Gå til innhold

-


Gjest Badminta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fryktelig dårlig ide. Blir du husket av den som ansetter får du sannsynligvis ikke jobb heller. Hvorfor folk som sliter psykisk på død og liv skal jobbe med andre som har psykiske vansker forstår jeg ikke, det er sjelden de klarer å distansere seg så godt som de tror selv. Og selvfølgelig gir de ansatte inntrykk av at de liker deg, det er jobben deres. Det gjør jeg og med pasienter, men jeg kan syns de er ufordragelige likevel. Hos oss hadde ingen som hadde vært pasienter som hadde fått jobb, ikke bare de ansatte som kan huske deg, gjengangerpasienter som var innlagt samtidig som deg kan også huske deg, da blir det bare trøbbel.



Anonymous poster hash: df0c9...eb9
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange med psykiske lidelser som vil studere psykologi?

Uansett; svært dårlig idé. Og om de så synes du er en ok person; hadde du selv syntes det var en grei situasjon å skulle jobbe med folk som kjenner dine diagnoser og problemer, og som attpåtil har vært med på å behandle deg..? har vært borti motsatt; tidligere kolleger/medstudenter legges plutselig inn. Utrolig kjipt for de som kjenner til pasienten fra før.

Anonymous poster hash: cf6d2...242

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da studerer vi det samme :)

Jeg ønsker først å kjefte på personene over her. Ved bipolar lidelse blir det antatt at biokjemiske prosesser styrer opp- og nedturene, helt uavhengig av den psykiske helsen som styres av de øvrige tankene våre og eksterne faktorer. Andre lidelser, som depresjon, utbrenthet eller angst, er i større grad knyttet til eksterne hendelser og tankemønstre. 

Det kan hende lederne på sykehuset vil synes det er rart å ha deg som ansatt, men det kan også være at de ser deg som en ressurs som har bedre forutsetninger for å forstå pasientene enn andre kandidater til en stilling der. Den eneste måten å finne det ut på er ved å søke. :) 



Anonymous poster hash: 76f4a...edc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde synes det var fryktelig ubehagelig, ut fra en kollegas standpunkt. Hadde vært rart å jobbe på lik linje med et menneske som hadde vært innlagt, med alt som det fører med seg.

 

Nei, finn deg en jobb der ingen kjenner sykehistorien din.



Anonymous poster hash: 57fc3...b1d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde synes det var fryktelig ubehagelig, ut fra en kollegas standpunkt. Hadde vært rart å jobbe på lik linje med et menneske som hadde vært innlagt, med alt som det fører med seg.

 

Nei, finn deg en jobb der ingen kjenner sykehistorien din.

Anonymous poster hash: 57fc3...b1d

 

Hvorfor det? Psykiatripasienter er mennesker på lik linje med alle andre mennesker. Å jobbe i psykiatrien handler mye om å se pasienter som likeverdige. En profesjonell ansatt forholder seg til pasienter som medmennesker og vil ikke fokusere på den syke siden til pasienten mer enn nødvendig. 

Anonymous poster hash: 76f4a...edc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes TS får litt surmaga svar her. H*n har vært innlagt, men det betyr jo ikke at man er uegnet til å jobbe innenfor psykiatri?

Syns at du TS skal søke på jobb. Verste som kan skje er avslag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor det? Psykiatripasienter er mennesker på lik linje med alle andre mennesker. Å jobbe i psykiatrien handler mye om å se pasienter som likeverdige. En profesjonell ansatt forholder seg til pasienter som medmennesker og vil ikke fokusere på den syke siden til pasienten mer enn nødvendig. 

Anonymous poster hash: 76f4a...edc

 

Hadde ikke vært noe problem hvis mennesket hadde vært innlagt et annet sted enn hvor jeg hadde jobbet. :) Da har ikke jeg noe innsikt i pasienten/kollegaens sykdomsbilde. Men å først ha vært i en pleie setting og så komme som kollega blir rart for min del, det er ting jeg ikke vil vite om mine kollegaers liv.

 

Og her spør ts etter andre sin mening, ikke bare din.

Anonymous poster hash: 57fc3...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange med psykiske lidelser som vil studere psykologi?

Anonymous poster hash: cf6d2...242

Har du tall på at mange med psykiske lidelser vil studere psykologi i Norge i dag? 

