Gå til innhold

Er det for drøyt å kalle et barn for Sokrates ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke hvis man er syv år gammel og ønsker å mobbe noen er sikkert Sokrates innafor. Hvis man er foreldrene til barnet er det dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 6403b...4c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passer på katten,men ikke et barn.

Anonymous poster hash: ac6f0...e62

Enig, og da hvis det er en "litt grumpy" og filosoferende katt. hehe :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å kalle et barn Sokrates og så blir han stokk dum. The irony.

Sokratisk ironi, til og med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Ikke hvis man er syv år gammel og ønsker å mobbe noen er sikkert Sokrates innafor. Hvis man er foreldrene til barnet er det dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 6403b...4c7

Da er det foreldrene til disse mobberne som gjør et nummer ut av det i så fall. Barn heter så mye forskjellig i dag, at navn neppe er det største grunnlaget for mobbing.

Personlig tenker jeg på katter når jeg hører navnet, men så fikk jeg ikke heller kalle min førstefødte for Mira av barnefar - på samme grunnlag.

Så alt spørs vel hvilke assosiasjoner man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke brukt det selv, men ser ingen grunn til at man ikke kan gjøre det. Navnet er fint, synes jeg  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kult, og moderne. Vel, navnet er ikke moderne, men det passer i disse moderne tider  ;) 

Så klart det er uvant i starten, og ikke alle vil like navnet, men man kan aldri forvente at et navn blir likt av alle heller. 

Men enig med noen av de over, det er mye bedre enn Hercules, Aristoteles (eller hva han nå het) og Persephone. De navnene passer litt lenger inn i fremtiden synes jeg :P

Selv har jeg en datter med et litt uvanlig navn (men ikke SÅ uvanlig) som ikke alle liker, men de som liker det sier også at hun ikke hadde passet et bedre navn  :nigo: 
Moren min og stefaren min var veldig i mot navnet før hun ble født, og nå elsker de det!

Jeg sjekket opp navnet hennes på google om hva folk mente, og så mye av de samme svarene som du har fått her - både positive og negative.

Don't be afraid to dare!  :sjarmor:

Endret av Fliko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare gode assosiasjoner til navnet pga. Anne-Cath. Vestly :) Så jeg synes det er fint!

Synes ikke Anne Kath Vestli laget gode historier så hun er ikke den beste navnereferansen..

Anonymous poster hash: 49f39...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes Saddam hadde passet bedre.

Anonymous poster hash: a79c3...a5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Anne Kath Vestli laget gode historier så hun er ikke den beste navnereferansen..

Anonymous poster hash: 49f39...7c5

Det er din personlige mening. Jeg personlig elsket Anne-Cath. Vestli sine bøker, så jeg synes hun er en veldig god navnereferanse :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et fint navn :) Kall ungen det du selv liker. Alle har jo forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Det er IKKE greit å kalle han for Sokrates nei, han kommer aldri til å bli tatt seriøst. CV og jobbsøknader for eksempel, jeg hadde tenkt mitt om jeg leste en søknad signert av Sokrates. Hadde tenkt at a) foreldrene hans er tjukke i hodet, b) at han har bytta navn selv og er en skikkelig harry type

Anonymous poster hash: a0be8...731
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit å kalle han for Sokrates nei, han kommer aldri til å bli tatt seriøst. CV og jobbsøknader for eksempel, jeg hadde tenkt mitt om jeg leste en søknad signert av Sokrates. Hadde tenkt at a) foreldrene hans er tjukke i hodet, b) at han har bytta navn selv og er en skikkelig harry type

Anonymous poster hash: a0be8...731

Da er er man med på å kaste vekk kanskje fantastiske og flinke mennesker som man trenger i arbeidslivet. Og man velger heller en dårligere arbeider fordi han har et vanlig navn og virker mer "seriøs" med foreldre med "vett" i hodet.. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Det stakkars barnet er et individ som fortjener et normalt navn.

Det som er normalt for deg er ikke nødvendigvis normalt for andre.

Anonymous poster hash: eaa51...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...