Gjest far Skrevet 10. september 2004 #1 Del Skrevet 10. september 2004 Hei, Kan noen svare meg på om det er vanlig at man setter inn 3 befruktede egg? Vil ikke sjansen for flerfødsel være stor med 3 egg? Det normale er vel 1-2 egg satt inn? Har 2 barn fra før, så kanskje blir vi en storfamilie. Og ja, kona er gravid, men tidlig enda, så vi vet ikke med hvor mange. Kan noen svare meg med noen kvalifiserte gjetninger her? Lykkelig far til snart 3 eller flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2004 #2 Del Skrevet 10. september 2004 Himmel, tre egg er ikke vanlig lenger, det var nok vanlig i prøverørets barndom, men nå viser jo alle undersøkelser at tilbakesetting av ett egg har like stor suksessrate som innsetting av to. Vet ikke helt bakgrunnen til hvorfor de valgte å sette inn tre egg, var ingen av de av såkalt super kvalitet, så de valgte å sette inn tre "halvdårlige" i steden for ett bra? Hvis hun er gravid, kan de jo ikke ha vært så dårlige heller da :-) De fleste undersøkelser viser også at ved innsetting av fler egg, er det en liten økt risiko for flerlingsvangerskap, mener å huske en 20-25% jeg, altså går de resterende eggene til grunne og det blir bare en baby ut av det... Ønsker dere lykke til, som sagt sjangsen er liten, men den er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 10. september 2004 #3 Del Skrevet 10. september 2004 Mener du at kona di har fått satt inn 3 egg? Mener jeg har hørt at man nå vanligvis setter inn 1 eller maks 2 egg, pga faren for flerlingefødsler (som per definisjon er risikosvangerskap). Tidligere var det vanligere å sette inn flere enn 2 egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 10. september 2004 #4 Del Skrevet 10. september 2004 Skal se det blir trillinger på dere så spennende. Ja det er vanlig og sette inn maks 2 her i landet,men vet de setter inn flere i Danmark. Jeg satte inn to og venter nå tvillinger. Du må love oss og holde oss opppdatert dette er kjempespennende. Tenk tre da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. september 2004 #5 Del Skrevet 10. september 2004 Å så spennende :-) Vi skal gjennom dette vi også og jeg er så spent på hvor mange egg de setter inn og hvor mange av dem som evt. fester seg. Men det vanlige her i landet er max 2 egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. september 2004 #6 Del Skrevet 10. september 2004 Min søster fortalte meg at de hadde sagt til henne, at de setter inn maks 3 egg nå. Men en kan bestemme om en ønsker å få satt inn, en, to eller tre egg. Det er i alle fall det jeg har hørt. Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. september 2004 #7 Del Skrevet 10. september 2004 Kan man virkelig få bestemme antall selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. september 2004 #8 Del Skrevet 11. september 2004 Kan man virkelig få bestemme antall selv? Nei. Det er det klinikkene som bestemmer (for det meste i allefall) Du kan ønske deg et antall, men det er ikke sikkert at klinikken hører på dine ønsker (kommer jo ann på hvilken klinikk det er da) Klinikken tar utgangspunkt i flere faktorer når de vurderer hvor mange egg som skal settes inn; bla. alder, tidligere forsøk, kvalitet på egg, osv.... De setter tilbake et antall egg som de tror passer til deg; tror de at eggene har lett for å feste seg - setter de inn 1. Er det noe som tilsier at eggene har vanskelig for å feste seg, setter de gjerne inn to (setter gjerne inn to om du ikke har fått noe resultat av 1.fosøk med et egg, f.eks...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. september 2004 #9 Del Skrevet 11. september 2004 Har lyst å få satt inn to jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 11. september 2004 #10 Del Skrevet 11. september 2004 Ja det spørs hvilken klinikk dere hører til. Vet på haugeland setter de inn alltid to hvis de er blitt befruktet og delt seg, men i haugesund setter de inn kun 1 ved første forsøk lykkes ikke det setter de inn 2 ved seinere forsøk. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. september 2004 #11 Del Skrevet 11. september 2004 Hører til St. Olav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. september 2004 #12 Del Skrevet 11. september 2004 Ved St.Olavs er ny prosedyre at de sette inn et egg, siden sjansene for oppnådd graviditet vistnok skal være "den samme" ved et og to egg. Ved St.Olavs har de 40% tvillingrate ved innsetting av to egg som fører til befruktning, og dette ville de ha vekk (siden tvillingsvangerskap blir betegnet som risikosvangerskap, og det er det jo ingen som har lyst på) Så ved St.Olavs er det 1 ved første forsøk (om det ikke er andre tungtveiende grunner), og ev to ved neste forsøk... Dette fikk jeg forklart av dem i april, og det var "nytt av året", liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. september 2004 #13 Del Skrevet 11. september 2004 Ok. Håper bare vi har en sjanse til etter at den første babyen har kommet. Ønsker oss to, og vet ikke helt hvordan prognosene er for at vi skal klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 12. september 2004 #14 Del Skrevet 12. september 2004 Tror det er slik at de setter "grensen" ved 40 år for prøverørsbehandling offentlig i Norge. Men jeg er ikke sikker... Og dette kan jo være en flytende grense også. (Fikk jo høre at minstealderen var 25 år for prøverørsbehandling jeg da, men alikevell var det ikke noe problem for meg å få det - like før jeg fylte 22 år) Det går så bra så. Noe annet kan man ikke tro før man har prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 12. september 2004 #15 Del Skrevet 12. september 2004 De setter en grense ved fylte 40 år, ja, men når legen sier jeg har hormoner som en 38åring så begynner jeg jo å nærme meg, selv om det på kalenderen står at jeg er 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. september 2004 #16 Del Skrevet 23. september 2004 HEISANN FAR!! Har dere vært på UL?? Var det en, to eller tre babyer i magen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå