Tuddelidu Skrevet 11. september 2004 #1 Del Skrevet 11. september 2004 Hei! For ca 1 mnd. siden bestilte jeg meg en bærbarpc, en dell latitude d505, gjennom et tilbud som høyskolen (hist) hadde. Nå er det ca. 2 uker siden jeg fikk pc'en, og siden da har det bare vært trøbbel. Tastaturet var løøst på den ene siden. Musa virker bare "sporadisk"; den stopper opp, går feil vei, merker tekst som ikke skal merkes og knappene funker heller ikke (mener nå den integrerte touch-pad musa). Jeg ringte dell og klaget på dette, fikk først beskjed om å legge inn nye drivere til musa, samt å flashe biosen. Da dette ikke fungerte, ringte jeg dell på nytt. Denne gangen fikk jeg en reparatør på besøk, som skiftet ut både tastatur og touch-pad-mus. Dette funket imidlertid heller ikke (dvs., tastaturet ble bra); musa gjør fremdeles akkurat som den vil! I går prøvde jeg å ringe dell på nytt for å få hjelp, men ble mildt sagt frustrert over svaret, og jeg sitter her fremdeles med en pc delvis uten mus. Nå er jeg virkelig lei dette tullet, og har mest lyst til å heve kjøpet og forsøke en annen leverandør. Det jeg lurer på da er m jeg har rett til dette, eller om jeg må fortsette å la dem prøve å fikse dette (uten hell...). Dersom noen har peiling på dette, er jeg takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. september 2004 #2 Del Skrevet 11. september 2004 De kan kreve å prøve å fikse en god stund, ja. Men tar det lang tid har du krav på en erstatningspc i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. september 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. september 2004 Så jeg har ingen mulighet for å få pengene mine tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. september 2004 #4 Del Skrevet 11. september 2004 Så jeg har ingen mulighet for å få pengene mine tilbake? Joda, hvis de etter et par runder med reparasjoner OG de har prøvd å gi deg ny pc (hvis de vil) og denne heller ikke funker, så kan du heve kjøpet og få pengene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. september 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 11. september 2004 Usj, høres litt lite sannsynlig ut da da... :-? Jeg blir så irritert når ting ikke fungerer slik som jeg vil de skal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. september 2004 #6 Del Skrevet 11. september 2004 Usj, høres litt lite sannsynlig ut da da... :-? Jeg blir så irritert når ting ikke fungerer slik som jeg vil de skal... Jo men hele poenget er jo at tingen skal virke. Men firmaet har først få mulighet til å prøve å reparere den eller erstatte den med en ny (hvis de vil). Virker ikke dette skal du ha penger igjen, forutsatt at det er en mangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. september 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 11. september 2004 Jo, men jeg vil at den skal virke NÅ Blir også så irritert når de kommer med slike svar som de kom med da jeg ringte dem i går, som til og med jeg (som virkelig ikke har peiling på pc'er) skjønner ikke kommer til å virke. Tror jeg får sende store sterke pappan min på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. september 2004 #8 Del Skrevet 11. september 2004 Har du sjekket innstillingene på musen? Gå inn på Kontrollpanel -> Mouse og så Pointer Options og sjekk hva hastigheten står på. Sånn midt på er som regel greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. september 2004 #9 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg hevet kjøp av laptop for et år siden, men ikke hos Dell. Etter Forbrukerkjøpsloven har leverandøren krav på to opprettingsforsøk på samme feil før du forlange ny vare eller hveve kjøpet. Synd å høre at du er misfornøyd med Dell-maskinen din. Jeg hadde et helvete med en fra Toshiba kjøpt på Elkjøp, men er strålende fornøyd med min Dell Inspiron 8600 som jeg har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 11. september 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 11. september 2004 Alle innstillinger er helt fine, jeg har de nyeste driverne og lastet ned oppdateringer så sent som i går. Helt ny pc, enda nyere touch-pad, og likevel fungerer det ikke. Begynner å bli rimelig sur på denne pc'en, og ikke minst dell, nå..! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #11 Del Skrevet 11. september 2004 Deaktiver pointing stick. slutter musen å være erratic da, er det som regel tastaturet som er problemet. Siden dette er skiftet, høres det da ut som hovedkortet. Har du CompleteCare forsikring, er det jo en meget enkel løsning. Mist den ut fra 9. etasje, og få en ny. Husk dog bare å ha restene å gi tilbake til Dell! -Dellsupporter med bare 2 uker igjen av oppsigelsestida- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 2. oktober 2004 Blæææ... Har nå skifta ut både tastatur, touchpad-mus og hovedkort, men usa fungerer fremdeles ikke. Nå har dell vært her to ganger og "reparert" - har jeg krav på ny pc nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 2. oktober 2004 #13 Del Skrevet 2. oktober 2004 Etter to gang har du iallefall krav på ny vare tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 2. oktober 2004 Juhu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. oktober 2004 #15 Del Skrevet 2. oktober 2004 Blæææ... Har nå skifta ut både tastatur' date=' touchpad-mus og hovedkort, men usa fungerer fremdeles ikke. Nå har dell vært her to ganger og "reparert" - har jeg krav på ny pc nå??[/quote'] Etter forbrukerkjøpsloven har selger krav på to opprettingsforsøk på samme feilen. Virker det ikke da, har du krav på ny, evt heve kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 2. oktober 2004 #16 Del Skrevet 2. oktober 2004 et utdrag fra forbrukerkjøpsloven som dette går inn under: "Hva har du krav på hvis varen har en mangel? Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret." Så om varen var med mangler når du fikk den kan du få ny. Stå på ditt bare så går det nok greit. Se etter mer info på forbrukerportalen.no Det er forøvrig 3 gang samme feil oppstår at du kan få hevet kjøpet, men antagelig må det inn til skjekk først for å se at det er samme feilen. Det må bekreftes av fagfolk. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 2. oktober 2004 er det ikke to ganger den ska repareres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 2. oktober 2004 #18 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jo, men etter 2 ganger reparasjon så virker den igjen og 3. gangen den går i stykker da så blir det ombytte eller heve kjøp. Mne før de kan gjøre det må den inn til sjekk sånn at det er papirer på at det er samme feilen og ikke noe du har gjort som gjør at skaden oppstår. Så den bli ikke reparert, men sjekka. For om du hadde mista den i gulvet så noe ble ødelagt, var litt sleip og sa at samme feil oppsto igjen, Dell bytta, men fant så ut at det var din feil så har jo de tapt pengene. For når de bytter for deg ved feil i garantitiden går det tilbake til fabrikken igjen så de får "tapet". Som regel... Hadde jeg vært deg hadde jeg nok stått på mitt og krevd å få ny. Du kan også sende mail til forbrukerrådet og få dem sin mening på saken. Du har masse, masse rettigheter som forbruker. Bruk de! Og få en ny, fin maskin som virker som den skal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 3. oktober 2004 Men, hver gang jeg har sagt det var noe feil, så har de bare kommet og byttet deler, uten å sjekke om det faktisk var noen feil på de gamle, så de gjør jo egentlig bare som jeg sier Dette er 3. gangen samme feil oppstår, så da har jeg vel rett på ny da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 3. oktober 2004 Men, hver gang jeg har sagt det var noe feil, så har de bare kommet og byttet deler, uten å sjekke om det faktisk var noen feil på de gamle, så de gjør jo egentlig bare som jeg sier Dette er 3. gangen samme feil oppstår, så da har jeg vel rett på ny da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå