Gå til innhold

Syk av jobben

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har alltid hatt problemer med stiv og vond rygg/nakke, men det har på en måte gått an å leve med det. Gikk til fysioterapeut en periode og det hjalp litt, men etter at jeg var ferdig med behandlingen gikk det ikke lang tid før jeg var plagene var tilbake.

Har likevel fungert i jobb og tenkt at dette er noe jeg bare må leve med. Men for et halvt års tid siden fikk vi nytt dataprogram i jobbsammenheng, noe som fører til at vi sitter mye mer foran pcen enn vi gjorde tidligere (sitter stort sett ved skjermen hele dagen), og at vi i tillegg må bruke mus mer enn før. Dette har ført til at skuldrene og nakken er blitt mye verre. Jeg har også fått vondt i høyre overarm, og har nå gått med konstant hodepine i over en måned. Dette sliter på humøret. Jeg begynner å grue meg til å gå på jobb og når jeg kommer hjem orker jeg ingenting. Noe som igjen går utover forholdet til samboeren min og venner.

Vet jeg burde dratt til legen, men vet også at jeg da får henvisning til fysioterapeut og beskjed om å trene mer. Jeg har jo ikke råd til å gå til fysioterapeut to ganger i uka resten av mitt yrkesaktive liv.

Jeg skal fortsatt jobbe i kanskje 40 år til og sånn orker jeg ikke ha det. Skjønner derfor at jeg burde fått meg en jobb der jeg slipper å sitte hele dagen, men må da begynne på en helt ny utdannelse. Har ikke lyst til å ta opp mer studielån da det er høyt nok allerede, men har studert med noen før som gikk på yrkesrettet attføring(?).

Er det noen som vet hva som kreves for å få slik støtte?

Og hvor mye man kan få i støtte? Kanskje noen har vært i samme situasjon og gjort noe med det?

Håper noen har gode råd å gi meg.

Begynner å bli så sliten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes veldig mange hjelpemidler i forhold til bruk av data i jobbsammenheng.

Nå vet jo ikke jeg om du er privat eller offentlig ansatt, men offentlige etater har en hms-avdeling som har stor kompetanse på disse feltene.

Alle bedrifter skal også ha et verneombud, og du kan begynne med en prat med deres verneombud. De skal ha en viss oversikt over tiltak som kan settes i gang for å minske din type problem.

God bedring - og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...