Musicweare Skrevet 9. august 2015 #41 Skrevet 9. august 2015 Jeg bodde på Møhlenpris i flere år, og stortrivdes der. En levende bydel med mye mangfold og godt lokalmiljø, veldig sentralt og med en del gode tilbud (aktivitetshus, idrettsanlegg, koselige kafeèr, butikker og gallerier og ikke minst Hulen.) Jeg var forsiktig med å gå alene i de mørkeste gatene om kvelden, men det er jeg uansett hvor i Bergen jeg befinner meg. Som student er Møhlenpris utmerket, du kunne endt opp på langt verre steder!
Nabojenta Skrevet 11. august 2015 #42 Skrevet 11. august 2015 Møhlenpris har vel blitt litt "bedre" etter at Parken ble ryddet men jeg ville gått for Sandviken, Bergenhus, Nordnes.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #43 Skrevet 11. august 2015 Å prise noen ut av kommunale boliger lar seg vel ikke gjøre? Området/Løvstakksiden på oppsiden av utbyggingen i Damsgårdssundet er bebygd med kommunale utleieboliger.Anonymous poster hash: 4e076...dc3 Joda. Stiger tomteprisene nok er kommunen tjent med å selge heller enn å pusse opp. Eller de gir boligene til en annen type trygdede enn de som virker å dominere området nå. Og siden bydelen har et så dårlig rykte på seg, er leieprisene på andre boliger og lave. Noe som drar til seg det som for mange er uønskede elementer og massiv seksjonering av bygningsmassen for å huse flest mulig. Over tid vil kanskje leieprisene stige, folk kan pusse opp for å trekke til seg de som ønsker å bo i bydelen og plutselig er det bare de kommunale boligene som huser enkelte rusmisbrukere som kan skape problemer for naboer. Dette er selvsagt bare ukvalifisert synsing, men jeg vil tro de som flytter inn håper at noe som dette skjer. Anonymous poster hash: 68ed6...1b8
sofie777 Skrevet 11. august 2015 #44 Skrevet 11. august 2015 Kva eg skriv i høve til utdanninga mi er mitt val. Sjølv om eg ikkje bur i Bergen (takk Gud for det!) så er det ikkje så vanskeleg å halde seg orientert om kva som skjer rundt om. Eg har jo tross alt ei utdanning..... Når det er sagt så er det gjort fleire undersøkjingar om levevilkåra i Bergen kommune. Akkurat no er eg på mobil så du får godta denne: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bergens-beste-og-verste-strok-1913530.html Sjekk sisteplassen Så du trekker frem en artikkel fra 2009! På den tiden var Loddefjord en bydel i vekst og er det fremdeles. Jeg har vokst opp i både Loddefjorddalen og på Vadmyra. Disse er her slått sammen. Det var en kjent sak på den tiden at Vadmyra hadde det mye verre enn dalen, men det viser ikke de tallene. I en annen artikkel det var linket til fra BA, viser det at per august i år, er det bare 9 kommunale boliger i Loddefjord-området og det er veldig bra.
Sofia123 Skrevet 11. august 2015 #45 Skrevet 11. august 2015 Bor selv på Nordnes og synes at med tanke på beliggenhet og utseende, så er det finest der. Samtidig synes jeg Sandviken er fin hvis du studere på NHH.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå