Gå til innhold

Menn som aldri frir, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi bryllup stort sett er for kvinner. Man finner ikke en mann som drømmer om bryllup, samt som mer eller mindre har planlagt det i fantasiene sine i årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Da tror jeg du må lese deg opp om skattefordeler og arverett. 

En god samboerkontrakt og tinglyst testamente fikser biffen like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenger handler om; Hvem har sjekket ut først?

Hvem forårsaker skilsmissen i utgangspunktet?

Du driver en heksejakt. Du er ikke interessert i å finne ut hvorfor.

Du vil ikke svare på om du har erfaring med forhold selv.

Men det er meget tydelig at du vet absolutt ingenting om kvinner, forhold eller ekteskap!

Du skriver mye usannheter. 

Hvem har sjekket ut først? Ifølge mine tall er det kvinner.

Hvem som har skylda i at det gikk dårlig? Begge to. Men det er kun den ene som sjekker ut først.

Du bedriver selv en heksejakt på meg. Bare fordi jeg kanskje ikke har erfaring med brudd i forhold, så betyr ikke det at jeg er frarøvet å ha en mening. 

Selvfølgelig oppfatter du alt jeg skriver som usannheter. Du baserer alle dine meninger på personlige anekdoter. Du baserer alle dine meninger på hvordan du selv føler ovenfor ting sett fra kvinners ståsted. Og det er helt greit. Jeg gjør det samme bare med hvordan menn føler og ser på ting.

Men jeg går ikke så langt som å påstå at dine argumenter er usanne. Det er de ikke. De er sanne fordi du kun ser ting som offermentalitet, offerrollen, og selvsagt at kvinnen aldri kan være i stand til å ødelegge et forhold eller ekteskap.

Anonymous poster hash: d3b47...9fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Vel, så romantisk og så forpliktende...

Det er vel ikke noe mindre forpliktende. Romantikk er ikke for alle, men samboer og jeg har da uansett hatt det helt supert sammen i over ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe mindre forpliktende. Romantikk er ikke for alle, men samboer og jeg har da uansett hatt det helt supert sammen i over ti år.

Ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fint formalisere et samboerforhold også, dersom man ønsker det. Så nei igjen, i dag kan man relativt enkelt gjøre et samboerforhold like formelt forpliktende som et ekteskap. 

Men dersom dette er er viktigere og man er redd for at partneren stikker av og at dette er begrunnelsen  for at man ønsker ekteskap så bør man i mine øyne heller ta en titt på partneren enn den samlivsformen man vurderer. 

Anonymous poster hash: be2fc...9b4

Det er like midlertidig. At man ikke tør å formalisere et forhold, dermed setter man døren litt på gløtt for andre muligheter. Et samboerforhold er og blir en midlertidig løsning, verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et eller langt vekk herifra sted i Russland var det en kulturell skikk at brudgommens far fikk den første natten med bruden - om dette er en skikk som fortsatt praktiseres vites ikke - men her snakker man virkelig om å forplikte seg for kjærligheten. Stort sett har ekteskap vært forbundet med alt annet enn det vi forbinder det med i dag - for de som vil lage allianser og drive stammekrig med naboen er dette fortsatt populært. Eller: Det er de som hevder deres kjærlighet er mer dyrbar når de ofrer og mottar, men er ike dette bare vond lukt under hykleriets teppe? For å sitere den ulykkelige paven; han som endelig så solen: «Den som priser ham som en kjærlighetens gud, tenker ikke høyt nok om kjærligheten selv. Ville ikke denne Gud også være dommer? Men den som elsker, elsker hinsides lønn og gjengjeldelse».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hvem har sjekket ut først? Ifølge mine tall er det kvinner.

Hvem som har skylda i at det gikk dårlig? Begge to. Men det er kun den ene som sjekker ut først.

Du bedriver selv en heksejakt på meg. Bare fordi jeg kanskje ikke har erfaring med brudd i forhold, så betyr ikke det at jeg er frarøvet å ha en mening. 

Selvfølgelig oppfatter du alt jeg skriver som usannheter. Du baserer alle dine meninger på personlige anekdoter. Du baserer alle dine meninger på hvordan du selv føler ovenfor ting sett fra kvinners ståsted. Og det er helt greit. Jeg gjør det samme bare med hvordan menn føler og ser på ting.

