AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Vi bor i selveiet såkalt kjedet enebolig. Familien vegg i vegg består av et foreldrepar hvor ingen av de voksne har en normal jobb. Huset er mest sannsynlig kjøpt og betalt av foreldrene til en av de voksne i huset. Jeg skriver ikke hvor mange barn de har mtp. at det ikke umiddelbart skal være mulig å kjenne de igjen, men det dreier seg om barn i barnehage og småskolealder. Så til problemet: familien har gardiner trukket for hele tiden og har teipet igjen glass i døren for å hindre innsyn. Barna får nærmest aldri leke ute med nabobarna. De er med andre ord stengt inne uten dagslys etter skole og barnehage. I perioder er det voldsomt høye lyder fra huset (som er godt isolert). Jeg aner ikke hva de driver med, men det dundrer og rister. Moren i huset er helt ustelt og har en virkelighetsforståelse som ikke er helt på nett med resten av verden. Hun sier de rareste ting. Faren i huset blir hundset rundt av moren i huset, hun kjefter og roper og snakker nedsettende til ham (dette er blitt observert utendørs). BV er blitt varslet og det virker som om barna ikke bor der hele tiden. Likevel virker det som de er der relativt ofte. Det har vært mer uro i huset igjen i det siste, og jeg lurer på hva mer som kan gjøres. Barn burde ikke ha det slik. Noen som har tips/råd?Anonymous poster hash: 30705...ec5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Du kan sende en ny bekymringsmelding til BV. Anonymous poster hash: 4f334...631 23
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Altså.... Hvorfor er du bekymret? Slår hun barna? Slår faren henne? Ikke? Skikkelig farlig at de har gardiner trukket for assa Anonymous poster hash: ed38b...345 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 For et idiotisk svar. Å hele tiden holde barna inne etter skole/bhg og å lukke huset helt igjen er ikke spesielt normalt.Anonymous poster hash: 30705...ec5 14
malicious Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Send ny melding! Bedre å varsle en gang for mye enn for lite. 9
yxnyx Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Tips/råd: Få deg et liv. BV er allerede koplet inn, hvem er den neste etaten du skal kontakte, politiet? Det er visst helt umulig å få leve i fred med sine barn for dem som ikke er helt A4. Du skriver ikke ett ord om at barna har en merkelig oppførsel, eller at det er noe ved dem som tyder på at de ikke utvikler seg normalt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 For et idiotisk svar. Å hele tiden holde barna inne etter skole/bhg og å lukke huset helt igjen er ikke spesielt normalt.Anonymous poster hash: 30705...ec5 Hva vet vel du? Kanskje de har naboer som spionerer på dem og ringer hvis de ser at lyspæren på kjøkkenet har gått, sånn at de synes det er kjempeubehagelig å hele tiden blottlegge seg? Kanskje barna er utslitte etter bhg eller skole og ikke vil ut? Kanskje foreldrene er utslitte etter jobb og ikke orker å være med barna ut hver dag etter skole osv? (Dersom barna er under 6 år) Her jeg bor er det flere som har persienner nede foran vinduene, pga meget plagsomme og innpåslitne naboer....... Og det er normale mennesker....Anonymous poster hash: ed38b...345 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Kanskje har de trukket for gardinene for å holde nysgjerrige naboblikk ute... Anonymous poster hash: 54e58...496 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Vil gjerne ha svar fra folk som ser av hovedinnlegget handler om mer enn gardiner. Anonymous poster hash: 30705...ec5 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Kanskje har de trukket for gardinene for å holde nysgjerrige naboblikk ute... Anonymous poster hash: 54e58...496 Og det med god grunn tydligvis.Anonymous poster hash: 0d7a7...7cc 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Har persienner lukket hele tiden på ene siden, da det er en første etasje på et leilighetsbygg, med vei forbi en meter utenfor, og naboene (flere) klarer ikke la være å stirre inn på meg, når de går forbi rett utenfor her, men på andre siden er det ikke avstengt. Men om huset er hermetisk lukket, er det jo rart. Om ikke noen er allergisk for sollys(de finnes jo også) Eneste du kan gjøre er vel å sende enda en bekymrings-melding. Har du prøvd å bli kjent med naboen din? Anonymous poster hash: fed92...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Vil gjerne ha svar fra folk som ser av hovedinnlegget handler om mer enn gardiner. Anonymous poster hash: 30705...ec5 1: går barna i skitne klær? 2: oppfører de seg asosialt/unormalt eller utagerer på offentlige arenaer? 