Anonymous poster hash: 76f4a...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde ikke vært noe problem hvis mennesket hadde vært innlagt et annet sted enn hvor jeg hadde jobbet. :) Da har ikke jeg noe innsikt i pasienten/kollegaens sykdomsbilde. Men å først ha vært i en pleie setting og så komme som kollega blir rart for min del, det er ting jeg ikke vil vite om mine kollegaers liv.

 

Og her spør ts etter andre sin mening, ikke bare din.

Anonymous poster hash: 57fc3...b1d

 

Hvis det er de ansatte det er synd på kan man spørre seg om de har noe i psykiatrien å gjøre. Det høres veldig stigmatiserende ut. 

Anonymous poster hash: 76f4a...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på psykiatrisk avdeling, men en somatisk. Jeg kunne godt tenke meg å arbeide med den pasientgruppen jeg selv går innunder, men aldri der hvor jeg har vært innlagt og "kolleger" kunne kjent meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange med psykiske problemer som er velrenommerte psykologer. Bl. a. hun som har skrevet den der "I morgen var jeg alltid en løve" eller hva den heter. 



Anonymous poster hash: 22d2c...9ba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har reagert om en tidligere pasient skulle beh meg.

Anonymous poster hash: 1bf87...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har reagert om en tidligere pasient skulle beh meg. Anonymous poster hash: 1bf87...2c6

Det ville jo du aldri fått visst noe om uansett, gitt at du ikke hadde vært innlagt i samme tidsrom som TS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis det er de ansatte det er synd på kan man spørre seg om de har noe i psykiatrien å gjøre. Det høres veldig stigmatiserende ut. 

Anonymous poster hash: 76f4a...edc

 

Du må være ganske nærtagende hvis du synes det høres stigmatiserende ut.

 

Hvis jeg hadde hatt en psykisk lidelse så er ikke det noe jeg kunne tenkt meg å dele med alle. Og iallfall ikke de jeg arbeider sammen med. Er bare mennesker de som jobber i psykiatrien og, med tanker og fordommer som alle andre. Ville ikke at noen i min arbeidsgruppe skulle ha tvilt på mine evner som psykiater fordi jeg selv hadde en slags diagnose. Kanskje begynt å lete etter symptomer på tilbakefall osv. Altså derfor ville jeg aldri ha valgt å jobbe på et sted der jeg hadde vært innlagt. Dessuten så er verden liten, ting kommer alltid ut, å jobbe på et sted der du selv har vært innlagt også kommer det pasienter som husker deg som pasient, blir bare helt feil.

Anonymous poster hash: 57fc3...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg har reagert om en tidligere pasient skulle beh meg.

Anonymous poster hash: 1bf87...2c6

Man kan jo være fullt kompetent selvom man har vært innlagt. Det kan jo være pga sorg, familietrøbbel hjemme, depresjon pga dødsfall eller andre "plausible" årsaker. Man trenger jo ikke være spik sprø

Anonymous poster hash: 22d2c...9ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fryktelig dårlig ide. Blir du husket av den som ansetter får du sannsynligvis ikke jobb heller. Hvorfor folk som sliter psykisk på død og liv skal jobbe med andre som har psykiske vansker forstår jeg ikke, det er sjelden de klarer å distansere seg så godt som de tror selv. Og selvfølgelig gir de ansatte inntrykk av at de liker deg, det er jobben deres. Det gjør jeg og med pasienter, men jeg kan syns de er ufordragelige likevel. Hos oss hadde ingen som hadde vært pasienter som hadde fått jobb, ikke bare de ansatte som kan huske deg, gjengangerpasienter som var innlagt samtidig som deg kan også huske deg, da blir det bare trøbbel.

Anonymous poster hash: df0c9...eb9

 

Fyfaen den setninga der irriterer meg. 

Anonymous poster hash: 6b3b7...7af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri ha gjort det. Det hadde blitt for intimt at mine kollegser hadde sett meg på mitt mest sårbare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fyfaen den setninga der irriterer meg. 

Anonymous poster hash: 6b3b7...7af

 

Hvorfor det, fordi det er sant? Det er jo ofte slik at de som sliter psykisk har et bilde av seg selv og sitt sykdomsbilde  som ikke helt stemmer med virkeligheten som vi andre lever i. Og av en eller annen grunn så får mange av de den geniale ideen om at deres mål med livet er å hjelpe andre som sliter.

Anonymous poster hash: 57fc3...b1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...