Gå til innhold

Menn som aldri frir, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Silver

Hva er feilen med å presentere han som "mannen sin"? Er han ikke en mann? Og er han ikke hennes?

Anonymous poster hash: f9990...0fd

Denne ;)

MANNEN MIN ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Har jeg sagt noe annet? Jeg har likevel lov å mene det jeg vil om andres meninger

Ja, du er veldig dømmende og svarer som et lite barn i verste trasslader.

Det er lite flatterende.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det da fint uten å være gift. Jeg har aldri forstått dette med å gifte seg egentlig. Skjønner hva mange ser i det, men jeg er vel for praktisk anlagt til at jeg klarer å se nytteverdien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Gifte seg skal de ikke, men barn DET skal de ha!

Som om ikke barn i seg selv er en større forpliktelse enn ekteskap...

Det er enkelt å skille seg. Og man slipper å se hverandre resten av livet. Barnet gjør jo at man må forholde seg til eksen livet ut.

Nei den der er vanskelig å forstå.

Har en kjæreste selv som ikke skal gifte seg. Han fatter ikke hvorfor folk tar seg bryet. Men å inkludere meg i huskjøp og oppussing det skal han ja :P

Nei, det er ikke enkelt å skille seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hva så? Om hun drømmer om å gifte seg og det er det samme for han. Kan hun ikke få det jævla bryllupet sitt da? Jeg syns ikke han elsker henne nok om han nekter å oppfylle drømmen hennes, om dette er drømmen hennes.

Om det er det samme for han så kan man jo strekke seg litt ja, men nå var det jo snakk om tilfeller der han virkelig ikke har lyst til å gifte seg, altså at det ikke er det samme for han. 

Anonymous poster hash: be2fc...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvorfor noen bryr seg? Vi var samboer med barn, og for meg holdt det. Barn er mer forpliktende enn å skrive under på et papir.Vi hadde samboerkontrakt og gjensidig testament.

Plutselig fridde han, og vi giftet oss. Flott dag, men det forandret ikke noe mellom oss. 

Endret av Trude.lutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i et kjendisblad om en eller annen kjendis som hadde vært sammen med typen i 1,5 år. Hun hadde mast lenge om å bli fridd til (kleint) og når han da frir blir hun kjempe overrasket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om ikke mannen vil forplikte seg, må han for all del ikke sette barn til verden,

Mener du det samme om kvinner?: "Om ikke kvinnen  vil forplikte seg, må hun for all del ikke sette barn til verden"

Anonymous poster hash: ecbd5...41d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Hvorfor frir aldri kvinner, men forventer at menn skal fri? Vi der da vel likestillte?

Anonymous poster hash: ecf53...d55

Kvinner er livredd for å få nei. Derfor er det langt sjeldnere at kvinner både frir eller sjekker opp menn. Får de nei så går verdenen deres under og de spiser seg feite på iskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Mener du det samme om kvinner?: "Om ikke kvinnen vil forplikte seg, må hun for all del ikke sette barn til verden"

Anonymous poster hash: ecbd5...41d

Det var ikke snakk om kvinner i dette tilfellet, men om menn.

Men ja, selvfølgelig gjelder dette for kvinnen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte forferdelig mye sirkus og staffasje for et lite papirstykke. Og jeg blir helt svett ved tanken på å skulle holde tale om de private følelsene mine foran så masse (ukjente) folk og å skulle stå der på stas med en rosa blomst i knapphullet. Som på død og liv må matche til serviettene (wtf). Får kalde føtter bare av å lese emnetitlene på bryllupsforumet. Det er seriøst folk der inne som lurer på om de skal henge opp tyll i taket og hvilken frisyre blomsterpiken skal ha. Har ingenting å gjøre med at jeg ikke elsker samboeren min.

Men bryllupet MÅ jo ikke være sånn. De som gifter seg bestemmer da selv hvordan de vil ha det.

Om du er mann så trenger ikke du legge deg borti hår og sminke til brudepiker

Vil dere ikke holde tale så ikke gjør det

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor noen bryr seg? Vi var samboer med barn, og for meg holdt det. Barn er mer forpliktende enn å skrive under på et papir.Vi hadde samboerkontrakt og gjensidig testament.

Plutselig fridde han, og vi giftet oss. Flott dag, men det forandret ikke noe mellom oss.

Jamen denne tråden handler om når den ene venter på bli fridd til men den andre ønsker ikke giftemål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du er veldig dømmende og svarer som et lite barn i verste trasslader.

Det er lite flatterende.

Jeg har lov å dømme hva jeg vil. Alle på dette forumet dømmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert gammeldags, men jeg anser par som kun er "samboere" som noe "midlertidig", selv om de har barn og har vært sammen lenge. 

Kanskje fordi jeg forbinder samboerskap som et stadium før man gifter seg.

Jeg er halvt norsk, og selv om jeg ikke har noen forbindelse til pappa sin kultur, så er jeg heelt sikkert på at det forventes at jeg gifter meg. Håper jeg finner en som frir, ellers frir jeg selv  :bryllup:

Helt enig med deg. Samboere anser ikke jeg som like seriøse som gifte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoxingDay

Men bryllupet MÅ jo ikke være sånn. De som gifter seg bestemmer da selv hvordan de vil ha det.

Om du er mann så trenger ikke du legge deg borti hår og sminke til brudepiker

Vil dere ikke holde tale så ikke gjør det

Samboeren så meg sove dårlig i månedsvis og kaldsvette fordi jeg skulle holde tale i bryllupet til en god kamerat (jeg var forlover). Er virkelig ikke glad i spotlight som innebærer offentlig display av følelser foran fremmede. Jeg sa allerede på andre daten vår at et tradisjonelt bryllup ikke var aktuelt. Men om vi får barn sammen så drar vi på tinghuset og får papirene i orden, fordi vi økonomisk sett er tryggere som gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Helt enig med deg. Samboere anser ikke jeg som like seriøse som gifte.

Samboere har langt færre rettigheter også. La oss si at den ene i samboerskapet dør. Med mindre de har kontrakt, livsforsikringer som begunstiger hverandre og testamente så arver den dødes foreldre alt. Det skjedde med en venninne av meg. Foreldrene fikk alt og hun sto igjen på bar bakke. VELDIG DUMT å ikke sikre seg! Vi fikset nylig samboerkontrakt, livsforsikringer med utbetalinger i hverandres navn og testamente pga dette... Trodde vi hadde noe rettigheter fra før av men akk nei!          

Anonymous poster hash: 49eac...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser litt ned på de som gifter seg. Viss en må gifte seg for å vise sin forpliktelse og kjærlighet til hverandre må det være et skralt forhold.

Anonymous poster hash: f9990...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser noen par som synes å ha det veldig bra sammen, mange av dem får også flere barn sammen, men de er ikke gift, dama venter på at mannen skal fri, men han gjør det aldri. Hvorfor ikke?

Er det frykt for forandringer, vil han ikke ha delt økonomi, er det mye styr, eller hvorfor er det noen som ikke frir selv om de allerede egentlig deler alt og planlegger å leve livet sammen?

Anonymous poster hash: 2b21a...40b [/quote

Må man gifte Seg for å få barn da? Jeg kommet aldri til å gifte meg og håper ikke samboer frir - for da sier jeg nei. Vet at han ikke har lyst til å gifte seg heller. Han mor var gift fem ganger , skilt fra alle. Min mor gift to ganger , skilt begge gangene. Hva er egentlig poenget hvis man bare skal skille seg igjen?

Mange bekjente av meg har ogsågiftet deg, så har det gått ett år og de går i fra hverandre.,,

Anonymous poster hash: 7874a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Jeg har lov å dømme hva jeg vil. Alle på dette forumet dømmer

Du takler ikke at andre har andre meninger enn deg selv.

Du opptrer særdeles barnslig og skyter fra hoften, uten å tenke over  hva du egentlig svarer på.

Dømmende mennesker er lite opplyste og trangsynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...