3: hva mer enn "jeg liker ikke foreldrene" legger du til grunn for en melding til bv? Jeg har lest innlegget ditt flere gsnger pg ikke én ting ved det får mine varsellamper til å blinke. Du kan ikke mislike eller anmelde alle som ikke er akkurat som deg og din familie! Så lenge ungene ikke lider under omsorgssvikt så er det ikke noe å blande seg borti. Og tro meg, pedagogiske ledere i bhg/på skole er bedre enn deg til å fange opp adferdsproblemer eller annet hos barnAnonymous poster hash: ed38b...345 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Og hvordan kan du påstå at huset må være kjøpt av en av foreldrene til en av de voksne i familien? Du er muligens litt i overkant nysgjerrig.Anonymous poster hash: 0d7a7...7cc 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Altså.... Hvorfor er du bekymret? Slår hun barna? Slår faren henne? Ikke? Skikkelig farlig at de har gardiner trukket for assaAnonymous poster hash: ed38b...345 Når ts skriver følgende: "Faren i huset blir hundset rundt av moren i huset, hun kjefter og roper og snakker nedsettende til ham" - hvordan tenker du da når du stiller spørsmålet om faren slår moren? Anonymous poster hash: a43e2...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Det eldste barnet er allerede ute av hjemmet. De andre barna er ulike i oppførsel og alder. De har litt tomme blikk og den ene som går på trinn med et av våre barn er stille/tilbaketrukket. Et av de andre barna slår mye. Jeg er ikke i overkant nysgjerrig. Jeg er bekymret. At huset er kjøpt av en av foreldrene ble sagt av en nabo. Anonymous poster hash: 30705...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 For et idiotisk svar. Å hele tiden holde barna inne etter skole/bhg og å lukke huset helt igjen er ikke spesielt normalt.Anonymous poster hash: 30705...ec5 Spørs om ikke jeg også hadde vernet meg og mine med alle midler hvis jeg hadde deg som nabo. Får du tid til noe annet enn å følge med på dette da? Anonymous poster hash: a43e2...6d1 3
yxnyx Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Det eldste barnet er allerede ute av hjemmet. De andre barna er ulike i oppførsel og alder. De har litt tomme blikk og den ene som går på trinn med et av våre barn er stille/tilbaketrukket. Et av de andre barna slår mye. Jeg er ikke i overkant nysgjerrig. Jeg er bekymret. At huset er kjøpt av en av foreldrene ble sagt av en nabo.Anonymous poster hash: 30705...ec5 Ute av hjemmet som i voksen og flyttet ut?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Nei. Barneskolealder og bor ikke lenger hjemme.Anonymous poster hash: 30705...ec5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #19 Skrevet 5. august 2015 Sagt av en nabo... Helt tydelig at det er sladring og mobbing på ferde. Ikke rart de føler for å være i fred. Anonymous poster hash: ed38b...345 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #20 Skrevet 5. august 2015 Vi bor i selveiet såkalt kjedet enebolig. Familien vegg i vegg består av et foreldrepar hvor ingen av de voksne har en normal jobb. Huset er mest sannsynlig kjøpt og betalt av foreldrene til en av de voksne i huset. Jeg skriver ikke hvor mange barn de har mtp. at det ikke umiddelbart skal være mulig å kjenne de igjen, men det dreier seg om barn i barnehage og småskolealder. Så til problemet: familien har gardiner trukket for hele tiden og har teipet igjen glass i døren for å hindre innsyn. Barna får nærmest aldri leke ute med nabobarna. De er med andre ord stengt inne uten dagslys etter skole og barnehage. I perioder er det voldsomt høye lyder fra huset (som er godt isolert). Jeg aner ikke hva de driver med, men det dundrer og rister. Moren i huset er helt ustelt og har en virkelighetsforståelse som ikke er helt på nett med resten av verden. Hun sier de rareste ting. Faren i huset blir hundset rundt av moren i huset, hun kjefter og roper og snakker nedsettende til ham (dette er blitt observert utendørs). BV er blitt varslet og det virker som om barna ikke bor der hele tiden. Likevel virker det som de er der relativt ofte. Det har vært mer uro i huset igjen i det siste, og jeg lurer på hva mer som kan gjøres. Barn burde ikke ha det slik. Noen som har tips/råd?Anonymous poster hash: 30705...ec5 Mest sannsynlig betalt av foreldrene til den ene.... Ikke en normal jobb.... Hvem som har betalt huset, har du ikke noe med og bv driter i det. Hva er normal jobb? Mener du uten jobb? Ja i disse dager, er d mange som er det. Gardiner fortrukket? Det har min nabo også. Pga lyset. Ja jeg har gardin i gangvindu,for der kan alle se inn. Tape fungerer også.Hva folk velger,tror jeg bv driter i. At hun kjefter på mannen...tja det er helt vanlig blant kvinner. Dårlig kommunikasjon kalles det. Unger ikke ute. Kanskje en grunn som du ikke vet noe om? Kanskje lysømfindtlig? Og hvordan har du kontroll på alt dette? Har du en normal jobb, så har du ikke oversikt om ungene er ute.Få deg et liv.Anonymous poster hash: 0bc3d...a3c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå