Gå til innhold

Kvinne med barn med ulike fedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som dømmer. Jeg tenker atter en gang at det er lett å sitte på sin høye hest. Tror dere at de som får tre barn med tre forskjellige (det gjelder forresten ikke meg) tenkte at "sånn vil jeg ha livet mitt, jeg planlegger at barna mine skal ha forskjellige fedre!"

Gjennom et liv er det mye som skjer og mange valg man skal ta.

Å skrive for eksempel : "dersom jeg i fremtiden får barn med en mann og det ikke funker så stopper jeg der, man trenger ikke å få barn med alle man et sammen med", det er jo i utgangspunktet en svært fornuftig tanke. MEN, dersom omstendigheter gjør at du føler forholdene ligger til rette for flere barn så kan det jo hende du skifter perspektiv etterhvert...? Eller? Er det sånn at "barn-med-forskjellige-menn-prinsippet" overgår alt annet som kan skje i livet ditt? Inkludert for eksempel at du lever i en stabil relasjon og det første barnet ditt kan ønske seg søsken?

Naivt og selvopphøyd å tenke slik ;-) fordi DU vet bedre enn andre.

Og igjen, jeg føler meg ikke truffet, siden jeg lever i en "normal familiekonstellasjon" med mor, far og barn. Dette forhindrer meg ikke i å se at mye kan skje i løpet av et fruktbart liv.

Anonymous poster hash: 2fed0...0ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ennå ikke hørt kvinner si om en sånn mann at han er løsaktig,dårlig moral,hore bukk. .og overlater ansvaret til staten å forsørge sine barn

Nei,da er han sjarmør,har draget på damer osv.

Jeg hadde eks ikke valgt en sånn mann som samboer

Anonymous poster hash: e9d21...9aa

 

Dette har jeg aldri hørt noen si, noen gang, så vanlig er det neppe. Tvert i mot, folk flirer litt bak ryggen på sånne menn og sier at "nå har han tabbet seg ut, enda en gang"

 

Selv tenker jeg dårligere om menn som gjør dette, det er tross alt mye lettere for dem å bare bruke kondom og sterilisering er også et lite filleinngrep, så dette bør de greie å unngå, i hvert fall etter å ha tabbet seg ut før.

 

Min grense for begge kjønn går ved to "kull". Det er både forståelig og innenfor normalen å forsøke familielivet to ganger, men får man flere enn dette har man enten planlagt som en idiot, eller vært skjødesløs med prevensjon. 

Anonymous poster hash: 75a8e...c9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er selv en ung kvinne, og jeg kunne aldri ha hatt barn med flere menn. dessuten tror jeg at jeg ville ha vært i lag med mannen minst 3 år før vi planla å få barn og jeg ville nok ha vurdert han sterkt og nøye, for vil ikke gå i fella med å få barn med feil person. men om det skulle skje, så ville jeg ikke ha fått flere unger med en annen mann, da holder det med det barnet en har.



Anonymous poster hash: e07af...8d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som dømmer. Jeg tenker atter en gang at det er lett å sitte på sin høye hest. Tror dere at de som får tre barn med tre forskjellige (det gjelder forresten ikke meg) tenkte at "sånn vil jeg ha livet mitt, jeg planlegger at barna mine skal ha forskjellige fedre!"

Gjennom et liv er det mye som skjer og mange valg man skal ta.

Å skrive for eksempel : "dersom jeg i fremtiden får barn med en mann og det ikke funker så stopper jeg der, man trenger ikke å få barn med alle man et sammen med", det er jo i utgangspunktet en svært fornuftig tanke. MEN, dersom omstendigheter gjør at du føler forholdene ligger til rette for flere barn så kan det jo hende du skifter perspektiv etterhvert...? Eller? Er det sånn at "barn-med-forskjellige-menn-prinsippet" overgår alt annet som kan skje i livet ditt? Inkludert for eksempel at du lever i en stabil relasjon og det første barnet ditt kan ønske seg søsken?

Naivt og selvopphøyd å tenke slik ;-) fordi DU vet bedre enn andre.

Og igjen, jeg føler meg ikke truffet, siden jeg lever i en "normal familiekonstellasjon" med mor, far og barn. Dette forhindrer meg ikke i å se at mye kan skje i løpet av et fruktbart liv.

Anonymous poster hash: 2fed0...0ae

 

 

Man setter seg vel ikke på noen høy hest selv om man setter spørsmålstegn ved folks dømmekraft når de får barn med alle de er i forhold med. Jeg valgte å ikke få flere barn etter mitt første forhold, til tross for at jeg godt kunne tenkt meg flere. Det handler om å være bevisst på hva man holder på med, se litt fram i tid, og ikke minst tenke på de barna man har fra før. Det kan ikke være bare enkelt å være tre søsken som skal til hver sin far på samvær med jevne mellomrom. For ikke å snakke om logistikk for mor/far som skal organisere samvær med tre andre foreldre. Som sagt, man MÅ ikke få barn med alle man er i forhold med.

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns begge deler er like ekkelt. 



Anonymous poster hash: f6aaf...879
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge deler er like ille. Ikke det at en kvinne med 3 barn har hatt mangfoldige sexpartnere og vært løsaktig nødvendigvis. Men det er noe desperat over det å få barn med hver mann hun har hatt et lengre (?) forhold til. Får inntrykk av at dette er en person som ikke klarer seg alene og må forsegle hvert forhold med et barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er selv en ung kvinne, og jeg kunne aldri ha hatt barn med flere menn. dessuten tror jeg at jeg ville ha vært i lag med mannen minst 3 år før vi planla å få barn og jeg ville nok ha vurdert han sterkt og nøye, for vil ikke gå i fella med å få barn med feil person. men om det skulle skje, så ville jeg ikke ha fått flere unger med en annen mann, da holder det med det barnet en har.

Anonymous poster hash: e07af...8d2

Hehe, god plan, kom tilbake om 40 år og fortell hvordan det egentlig ble ;-)

Anonymous poster hash: 2fed0...0ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå, satt på spissen da om man blir enke i 20 årene og har barn så skal man ikke få flere barn med en evt ny partner i fare for å bli sett på som løs - OG hvisman er så syndig da å få et barn og forholdet tar slutt DA skal man i allefall ikke få flere - for da er det fritt frem for å tenke stygt om dem? 

 

Seriøst? Det er å bruke energien på noe positivt?  (fortsatt preget over innlegget til de som har mistet en de elsket og funnet noen å elske igjen...) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå, satt på spissen da om man blir enke i 20 årene og har barn så skal man ikke få flere barn med en evt ny partner i fare for å bli sett på som løs - OG hvisman er så syndig da å få et barn og forholdet tar slutt DA skal man i allefall ikke få flere - for da er det fritt frem for å tenke stygt om dem? 

 

Seriøst? Det er å bruke energien på noe positivt?  (fortsatt preget over innlegget til de som har mistet en de elsket og funnet noen å elske igjen...) 

 

Men må man få barn med alle man elsker? 

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men må man få barn med alle man elsker? 

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et ord for slike kvinner...



Anonymous poster hash: cf0a4...78d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de trådene jeg blir mest provosert av. Selv har jeg tre barn med tre fedre. Den første fikk jeg da jeg var 20. Mannen ønsket ikke oss og stakk. Nr to fikk jeg i ekteskap. Mannen døde.... Nr tre fikk jeg nå i voksen alder og vi lever lykkelig! Hva er problemet deres egentlig??? Voks opp, som noen sier her!!

Helt enig! 

 

Mann med null barn.

Anonymous poster hash: bff38...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men må man få barn med alle man elsker? 

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

 

*ler* neida, men hva om mannen virkelig ønsker seg barn og du selv også vil ha flere? Skal man da la være fordi man ikke skal bli stemplet som altmulig av mennesker uten evne til å innse at deres egne små liv ikke skal være noe å måle andres mot? 

 

Jeg kjenner at jeg egentlig provoseres litt over hvor lett man setter seg til doms over andre uten å kjenne hele deres historie - ikke bare i denne tråden men egentlig i mange.

Hva er greien med å tro at en selv er så mye bedre enn andre liksom? 

 

- jeg har en mengde "fordummer" (og ja forDUMmer) selv altså, men jeg kjenner at når slike tråder som denne med svar som de fra dem som blir enker/enkemenn kommer så føler jeg at jeg møter meg selv litt i døren og innser at jeg ikke bør dømme andre uten å kjenne hele historien. 

Endret av Carrot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det finnes et ord for slike kvinner...

Anonymous poster hash: cf0a4...78d

 

 

Og det er...? Og hvem er du på din høye hest?

Anonymous poster hash: 7a57b...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

 

Nettopp. Jeg er klar over at det finnes mange ulike historier og årsaker til at folk får barn med flere forskjellige, men når man får barn nr 3 med mann/kvinne nr 3, da synes hvert fall jeg det er i overkant. Ofte hører man argumentet om at man vil jo ha et kjærlighetsbarn. Jaha, hva er de andre barna du har, da?

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*ler* neida, men hva om mannen virkelig ønsker seg barn og du selv også vil ha flere? Skal man da la være fordi man ikke skal bli stemplet som altmulig av mennesker uten evne til å innse at deres egne små liv ikke skal være noe å måle andres mot? 

 

Jeg kjenner at jeg egentlig provoseres litt over hvor lett man setter seg til doms over andre uten å kjenne hele deres historie - ikke bare i denne tråden men egentlig i mange.

Hva er greien med å tro at en selv er så mye bedre enn andre liksom? 

 

- jeg har en mengde "fordummer" (og ja forDUMmer) selv altså, men jeg kjenner at når slike tråder som denne med svar som de fra dem som blir enker/enkemenn kommer så føler jeg at jeg møter meg selv litt i døren og innser at jeg ikke bør dømme andre uten å kjenne hele historien. 

 

 

Jeg dømmer forsåvidt ingen eller har så mange fordommer mot at folk får barn med tre forskjellige, men jeg tenker mest på de barna som allerede er der, og som skal ha sitt. Og logistikk, samarbeid og organisering med flere partnere angående samvær. Barna skal jo og på samvær med ulike mødre/fedre, og en skulle tro det ble både forvirrende og litt sårt og ikke være sammen med søsknene sine.

Anonymous poster hash: 13ec4...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ingen som virkelig mener at om man får barn to eller tre så klarer man ikke lengre ta vare på de man har fra før på en god måte? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke hørt kvinner si om en sånn mann at han er løsaktig,dårlig moral,hore bukk. .og overlater ansvaret til staten å forsørge sine barn

Nei,da er han sjarmør,har draget på damer osv.

Jeg hadde eks ikke valgt en sånn mann som samboer

Anonymous poster hash: e9d21...9aa

En sjarmør? 😂 Jeg ville tenkt at han var en dum gutt uten dømmekraft og evne til å ta hånd om prevensjon selv. Å få en unge ved et uhell, ok. To unger ved uhell, da begynner noe å skurre. TRE unger, da er du bare dum. Og dette gjelder for meg ved begge kjønn.

Ja du kan være en god mor/far med unger med 3 ulike partnere, men herrefred for et urettferdig styr for ungene. Så mange familier å forholde seg til, jeg blir svimmel bare på tanken.

Anonymous poster hash: e50f2...e37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...