Gå til innhold

Sopp i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av 1990modell
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av 1990modell
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Diflucan. Reseptfritt på apotek. Frem til da kan du bruke varmt vann. Det hjelper. 

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Forresten: er du helt sikker på at det er sopp?  Kan være lurt å gå til lege kanskje?

Skrevet

Diflucan. Reseptfritt på apotek. Frem til da kan du bruke varmt vann. Det hjelper.

dette. Jeg tok en tablett når krem og stikkpille ikke hjalp. 2 dager etter var soppen borte :)
Skrevet (endret)

.

Endret av 1990modell
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Da skal jeg kjøpe det i morgen.. Nå er det rett og slett sinnsykt vondt å røre seg...

Er ikke sikker på at det er sopp men går bare ut i fra det.. Med tanke på at det begynte å klå rett etter en antibiotikakur..

Hvis det er så vondt, tar du deg en tur til legen i morgen. Da kan du få eventuelt noe smertestillende krem og eurax eller noe slikt, og så kan de sjekke om det faktisk er sopp du har. 

Skrevet

Hvis det er så vondt, tar du deg en tur til legen i morgen. Da kan du få eventuelt noe smertestillende krem og eurax eller noe slikt, og så kan de sjekke om det faktisk er sopp du har. [/quote

Ja hvis det ikke er bedre til i morgen må jeg vell bare bite i det sure eplet og dra :-/

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på antibiotika og ble ferdig med kuren for en uke siden. Jeg kjente det begynte å klø i underlivet for en uke siden men tenkte ikke over det. De siste dagene har det blitt så vondt. Begynte med canesten, både tablett og krem for tre dager siden. Men det blir bare vondere og vondere. Jeg er så hoven rundt skjedeåpningen at jeg kan ikke være borti.. Utholdelig vondt å tisse og plages med å gå.. Noen som har tips til hva jeg kan kan gjøre? Dette er helt grusomt :-(

Det står i pakningsvedlegget på Canesten at dersom man ikke merker bedring innen 3 dager (mener å huske 3, kan være feil) skal man oppsøke lege. Det kan være noe annet enn sopp du har og da vil ikke Diflican virke heller. Finner legen kun sopp vil han/hun sannsynligvis skrive ut resept på Diflican til deg uansett. 

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget på Canesten at dersom man ikke merker bedring innen 3 dager (mener å huske 3, kan være feil) skal man oppsøke lege. Det kan være noe annet enn sopp du har og da vil ikke Diflican virke heller. Finner legen kun sopp vil han/hun sannsynligvis skrive ut resept på Diflican til deg uansett. 

Det er 7, har pakningsvedlegget her. Men kan sopp gjøre så vondt da? Ville nok gått til legen uansett når det er så ille.

AnonymBruker
Skrevet

Dactacort funket fjell på meg da jeg hadde soppinf. på soppinf. på soppinf. i fjor. Det er egentlig mot fotsopp, men fikk det anbefalt av gynekologen min. Det tok infeksjonen hver gang. Kjøpes på apoteket (må spørre etter det da det står i kjøleskap)

Anonymous poster hash: 14fd0...0d9
Skrevet

høres ut som en soppinfeksjon. Men hvis canesten ikke har virket, bør du ta en tur til legen. Hvis ikke, kan du prøve Pevaryl som er et annet soppinfeksjonsmiddel til underlivssopp. Pevaryl inneholder et annet virkestoff enn canesten, så kan godt hende at denne virker. Men det blir jo dyrt i lengden da... Er mange kjerringråd ute å går som for eksempel å smøre på naturell yoghurt, men jeg har liten tro på det.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

høres ut som en soppinfeksjon. Men hvis canesten ikke har virket, bør du ta en tur til legen. Hvis ikke, kan du prøve Pevaryl som er et annet soppinfeksjonsmiddel til underlivssopp. Pevaryl inneholder et annet virkestoff enn canesten, så kan godt hende at denne virker. Men det blir jo dyrt i lengden da... Er mange kjerringråd ute å går som for eksempel å smøre på naturell yoghurt, men jeg har liten tro på det.

Det er i grunn bedre med Diflucan. Tas oralt og er nå reseptfritt. Funker fjell gjør det også

Skrevet

Det er 7, har pakningsvedlegget her. Men kan sopp gjøre så vondt da? Ville nok gått til legen uansett når det er så ille.

Jøss, mente man skulle merke bedring før det hadde gått så lang tid!

Men ja, lege er nok best her.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde soppinfeksjon gjorde det så vondt at jeg vurderte å dra på legevakta(litt og fordi jeg hadde hjemmeeksamen samtidig). Jeg dro til legen. Det gikk over med canesten. Hva er det som er så galt med å dra til legen? Ring i morgen tidlig når de åpner! Høres egentlig ut som om det kanskje er noe annet galt. En kjønnssykdom kanskje?

Anonymous poster hash: fae12...f4c
Skrevet

Ikke for å skremme deg men jeg fikk et heftig herpesutbrudd like etter en antibiotikakur..Grunnet mitt nedsatte immunforsvar så fikk jeg utbrudd, så du bør kanskje dra til legen om canesten ikke fungerer.

Skrevet

Sopp kan gjøre vondt ja

Men i tillegg til å behandle skjefen anbefaler jeg også å kutte ut sukker. Soppen elsker sukker.

Skrevet (endret)

.

Endret av 1990modell
Skrevet

Var hos legen i dag. Hadde sopp og masse små sår i sjeden så forklarer at jeg har vondt.. Fikk en tablett og hydrokortison jeg skal smøre på 1-2 ganger om dagen. Da er det bare å krysse fingrene på at det gir seg snart :-)

På kløe, så hjelper det faktisk å smøre på youghurt naturell. Det fungerer avkjølende og. Ble anbefalt det av en gynekolog som riktignok sa at det er et kjerringråd, men det funker for mange og det er på ingen måte skadelig :) Om du trenger umiddelbar lindring...

Skrevet (endret)

.

Endret av 1990modell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...