Gå til innhold

Hvor treffer jeg single menn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd nettdating men det funket ikke for meg. Krever utrolig mye energi og det ble liksom for arrangert. Traff veldig mange menn som objektivt sett kunne være gode partnere men det er jo ikke en gartner eller en bank eller en lege man skal finne seg. De kan man google seg frem til, for så å velge på grunnlag av kvalitet og tilgjengelighet. Sånn er det ikke med kjærester.

Drømmer om å ha det som da jeg var yngre - man gjorde de tingene man liker å gjøre og så plutselig så treffer man den spesielle mannen og det sier "pang" i hodet og i magen :-)

Men når jeg gjør de tingene jeg liker å gjøre så er det bare gifte menn så langt øyet kan se !

Anonymous poster hash: e3b31...0cf

Dette er akkurat som å lese om meg selv! Jeg synes nettdating blir så kunstig, men møter bare gifte menn på jobb, fester, aktiviteter, kurs osv.  Er det skilte menn som mot alle odds skulle vært i der jeg er, virker de stresset og på jakt hele tiden. Jeg er ikke interessant for single menn på min alder, mest sannsynlig fordi jeg ser ut som alderen min (42), mens de er ute etter ynger damer...

Tror det lønner seg å satse på å bli kjent som venner, kolleger, bekjente - og ta kjærestegreiene som det evt kommer, eller ikke kommer. Det siste har jeg faktisk begynt å venne meg til tanken på.

Anonymous poster hash: 46b15...475

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du nei takk, og går videre til neste. Anonymous poster hash: 4582a...a82

Og da er man plutselig kravstor og prippen...

Skrevet

Det er vel ikke så mange forslag å komme med utover de som allerede har blitt nevnt i tråden. Men med tanke på nettdating, slår det meg at det er to områder jeg synes ingen av datingsidene jeg har vært innom de siste årene har gjort bra:

1) Fokus på interesser. 

Jeg synes generelt datingsidene har et veldig snevert og overordnet utvalg av interesser å velge mellom, og begrenset med muligheter til å filtrere ved hjelp av de. Jeg kan ikke forstå annet enn at det må ligge et stort potensiale her. Det er jo tross alt gjerne via en interesse man møtes utenfor nettet, og en felles interesse gjør det utrolig mye enklere å bli kjent.

2) Gode gammeldagse praterom (chat).

Digitalversjonen av å henge med en vennegjeng hvor nye mennesker flyter inn og ut av gruppen. Man slenger seg på samtaler hvor man har noe å si, og lytter i motsatt tilfelle. En gang i ny og ne utmerker en person seg og man blir kjent med denne. Jeg finner det nesten ubegripelig at ingen av tjenestene har dette (dersom en har det og jeg bare ikke har fått det med meg, gi meg et hint).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mange forslag å komme med utover de som allerede har blitt nevnt i tråden. Men med tanke på nettdating, slår det meg at det er to områder jeg synes ingen av datingsidene jeg har vært innom de siste årene har gjort bra:

1) Fokus på interesser. 

Jeg synes generelt datingsidene har et veldig snevert og overordnet utvalg av interesser å velge mellom, og begrenset med muligheter til å filtrere ved hjelp av de. Jeg kan ikke forstå annet enn at det må ligge et stort potensiale her. Det er jo tross alt gjerne via en interesse man møtes utenfor nettet, og en felles interesse gjør det utrolig mye enklere å bli kjent.

2) Gode gammeldagse praterom (chat).

Digitalversjonen av å henge med en vennegjeng hvor nye mennesker flyter inn og ut av gruppen. Man slenger seg på samtaler hvor man har noe å si, og lytter i motsatt tilfelle. En gang i ny og ne utmerker en person seg og man blir kjent med denne. Jeg finner det nesten ubegripelig at ingen av tjenestene har dette (dersom en har det og jeg bare ikke har fått det med meg, gi meg et hint).

Ja, hvor i helvete ble IRC av?

Helsikkes facebook. Det ødela verden :glare:

Anonymous poster hash: 27429...e75

AnonymBruker
Skrevet

IRC er oppe og går ennå,..men det finnes vel ingen app for å lettere kunne bruke det ;)

Det er nylig utviklet en ny app som samkjører chat og interesse. Står litt om det på rogalandsavis.no :)

Anonymous poster hash: 56a86...507

Gjest Godjente
Skrevet

Helt sikkert! Problemet er bare at veldig mange av de man møter på sånne arenaer (faktisk langt de fleste i den alderen) er i et forhold. Er ikke lett å skille ut de single fra mengden, og sånn er det sikkert for mennene også. Så å faktisk klare å møte/bli kjent med noen i en sånn setting krever litt.

Nei, men det er da bare å snakke med de og være litt sosial, så får du vel etterhvert vite om de er single eller opptatte :)

Skrevet

IRC er oppe og går ennå,..men det finnes vel ingen app for å lettere kunne bruke det ;)

mIRC eksisterer og utvikles fremdeles den. Jeg testet den såvidt for et års tid siden. Noe overraskende svelget den fremdeles min lisensnøkkel fra 90-tallet.

Skrevet

Det finnes en megadrøss med IRC-apps for alle tenkelige plattformer.

Skrevet

Kanskje du rett og slett bor i en kommune der de fleste mennene allerede er opptatt?

Norge er et langstrakt land, og det er stor forskjell på andelen menn kontra kvinner i de forskjellige kommunene. Og aldersgruppen du ser etter menn i spiller naturligvis også inn.

I distriktskommunene er det typisk stort overskudd på menn. Aftenposten har skrevet endel om dette, og du kan sjekke hvordan det er i din kommune på singlesatlas.com.

I Rogaland er det gode betingelser for kvinner som ser etter menn i aldersgruppen 35-44. Ta for eksempel kommunen Hå. Der bor det 23% flere menn enn kvinner i aldersgruppen, som vist på dette kartet:

http://singlesatlas.com/norway/8c04b27d3cb5fba591493a45396afb751d6000

Mens i f.eks. Nesodden kommune derimot bor det 9% færre menn enn kvinner i aldersgrupen. Man kan regne med at en stor del av mennene er opptatt der, og det betyr at det er få single menn på "markedet", mens det relativt sett er mange single kvinner. Dermed er det mye større konkurranse om mennene der enn i for eksempel Rogaland.

Anonymous poster hash: ca4ea...483
  • Liker 2
Skrevet

.. som er mellom 38 og 45 år

Som holder kropp og hode i god form

Som er seksuelt lekne

Som er eventyrlystne og positive

Som ikke bare er opptatt av hvor stort hus de har og hvor fort båten deres går

... jeg vet ikke hvor de gjemmer seg !

Anonymous poster hash: e3b31...0cf

Hva har du å tilby da?

Anonymous poster hash: 9cfb9...c7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...