AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #1 Skrevet 31. juli 2015 Hva når angsten er så sterk at man ikke lenger kan benytte seg av kollektivtrafikk, men heller ikke har billappen? Hva skjer da, holder man seg innendørs og råtner bort?Anonymous poster hash: d707d...3b3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Da søker man hjelp hos psykolog og kommer seg til hektene igjen Anonymous poster hash: 8b10e...75f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Få nav til å sponse lappen dinAnonymous poster hash: 93dc7...f6d
Arabella Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Hva når angsten er så sterk at man ikke lenger kan benytte seg av kollektivtrafikk, men heller ikke har billappen? Hva skjer da, holder man seg innendørs og råtner bort?Anonymous poster hash: d707d...3b3 Hvis du har så sterk angst, er det fullstendig uforsvarlig å kjøre bil også, om du skulle hatt førerkort. Du får spørre folk du kjenner om de kan kjøre deg, evt. ta drosje. Så må du selvfølgelig oppsøke hjelp, fastlegen i første omgang.
Arabella Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Få nav til å sponse lappen dinAnonymous poster hash: 93dc7...f6d Hva har en person med sterk angst i trafikken å gjøre? Angsten forsvinner når man selv sitter bak rattet, tror du?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #7 Skrevet 1. august 2015 Få nav til å sponse lappen dinAnonymous poster hash: 93dc7...f6d Tror ikke det er så lurt at folk som sliter så psykisk skal kjøre rundt og risikere å drepe folk... Anonymous poster hash: 8b10e...75f 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Høres ikke noe greit ut. Det var nå du hadde trengt lappen og bil. Da hadde du fått mer frihet. Anonymous poster hash: 2b60d...ece
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #9 Skrevet 1. august 2015 I alle dager. Hva skjedde nå? Anonymous poster hash: 2b60d...ece
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #10 Skrevet 1. august 2015 Høres ikke noe greit ut. Det var nå du hadde trengt lappen og bil. Da hadde du fått mer frihet. Anonymous poster hash: 2b60d...ece Ja, du har nevnt det fem ganger nå. Ikke uenig, men det er vel nok... Anonymous poster hash: cb869...f3f
Arabella Skrevet 1. august 2015 #11 Skrevet 1. august 2015 Hva når angsten er så sterk at man ikke lenger kan benytte seg av kollektivtrafikk, men heller ikke har billappen? Hva skjer da, holder man seg innendørs og råtner bort?Anonymous poster hash: d707d...3b3 Hva eksakt har du angst for når det gjelder kollektivtrafikk?
Safiye Skrevet 1. august 2015 #12 Skrevet 1. august 2015 Tråden er ryddet for dobbelpost. - Pavilion, mod
Crobern Skrevet 1. august 2015 #13 Skrevet 1. august 2015 Hva har en person med sterk angst i trafikken å gjøre? Angsten forsvinner når man selv sitter bak rattet, tror du? Ja. Det kan gjøre det. Mange med angst sliter fordi de ikke har kontrollen selv. Har de kontroll forminsker det angsten. Så de kan trygt kjøre selv. Men for å bli kvitt angsten, burde man øve seg på å kjøre kollektivt. Å hele tiden kjøre selv og velge de metodene som ikke gir angst, vil ikke gjøre en bedre. Heller tvert i mot.
Gjest Mocchhaa Skrevet 1. august 2015 #14 Skrevet 1. august 2015 Hvis du har så sterk angst, er det fullstendig uforsvarlig å kjøre bil også, om du skulle hatt førerkort. Du får spørre folk du kjenner om de kan kjøre deg, evt. ta drosje. Så må du selvfølgelig oppsøke hjelp, fastlegen i første omgang. Hvorfor er det uforsvarlig?
Gjest Mocchhaa Skrevet 1. august 2015 #15 Skrevet 1. august 2015 Hva har en person med sterk angst i trafikken å gjøre? Angsten forsvinner når man selv sitter bak rattet, tror du? Har man angst for folkemengder, så er det klart angsten forsvinner når man sitter bak rattet.
Gjest Mocchhaa Skrevet 1. august 2015 #16 Skrevet 1. august 2015 Tror ikke det er så lurt at folk som sliter så psykisk skal kjøre rundt og risikere å drepe folk... Anonymous poster hash: 8b10e...75f Drepe folk? Hva i alle dager snakker du om?!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #17 Skrevet 2. august 2015 Jeg er der. Kort fortalt så ja, du råtner bort. Ble 100% ufør når jeg var 18 hovedsaklig fordi jeg ikke kan benytte meg av offentlig transport. Hadde helt fint klart å jobbe i det minste deltid, men bor ganske øde og det er ingen jobber i gangavstand. Får ingen tilbud jeg realistisk sett kan benytte meg av og har et par-tre-fire selvmordsforsøk bak meg pga det. Heller 100% ufør, dritt livskvalitet, fult av innleggelser og sykehusbesøk enn at Nav ordner transport Det nydelige systemet i et nøtteskall. Anonymous poster hash: 50720...3a3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #18 Skrevet 2. august 2015 Du søker hjelp, og tar det fra begynnelsen igjen. Var deprimert i 2 måneder, og har en ganske heavy angst. Mamma måtte følge meg til bussen fordi jeg var så redd for at kortet ikke skulle fungere. Har heller ikke lappen. Det finnes en grei regel, er angsten mellom 1-7 kan du gjennomføre det. Er den mellom 8-10 så er det dømt til å gå galt. Bare hopp i det. Anonymous poster hash: c65a7...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #19 Skrevet 2. august 2015 Ts her, jeg får jo hjelp. Går til psykolog en dag i uka og sitter der halvannen time og babler om problemene mine. Så psykolog er ikke løsningen på alt. Han fjerner ikke angsten, det hjelper ikke at han sier at det ikke er farlig når jeg opplever det som farlig gang på gang. Dette er noe som har eskalert i sommer, og jeg har (selvsagt) hele livet benyttet meg av kollektivtransport. Men nå er det så ille at jeg må sykemeldes og sitte hjemme og råtne vekk. Og ingen kan gjøre noe med det?Anonymous poster hash: d707d...3b3
markon Skrevet 2. august 2015 #20 Skrevet 2. august 2015 Du sier det som det er til psykologen din. Kanskje du må medisineres i en periode? Det gjorde i hvertfall at jeg klarte å fullføre skolen når jeg kom i samme situasjon som deg. Men aldri KUN medisinering! Det fjerner jo ikke årsaken til angsten, kun symptomene......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå