AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #21 Skrevet 31. juli 2015 Fyllingsdalen er stort sett bare fine områder, loddefjord har blitt mye bedre de siste 20 årene og er ikke så ille mange steder lengre.Anonymous poster hash: e8e89...130 Hver gang noen som ikke er narkoman drepes i Bergen så skjer det på Loddefjord...Anonymous poster hash: a5c39...068
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #22 Skrevet 31. juli 2015 Haha, mange her som åpenbart aldri har vært på Møhlenpris men likevel vil uttale seg... Møhlenpris er et nydelig sted å bo, spesielt som student. Veldig sentralt, gåavstand til absolutt alt, universitetet ligger maks fem minutter unna, man har Hulen og Nobel Bopel rett i nærheten og det er kjempefint der med masse vakre bygninger og mye historie, hva mer trenger man egentlig? Du er heldig som har fått leilighet der. Nå har miljøet rundt Nygårdsparken blitt flyttet også, og de som sier Mølleren er ghetto vet virkelig ikke hva de snakker om. Jada! Om kontainere og slitte kontorbygninger er "vakre bygninger", så har vi forskjellig smak. Anonymous poster hash: a25d1...c51
venus24 Skrevet 31. juli 2015 #23 Skrevet 31. juli 2015 Jada! Om kontainere og slitte kontorbygninger er "vakre bygninger", så har vi forskjellig smak. Anonymous poster hash: a25d1...c51 Jeg går ut i fra at TS skal bo i en leilighet og ikke i en container. Hvis du tror Møhlenpris kun består av kontorbygg er jeg redd for at du har gått til feil sted - jeg mener å huske at det ligger en fotballbane, sjarmerende kafeer, brygge, leilighetsbygg med nydelige fasader, vil-vite-senteret, en skole og en park der, for å nevne noe. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #24 Skrevet 31. juli 2015 http://nb.ra.no/nb/delomrade.jsf?id=527 Anonymous poster hash: b4aaa...a9c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #25 Skrevet 31. juli 2015 Sjå innlegg #5 Ingen av innleggene så langt har forklart hvorfor Fyllingsdalen er så ille. Og jeg synes det er veldig rart at en utdannet person som deg, som i tillegg jobber i skolevesenet og ikke engang bor i Bergen, synes det er greit å slenge ut slike påstander uten engang å argumentere for dem.Anonymous poster hash: 68ed6...1b8 1
Florence Skrevet 31. juli 2015 #26 Skrevet 31. juli 2015 Jeg trivdes veldig godt på Møhlenpris da jeg bodde der noen år som bachelorstudent! Hadde flaks og bodde i en nydelig leilighet også. Men Høyden er ikke alltid like trygg, det er det eneste jeg har å utsette på Møhlenpris, prøvde så langt det lot seg gjøre å aldri gå alene hjem.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #27 Skrevet 31. juli 2015 Og hva er galt med Loddefjord???Tja, jo. Det er jo på "baksio". Det er jo fin beliggenhet i forhold til universitetet og sentrum. La oss si det slik at du kan vera glad du ikkje bur i Loddefjord eller Fyllingsdalen!! Anonymous poster hash: 48f66...48c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #28 Skrevet 31. juli 2015 Hver gang noen som ikke er narkoman drepes i Bergen så skjer det på Loddefjord...Anonymous poster hash: a5c39...068 Virkelig? Hva med alle de andre områdene i Bergen med sosialboliger og sentre for narkomane? Minde har blitt nevnt i tråden som et bra sted å bo, men her er det nå massevis av narkisser og romani som bor. Damsgårdsveien har hatt den største andelen hendelser i forbindelse med narkotika utenom Vågsbunnen det siste året, men er samtidig et sted med masseutbygging av nye, flotte leilighetsbygg. Til og med fine Fana som alltid blir trukket frem på KG som det beste stedet å bo har et slikt senter på Nesttun, som har ført til flere henvendelser i området sammen med bybanen, og har et stort antall sosiale boliger. Så vidt jeg vet har Fyllingsdalen ingen slike miljøer lengre, men massevis av tilbud for yngre. Og Loddefjord er litt større enn området direkte nord og vest for Vestkanten. Anonymous poster hash: 68ed6...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #29 Skrevet 31. juli 2015 Hver gang noen som ikke er narkoman drepes i Bergen så skjer det på Loddefjord...Anonymous poster hash: a5c39...068 Ikke på, men i Loddefjord Anonymous poster hash: 1afba...8d8 4
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 31. juli 2015 #30 Skrevet 31. juli 2015 Ingen av innleggene så langt har forklart hvorfor Fyllingsdalen er så ille. Og jeg synes det er veldig rart at en utdannet person som deg, som i tillegg jobber i skolevesenet og ikke engang bor i Bergen, synes det er greit å slenge ut slike påstander uten engang å argumentere for dem.Anonymous poster hash: 68ed6...1b8 Kva eg skriv i høve til utdanninga mi er mitt val. Sjølv om eg ikkje bur i Bergen (takk Gud for det!) så er det ikkje så vanskeleg å halde seg orientert om kva som skjer rundt om. Eg har jo tross alt ei utdanning..... Når det er sagt så er det gjort fleire undersøkjingar om levevilkåra i Bergen kommune. Akkurat no er eg på mobil så du får godta denne: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bergens-beste-og-verste-strok-1913530.html Sjekk sisteplassen
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #31 Skrevet 31. juli 2015 Dalen er billig, dermed bor endel ræl der. SKolene sliter med attferdsproblemer hos elevene, mange foreldre følger ikke opp. Deler av dalen består av alenemødre som har passe alderssprang mellom sine 3 barn, alle med forskjellig far. Selvsagt finnes det ordentlige mennesker også der, men dessverre er de i fåtall. Anonymous poster hash: 4ebe8...39c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #32 Skrevet 31. juli 2015 Kva eg skriv i høve til utdanninga mi er mitt val. Sjølv om eg ikkje bur i Bergen (takk Gud for det!) så er det ikkje så vanskeleg å halde seg orientert om kva som skjer rundt om. Eg har jo tross alt ei utdanning..... Når det er sagt så er det gjort fleire undersøkjingar om levevilkåra i Bergen kommune. Akkurat no er eg på mobil så du får godta denne: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bergens-beste-og-verste-strok-1913530.html Sjekk sisteplassen Loddefjord er på sisteplass der så vidt jeg ser, ikke Fyllingsdalen. Uansett - jeg ville ikke bodd på Møhlenpris. Det ER faktisk der de narkomane holder til. Har du sykkel, så kommer den til å bli stjelt liksom. Selv om du har den i oppgangen din. Jeg ville anbefalt Nordnes, Sandviken, Fjellsiden (sør)... Fløen, Kalfaret, Landås.... stort sett sentrale og fine plasser. Høyden er jo også en mulighet, og ellers midt i sentrum. Men der er det mye skrik og skrål (og fyll) i helgene. Men som fersk student liker man jo gjerne litt liv i helgene (og kort vei til nach...?). Ellers er Bergen en flott by! Hvis man tåler regn. Anonymous poster hash: e2386...bc0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #33 Skrevet 2. august 2015 Som student har du jo heldigvis muligheten til å flytte på deg hvis du ikke trives. Personlig skal jeg aldri bosette meg på strekket Danmarksplass-Puddefjordsbroen, det er den største konsentrasjonene av sosialboliger, kriminelle og rusmisbrukere i hele Bergen. Hvorfor folk gidder å betale millioner for de nye leilighetene nede ved fjorden når de har så mye ræl boende i nærehten, forstår jeg ikke. Lite sol har de også. Anonymous poster hash: afff3...619
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #34 Skrevet 3. august 2015 Giid, Tenk å måtte se på noen narkoman hver dag. For en skjebne. Anonymous poster hash: ef611...9b6
Raven Emerald Skrevet 3. august 2015 #35 Skrevet 3. august 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #36 Skrevet 3. august 2015 Kva eg skriv i høve til utdanninga mi er mitt val. Sjølv om eg ikkje bur i Bergen (takk Gud for det!) så er det ikkje så vanskeleg å halde seg orientert om kva som skjer rundt om. Eg har jo tross alt ei utdanning..... Når det er sagt så er det gjort fleire undersøkjingar om levevilkåra i Bergen kommune. Akkurat no er eg på mobil så du får godta denne: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bergens-beste-og-verste-strok-1913530.html Sjekk sisteplassen I følge den nyere rapporten av samme type er Fyllingen stort sett på midten av statistikkene, med noen spesielle unntak. Når man sammenligner med det som er det nærmeste slum en kommer i Bergen (Solheimsviken), er det ekstremt mye bedre. På viktige statistikker som tilbud til ungdom er Fyllingsdalen av de bedre. Mye av det som trekker ned er inntektsnivå og slikt. At det bor stort sett mennesker med vanlige jobber, pensjonister og yngre mennesker er ikke det så rart. Det stemmer nok at Fyllingsdalen tidligere var et driftssted, men det er nå langt på vei til å bli et sted med barnefamilier. Snart er det ikke engang rushtrafikk gjennom dalen heller. Anonymous poster hash: 68ed6...1b8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #37 Skrevet 3. august 2015 Som student har du jo heldigvis muligheten til å flytte på deg hvis du ikke trives. Personlig skal jeg aldri bosette meg på strekket Danmarksplass-Puddefjordsbroen, det er den største konsentrasjonene av sosialboliger, kriminelle og rusmisbrukere i hele Bergen. Hvorfor folk gidder å betale millioner for de nye leilighetene nede ved fjorden når de har så mye ræl boende i nærehten, forstår jeg ikke. Lite sol har de også. Anonymous poster hash: afff3...619 Det er nok et forsøk på å skape en "ny sentrumsbydel" og på sikt prise disse "slummerne" ut av området. Anonymous poster hash: 68ed6...1b8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #38 Skrevet 3. august 2015 Det er nok et forsøk på å skape en "ny sentrumsbydel" og på sikt prise disse "slummerne" ut av området. Anonymous poster hash: 68ed6...1b8 Å prise noen ut av kommunale boliger lar seg vel ikke gjøre? Området/Løvstakksiden på oppsiden av utbyggingen i Damsgårdssundet er bebygd med kommunale utleieboliger.Anonymous poster hash: 4e076...dc3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #39 Skrevet 5. august 2015 TS er jo student, så Møhlenpris er en veldig bra lokasjon sånn. Selvsagt, da parken var åpen så var det en del trafikk ned (er noen sosialboliger i Welhavens gate, Wolffs gate og sånn, men ikke spesielt konsentrert). De jeg kjenner av fastboende i området, som forøvrig er studenter, trives veldig godt. Skjønner ikke at folk skal gå så vanvittig av skaftet for at det muligens bor noen narkomane, noen innvandrere og noen alenemødre i nærheten av nabolaget dems. De må da for faen bo et sted de også! Anonymous poster hash: e9513...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #40 Skrevet 5. august 2015 http://www.ba.no/nyheter/sosiale-forhold/bergen-sentrum/ett-postnummer-352-kommunale-boliger/s/5-8-123555Anonymous poster hash: 4e076...dc3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå