Gå til innhold

Menn som aldri frir, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi

Blir noe annet når begge ikke ønsker å gifte seg og ikke bryr seg. Men denne tråden handler om kvinner i forhold som ønsker å gifte seg, mens mannen ikke vil.

Jeg svarte på et innlegg som ble kommentert av en bruker.

Det må da være lov da, jeg ikke ser hvorfor brukeren skal henge seg opp i hva andre gjør.

Miss silver:

Jeg sa ikke at vi går rundt å sier at vi er gift. Men presenterer hverandre som mann og kone. Feks hvis jeg er ute med venninner som ikke har hilst på kjæresten min, så sier jeg "ja, det her er min mann" også går han å hilser på alle sammen. Samme gjør han med meg "dette er kona, blablabla". 

Går rundt å juger. OMG!! Forferdelig. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarte på et innlegg som ble kommentert av en bruker.

Det må da være lov da, jeg ikke ser hvorfor brukeren skal henge seg opp i hva andre gjør.

Miss silver:

Jeg sa ikke at vi går rundt å sier at vi er gift. Men presenterer hverandre som mann og kone. Feks hvis jeg er ute med venninner som ikke har hilst på kjæresten min, så sier jeg "ja, det her er min mann" også går han å hilser på alle sammen. Samme gjør han med meg "dette er kona, blablabla".

Går rundt å juger. OMG!! Forferdelig.

Ikke forferdelig men innmari teit

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Fordi de ER ikke mann og kone

Hva har det å si for deg?

Om de vil omtale seg som mann og kone, er det opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å synes det er teit fordet. Tyåen min kaller meg og det og jeg irriterer meg hver gang Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

Jeg må få lov å synes det er teit fordet. Tyåen min kaller meg og det og jeg irriterer meg hver gang

Ok.....

Selv om du synes at det er teit, er det andre som ikke synes at det er det.

Er det noe mer å diskutere?

Folk er forskjellige. Du synes det er teit og det er helt greit.

Men du må jo la andre ha sine meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen lenger opp nevner at de bare får barn sv ren desperasjon og at han egentlig ikke vil ha henne. At det er derfor han ikke frir..

Vet du elsker han dama så vil han ikke frata henne å være brud altså

Sikker noen ja, men jeg tror at de aller fleste menn som får barn faktisk ønsker dem. De i omgangskretsen som har fått barn har alle ønsket barn, men ikke nødvendigvis ekteskap. Noen er gift, andre ikke. Om en kvinne er redd for at han ikke vil ha henne etter å ha bodd sammen i en årrekke, ha etablert seg sammen og fått barn så vil jeg påstå hun har unødvendig lav selvtillit. 

Ja, jeg ser den siste der, men man kan jo like gjerne si at hvis hun elsker mannen så vil hun heller ikke presse han til ekteskap mot hans vilje. 

Anonymous poster hash: be2fc...9b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de forholdene der en planlegger å leve sammen lenge er det vel naturlig å snakke om dette. Er det virkelig kvinner som sitter år etter år og venter på et frieri, mens livet leves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

I de forholdene der en planlegger å leve sammen lenge er det vel naturlig å snakke om dette. Er det virkelig kvinner som sitter år etter år og venter på et frieri, mens livet leves?

Ja, det er nok det.

Det har vært et par tråder her inne som handler om nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.....

Selv om du synes at det er teit, er det andre som ikke synes at det er det.

Er det noe mer å diskutere?

Folk er forskjellige. Du synes det er teit og det er helt greit.

Men du må jo la andre ha sine meninger.

Har jeg sagt noe annet? Jeg har likevel lov å mene det jeg vil om andres meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som håper/venter på at han skal få ut fingeren. Han er klar på at han vil bli gammel i lag med meg, prater mye om fremtid og alt det der. Barn har vi også i lag. Men å faktisk fri, det har han fortsatt ikke gjort. Han har også gitt meg klar beskjed om at han blir sur om jeg frir til han, for det er det han som skal. I det siste har han lagt opp til flere samtaler om giftermål og sånt. Men han har fortsatt til gode å faktisk fri. Jeg begynner å bli lei av alt pratet. Det er mye prat, men lite handling. Også synes jeg han er litt dust rundt det til tider også. Masse hinting og vandring rundt grøten uten mål og mening. Jeg fikk til og med en sølvring for noen måneder siden, det var flere som satt rundt oss. Samtlige, inkludert meg, lurte på om det lå noe mer i denne ringen. Men det var det hvertfall ikke. Men om jeg tar opp noe rundt eventuelt bryllup, som egentlig skjer sjeldent, da maser jeg. Så jeg forstår ikke greia hans og synes han egentlig kan holde kjeft om bryllup hvis han ikke har tenkt å spør. Merkelig situasjon hele greia.

Nå kan det forstås som at det er et over the top tema hos oss, men det er ikke det. Men etter at vi var i et bryllup tidligere i år, ble samboeren min litt ivrig på giftermål og bryllup. Så det har vært et tema til tider i sommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker noen ja, men jeg tror at de aller fleste menn som får barn faktisk ønsker dem. De i omgangskretsen som har fått barn har alle ønsket barn, men ikke nødvendigvis ekteskap. Noen er gift, andre ikke. Om en kvinne er redd for at han ikke vil ha henne etter å ha bodd sammen i en årrekke, ha etablert seg sammen og fått barn så vil jeg påstå hun har unødvendig lav selvtillit.

Ja, jeg ser den siste der, men man kan jo like gjerne si at hvis hun elsker mannen så vil hun heller ikke presse han til ekteskap mot hans vilje.

Anonymous poster hash: be2fc...9b4

Ja hva så? Om hun drømmer om å gifte seg og det er det samme for han. Kan hun ikke få det jævla bryllupet sitt da? Jeg syns ikke han elsker henne nok om han nekter å oppfylle drømmen hennes, om dette er drømmen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hintinginga hans er klønete gjort fordi han er klar over at det er et forholdsvis stort ønske hos meg, så jeg synes det blir litt tergete å legge opp til så mye prat om det uten å faktisk gå hele veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoxingDay

Blir ofte forferdelig mye sirkus og staffasje for et lite papirstykke. Og jeg blir helt svett ved tanken på å skulle holde tale om de private følelsene mine foran så masse (ukjente) folk og å skulle stå der på stas med en rosa blomst i knapphullet. Som på død og liv må matche til serviettene (wtf). Får kalde føtter bare av å lese emnetitlene på bryllupsforumet. Det er seriøst folk der inne som lurer på om de skal henge opp tyll i taket og hvilken frisyre blomsterpiken skal ha. Har ingenting å gjøre med at jeg ikke elsker samboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kongen av Burundi. Om jeg vil omtale meg som det, er det også opp til meg? Er det opp til enhver å finne opp sine titler og statuser?

...alltid drømt om å være Vice President. I have to return some videotapes.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kongen av Burundi. Om jeg vil omtale meg som det, er det også opp til meg? Er det opp til enhver å finne opp sine titler og statuser?

Det er bare å bestille visittkortene med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er feilen med å presentere han som "mannen sin"? Er han ikke en mann? Og er han ikke hennes?

Anonymous poster hash: f9990...0fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Du vet at man bare er kona til noen om man er gift? Altså presenterer samboeren din dere som gift.

Anonymous poster hash: 2b21a...40b

Kanskje på papiret, men i hjertet og sinn er vi mann og kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...