ikke fungerer, men jeg velger å ikke gi opp. Spesielt nå som vi har en sønn på 5 måneder som trenger både mamma, pappa og storebror.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...