Gå til innhold

Jeg poster ofte under AB

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster ofte under anonym bruker. Jeg er så usikker på meg selv, at jeg er redd for å si meningene mine, i tilfelle jeg blir sett på som dum. 

Jeg husker før, under en annen bruker hadde jeg flere likes eller hva man skal kalle det, en kommentarer, men det har jeg ikke nå. Før var jeg ikke redd for å si meningen min, og jeg var sikkert ikke den mest populære her på forumet, men jeg sto hvertfall opp for meg selv å mine meninger. Nå er jeg skikkelig feig, å holder meg oftest som AB under heftige diskusjoner, eller meninger som kan få sterke reaksjoner tilbake. Men det kan være under helt uskyldige ting også. Jeg er bare så utrolig redd for å bli sett på som dum, at jeg tør rett og slett ikke. En ting jeg har bestemt meg for er og ikke slette brukeren min nå, å prøve å bli flinkere til å poste under min egen bruker. Ser jeg dum ut, then so be it. 

Noen som har noen ord som kan hjelpe meg til å bli litt tøffere? :) Jeg vil jo så gjerne slutte å være redd!!!! 

Anonymous poster hash: 98ce0...e2c
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det viktigste er å stå for det du sier, men samtidig være villig til å innse hvis du tar feil og lære noe av det. Det er derfor diskusjonsfora er så interessant fordi man lærer masse og får nye synsvinkler på ting.

• Liker 1
Skrevet

Sliter med det samme sjæl så slenger meg på tråden.

Skrevet

Jeg har aldri postet et eneste innlegg som AB. Skjønner deg godt allikevel, og noen som gjør det. 

Man tar det ettersom man føler seg sikrere.

Andre AB er bare feige troll og skjuler seg bak AB funksjonen, men ser at de som skriver med nick åpent, har jeg lettere for å kommunisere med, og til og med bli litt glad i.

Håper å se deg og dine meninger her inne med fullt nick, det står respekt av snt, noe du kanskje vil føle og like ettervert:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det viktigste er å stå for det du sier, men samtidig være villig til å innse hvis du tar feil og lære noe av det. Det er derfor diskusjonsfora er så interessant fordi man lærer masse og får nye synsvinkler på ting.

Det er sant, men det kan liksom være helt uskyldige saker som ikke er noe å ta feil på engang, jeg er bare redd andre skal tenke jeg er dumme som tenker slik, eller noe.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri postet et eneste innlegg som AB. Skjønner deg godt allikevel, og noen som gjør det. 

Man tar det ettersom man føler seg sikrere.

Andre AB er bare feige troll og skjuler seg bak AB funksjonen, men ser at de som skriver med nick åpent, har jeg lettere for å kommunisere med, og til og med bli litt glad i.

Håper å se deg og dine meninger her inne med fullt nick, det står respekt av snt, noe du kanskje vil føle og like ettervert:)

Jeg bruker det jo ikke for trolling, jeg skriver jo mine seriøse meninger, hvertfall, men ja, jeg er enig. Jeg liker jo også folk som poster under sin egen bruker, det er jo bedre å kommunisere med, føler jeg også. :) 

• Liker 2
Skrevet

Selv foretrekker jeg at brukere skriver innlegg under sin egen profil fremfor å være "anonym". 

Allikevel så forstår jeg at enkelte velger å gjøre det på grunn av personvern.

TS: Stå på, vær modig og gjerne skriv rett ut med det du føler for å dele med andre. :-)

(Skjærer det seg virkelig så er det faktisk mulig å slette profilen og lage en ny med et helt annet kallenavn.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster nå alltid under ab. Ikke fordi jeg ikke kan stå for mine meninger, men for å unngå ubehageligheter med enkelte brukere, hets og innsamling av info som folk syr sammen og finner ut hvem jeg er.

Jeg oppfører meg selv om jeg poster som ab. Det har ingen hensikt å slenge med leppe selv om amn er ab, moderator finner ut hvem en er og bruker pekefingeren. En annen grunn er at vi vet aldri om forumet en dag i fremtiden kan bli hacket og alle brukerne blir offentlig gjort med navn og det hele. Da vil ikke jeg eller at mine skal stå og bli konfrontert med uttalelser jeg ikke kan stå inne for eller på andre måter ugreie uttalelser.

Det er noe mange på nettet bør tenke over. Det er bidere like uakseptabelt med nettmobbing uansett om en poster med eller uten nick.

Anonymous poster hash: d797d...d41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som så at jeg har ikke mine meninger for å bli populær. MItt mål for livet er ikke å bli populær, men å ha en god kontakt med de vennene man har i det virkelige liv.

Noe av det viktigste som voksen er å kunne ha mot til å stå for det man mener, og å tørre å si i mot andre (riktig nok på en fin måte). Kvinneguiden er dessverre et unntak når det gjelder dette med tanke på at man alt for ofte får drittslenging tilbake.

Det jeg opplever er at på visse underforum i KG, her tenker jeg spesielt på aktuelt og politikk, får man ofte bare drittsvar om man skriver noe. Derfor streber jeg konsekvent etter å poste anonymt der. Det er ikke noe hyggelig "sted" å være. Tråden om CBE på Rampelys er det også bare drittslenging inni, så det prøver jeg så godt jeg kan å holde meg langt unna.

Ordlekene er noe av det mest positive KG har etter min mening. Samt dagbøkene. I disse trådene er folk gjerne mer positive til hverandre.

Vil du poste med nick er det bare til å gjøre det. Ingen kan bite deg via datamaskinen din om de blir sure. Det verste som kan skje er at nicket ditt eventuelt får et dårlig rykte på seg blant noen brukere. Du har din fulle rett til å mene det du vil, og også til å poste med nick. Samtidig skal du ikke føle noe krav på at du må poste med nick, bortsett fra i de underforumene der dette ikke er tillatt av KG selvsagt.

Anonymous poster hash: f2ddf...962
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som så at jeg har ikke mine meninger for å bli populær. MItt mål for livet er ikke å bli populær, men å ha en god kontakt med de vennene man har i det virkelige liv.

Noe av det viktigste som voksen er å kunne ha mot til å stå for det man mener, og å tørre å si i mot andre (riktig nok på en fin måte). Kvinneguiden er dessverre et unntak når det gjelder dette med tanke på at man alt for ofte får drittslenging tilbake.

Det jeg opplever er at på visse underforum i KG, her tenker jeg spesielt på aktuelt og politikk, får man ofte bare drittsvar om man skriver noe. Derfor streber jeg konsekvent etter å poste anonymt der. Det er ikke noe hyggelig "sted" å være. Tråden om CBE på Rampelys er det også bare drittslenging inni, så det prøver jeg så godt jeg kan å holde meg langt unna.

Ordlekene er noe av det mest positive KG har etter min mening. Samt dagbøkene. I disse trådene er folk gjerne mer positive til hverandre.

Vil du poste med nick er det bare til å gjøre det. Ingen kan bite deg via datamaskinen din om de blir sure. Det verste som kan skje er at nicket ditt eventuelt får et dårlig rykte på seg blant noen brukere. Du har din fulle rett til å mene det du vil, og også til å poste med nick. Samtidig skal du ikke føle noe krav på at du må poste med nick, bortsett fra i de underforumene der dette ikke er tillatt av KG selvsagt.

Ett dårlig rykte skal jeg nokk greie å overleve, vil bare ikke bli sett på som dum, i den forstand at "haha, sa hun virkelig det, å nei så kleint". Men jeg er jo egentlig ikke så dum heller, men fortsatt er jeg redd for det. Takk for svar, det hjelper meg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Selv foretrekker jeg at brukere skriver innlegg under sin egen profil fremfor å være "anonym". 

Allikevel så forstår jeg at enkelte velger å gjøre det på grunn av personvern.

TS: Stå på, vær modig og gjerne skriv rett ut med det du føler for å dele med andre. :-)

(Skjærer det seg virkelig så er det faktisk mulig å slette profilen og lage en ny med et helt annet kallenavn.)

Det skal jeg, tusen takk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ett dårlig rykte skal jeg nokk greie å overleve, vil bare ikke bli sett på som dum, i den forstand at "haha, sa hun virkelig det, å nei så kleint". Men jeg er jo egentlig ikke så dum heller, men fortsatt er jeg redd for det. Takk for svar, det hjelper meg :)

Bare hyggelig! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ordleker er greit, men de andre trådene på det underforumet er et "internt vebsebol" en skal passe seg vel for å poste i, særlig som

ab.

Anonymous poster hash: d797d...d41

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg, tusen takk :)

Ingen årsak. Glad for at jeg kunne hjelpe til. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Poster som oftest under AB. Synes brukere med fake bilder og fake navn er like anonyme som AB. Men så har jeg ikke behov for å grave i brukernes gamle poster og har aldri gjort det. Har lagt merke til at det skjer ganske ofte i trådene at folk graver i gamle poster for å finne bevismateriale de kan bruke i en tulleargumentasjon. Ser ingen annen hensikt med disse falske bruker-profilene, men mulig det er noe jeg går glipp av. Eller så er det en del film-stjerner og magiske vesener her. 

Siden nivået er svært variabelt her på kvinneguiden, og siden det er en del elementer her som jeg ikke anser som helt normale, synes jeg at man bør tenke seg om før man sette seg selv med åpen dør på nett. 

Har vært på nett i mange år, og har vært åpen på Twitter med tusenvis av følgere. Ikke opplevd så mange troll og psyke folk som er rett ut aggressive som her. Men det er også fornuftige oppegående folk som løser problemer, noe jeg synes er supert og inspirerende. 

Med erfaringen blir du tøffere, og du blir mer vant til å stå i det, men det kan komme tidspunkt i livet ditt, uansett erfaring, der du er ellers sårbar og dermed trenger å beskytte deg selv mer.  

Anonymous poster hash: ae0ec...4e6
AnonymBruker
Skrevet

Poster som oftest under AB. Synes brukere med fake bilder og fake navn er like anonyme som AB. Men så har jeg ikke behov for å grave i brukernes gamle poster og har aldri gjort det. Har lagt merke til at det skjer ganske ofte i trådene at folk graver i gamle poster for å finne bevismateriale de kan bruke i en tulleargumentasjon. Ser ingen annen hensikt med disse falske bruker-profilene, men mulig det er noe jeg går glipp av. Eller så er det en del film-stjerner og magiske vesener her. 

Anonymous poster hash: ae0ec...4e6

Det har jeg også lagt merke til. Og litt morsomt å se hvor mange som svermer rundt brukere som har lagt ut fotomodeller og filmstjerner som profilbilde. 

Forøvrig: Det er ingenting galt eller feigt med å poste som anonym bruker :)

Anonymous poster hash: 47314...775

Skrevet

Dette er ingen popularitetskonkurranse, stå på!

Gjest Walden
Skrevet

Merkelig fenomen det der at man må være DOBBEL anonym på nett om dagen!

Ånneeeei..noen liker ikke profilen "Walden"..ååå så trist. 

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig fenomen det der at man må være DOBBEL anonym på nett om dagen!

Ånneeeei..noen liker ikke profilen "Walden"..ååå så trist. 

For tiden er ikke jeg så sterk mentalt, så det skal lite for å knekke meg ned, så ja, faktisk. 

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Skjønner ikke poenget med å kunne poste som AB, man er jo anonym her uansett.

Om man da ikke er dum nok til å ha eget navn som nick :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...