Men jeg går ikke så langt som å påstå at dine argumenter er usanne. Det er de ikke. De er sanne fordi du kun ser ting som offermentalitet, offerrollen, og selvsagt at kvinnen aldri kan være i stand til å ødelegge et forhold eller ekteskap.

Du kan bare snakke for deg selv  og ingen andre enn deg selv.

Jeg kjenner ingen menn som innehar dine type holdninger og fordommer.

Du er særdeles trangsynt da du innbiller deg mannen ikke er medansvarlig for en skilsmisse.

Er det noen som sitter i en offerrolle, er det ingen andre enn deg selv.

Du gjør opp meningene dine etter amerikansk forskning og tidsskrifter.

Tom forskere vet at det ikke er liv laga.

Hvor patetisk er ikke det....

Gå ut å lev litt heller og få deg livserfaring basert på egene opplevelser.

Amerikanske tidsskrifter og analyser er ikke noe å leve livet sitt etter.

Det er en stor forskjell på nordmenn og amerikanere.

Vi har annet samfunn og en annen levemåte. Det må ta hensyn til.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er særdeles trangsynt da du innbiller deg mannen ikke er medansvarlig for en skilsmisse.

Du lever livet ditt etter statistikk og amerikansk forskning.

Gå ut å lev litt heller og få deg livserfaring basert på egen opplevelser.

Mannen presenterer jo bare noen tall. Denne rapporten konkluderer ikke, selv om den kommer med noen alternative forklaringer (årsak), men dette har man ikke videre belegg for. Uansett, mannen har framsatt en påstand - sikkert flere - men denne ene har han i hvert fall litt kjøtt på. Om du ikke er enig får du se om rapporten holder mål, eller om du kan finne noe annet; det finnes helt sikkert. Egne erfaringer er relevant for deg.

Det er ikke overraskende at kvinner - med tanke på historien, kulturen og samfunnsforandringene er de som tar det første steget. Bravo! Det er også en helt vanlig at menn - puslinger som de er - tar et samlivsbrudd mye dårligere enn kvinner. Enten blir de "stalkere", begår selvmord, skriver på kvinneguiden, drukner sine sorger i alkohol, men det er noen kryp som klarer seg - tross alt. Opp fra sofaen, vekk med potetgullet og finn treningsrommet. Det som burde være bekymringsfullt for det stolte kjønn - ja, menn - er at kvinner blir ofte lykkeligere når de bryter ut av forholdet - noe denne rapporten også påpekte. Jeg tror det er for få kvinner som bryter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det trengs to for å skille seg. Men det at kvinnen setter igang og gjerne vil skille seg er det poenget jeg prøver å få frem.

TS spør hvorfor menn ikke frir og jeg gir en mulig grunn til dette. Nemlig at kvinner oftere vil skille seg enn menn. Det at mannen i det ekteskapet går med på det har lite å si.

Om det er dama som setter det i gang så er det vel en grunn til det. Menn er jo kjent for å ikke ville snakke om problemer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør opp meningene dine etter amerikansk forskning og tidsskrifter.

Tom forskere vet at det ikke er liv laga.

Gå ut å lev litt heller og få deg livserfaring basert på egene opplevelser.

Amerikanske tidsskrifter og analyser er ikke noe å leve livet sitt etter.

Det er en stor forskjell på nordmenn og amerikanere.

Vi har annet samfunn og en annen levemåte. Det må ta hensyn til.

Hvorfor er det negativt at kvinner er dem som som oftest først setter igang et samlivsbrudd? Det er jo bare et digert tegn på at kvinner klarer seg bedre nå idag enn for 100 år siden, og også har den muligheten, en mulighet dere ikke hadde for kort tid siden ettersom de fleste var avhengig av mannens økonomi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo som regel masse penger og det er mye planlegging bak et bryllup som oftest. Kan tenke meg at mange menn relaterer det til stress og de ser kanskej ikke vitsen i å bruke så mye penger på et bryllup. For som oftest er det vel kanskje de samme damene som vil gifte seg som også vil ha et bryllup som vil koste mye.

Vi hadde en liten middag med forlovere og følge dvs 6 stykker totalt.

Hadde vi ikke vært enig om det, men at hun ville hatt et stort et, så hadde jeg aldri orka å gifte meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...